Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در ادامه مجمع بانک خاورمیانه۲۰۰ریال سود نقدی تقسیم کرد ، حال آن که سود تحقق یافته شرکت در این سال مالی ٩١۴ ریال بود. مجمع این شرکت افزایش سرمایه از محل انباشته و اندوخته را در مجمع فوق العاده تصویب کرده بود... سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز مجوز افزایش سرمایه ۴٣ درصدی بانک خاورمیانه از محل سایر اندوخته‌ها، سود انباشته را صادر کرده بود تا «وخاور» ١٠٠٠ میلیارد تومانی شود...

بانک خاورمیانه سرمایه ١٠٠٠ میلیاردی را تاچ کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالانه بانک خاورمیانه صبح امروز با حضور بیش از 80 درصد سهامداران در تهران برگزار شد.

جواد جوادی قائم مقام مدیرعامل بانک در مورد عملکرد «وخاور» توضیحاتی داد و این که سود خالص بانک نسبت به سال گذشته ۱۶۱درصد رشد داشته است.

در ادامه مجمع بانک خاورمیانه۲۰۰ریال سود نقدی تقسیم کرد ، حال آن که سود تحقق یافته شرکت در این سال مالی 914 ریال بود. مجمع این شرکت افزایش سرمایه از محل انباشته و اندوخته را در مجمع فوق العاده تصویب کرده بود.

سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز مجوز افزایش سرمایه ۴٣ درصدی بانک خاورمیانه از محل سایر اندوخته‌ها، سود انباشته را صادر کرده بود تا «وخاور» 1000 میلیارد تومانی شود.

خبر تکمیلی :

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک خاورمیانه با حضور ۷۸درصد سهامداران صبح امروز در تهران تشکیل شد.

مجمع بانک خاورمیانه از ۹۱۴ریال سود مبلغ ۲۰۰ریال میان سهامداران تقسیم کرد.

هیات رئیسه:

خسرو نایبی اهرنجانی  به‌عنوان رئیس مجمع

سید احمد احمدی هاشمی  به‌عنوان ناظرمجمع

منوچهر ملکیانی فرد  به‌عنوان ناظرمجمع

علی خلیلی ساداتلو  به‌عنوان منشی مجمع

معاون مالی و اقتصادی بانک خاورمیانه در جمع صاحبان سهام شرکت گفت:رشد 21 درصدی درآمد تسهیلات و سپرده گذاری در سال هفتم فعالیت بانک، رشد قابل قبولی محسوب می‌شود و از طرفی درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری سهم 78 درصدی از کل درآمدهای بانک را به خود اختصاص داده است.

وی گفت:  سود حاصل از سرمایه گذاری ها افزایش ۵۴ درصدی نسبت به سال قبل داشته که عمده علت آن افزایش سود شناسایی شده شرکت های فرعی، کارگزاری و صرافی خاورمیانه است.

وی ادامه داد: نسبت کفایت سرمایه شرکت معادل ۸.۷درصد است. همچنین رشد سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته ۱۶۱درصد بوده است.

معاون مالی بانک گفت: سپرده های بانک با رشد ۴۸ درصدی نسبت به سال قبل بالغ بر۱۱۵.۸۹۳میلیارد ریال می باشد. با این رشد نسبت سپرده ها به سرمایه بانک از ۱۳.۰۱برابر در سال گذشته، علی رغم افزایش سرمایه در سال ۹۷ ،به ۱۶.۵۵ برابر در سال مالی مورد گزارش رسیده است. این افزایش عمدتا به دلیل افزایش نرخ تسعیر سپرده های ارزی مشتریان است.

وی گفت:از دیگر وظایف مدیریت سرمایه انسانی، ایجاد اطمینان خاطر نسبی در کارکنان به منظور افزایش چسبندگی نیروهای کلیدی بوده که برخی از رویکردهایی که در سال گذشته مورد توجه بوده است می توان به اعطای تسهیلات رفاهی به کارکنان از جمله مسکن، ازدواج و خودرو، در نظر گرفتن تسهیلات ورزشی، انجام معاینات و چکاپ سلامت کارکنان و فراهم نمودن امکان استفاده از صندوق درمان برای کارکنان و خانواده‌های آنان را نام برد.

وی در خصوص استراتژی های بانک خاورمیانه گفت: جذب، توانمندسازی، ایجاد انگیزش و نگهداشت پرسنل در راستای تحقق استراتژی های بانک، تمرکز ساختار و منابع بانک حول محور مشتریان،سودآوری پایدار و افزاینده و رشد قابل قبول بانک به صورت ارگانیک در همه حوزه ها،پیشرو بودن در اجرای اثربخش اصول مدیریت ریسک، حسابرسی داخلی و تطبیق با قوانین و مقررات داخلی و بین المللی و رشد قابل ملاحظه فعالیت های ارزی و حوزه بانکداری بین المللی،توسعه بانکداری سرمایه گذاری و تامین مالی طرح ها از طریق صندوق توسعه ملی برخی از برنامه های بانک است.

به گفته وی، همچنین استفاده از   سایر منابع داخلی و خارجی و استفاده از ابزارهای اسلامی،ایجاد مزیت رقابتی پایدار در حوزه فناوری اطلاعات و ابزارهای بانکداری الکترونیک و تمرکز بر ارائه محصولات و خدمات نوآورانه و کاربردی و راهکارهای طراحی شده متناسب با نیاز مشتریان از دیگر برنامه های شرکت محسوب می شود.

بند حسابرسی

معاون مالی و اقتصادی شرکت در مورد بند۴ حسابرسی شرکت در مورد داشتن دو صورت مالی بر اساس قانون بانک مرکزی گفت: در مورد این بند باید توضیح بدهیم که گرچه سازمان حسابرسی نیز نسبت به این که دو صورت مالی اصلی وجود داشته باشد موضع گیری کرده اما به صورت بند در برخی از بانک ها به آن نپرداخته به طور کلی یک صورت مالی مطابق با بانک مرکزی استاندارد ‏ «آی اف آر اس» وجود دارد که هر دو مشخص شده است.

وی همچنین در مورد، تسعیر ارز بانک موضوع بند ۵ حسابرسی توضیح داد: بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرد به ازای هر دلار  ۷۵۰۰ تومان و هر یورو ۸۵۰۰تومان در نظر گرفته شده که البته آنچه مهم بوده این است که نرخ دلار در زمان خودش بسیار کمتر و معادل 13000تومان بوده و اگر طبق آن عمل می شد نرخ سود تسعیر بیش از این میزان بوده است.

مصوبات مهم مجمع

تقسیم سود ۲۰۰ریالی

افزایش سرمایه ۴۳درصدی از انباشته و اندوخته

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24