Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی امروز برگزار شد و این مجمع ۶٨۵ ریال سود تقسیم کرد...

تقسیم ۶٨۵ ریال سود در مجمع «وبانک»

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی امروز به مجمع رفت. این مجمع به ازای هر سهم 685 ریال سود تقسیم کرد.

مدیر عامل «وبانک» در این مجمع گفت: سود سال ۹۷ برای سال ۹۸ قابل تکرار است، حتی بالاتر.

به گفته این مقام مسئول، NAV هر سهم بر اساس آخرین محاسبات، ۶۳۳ تومان محاسبه شده است.

در این مجمع اعلام شد ارزش بازار ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای وبانک در دسترس است. گفتنی است در حال حاضر، ارزش بازار «وبانک» 7200 میلیارد تومان است.

تکمیلی: 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع عمومی عادی به طور سالانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی صبح امروز به منظور بررسی عملکرد سال مالی 1397این شرکت تشکیل جلسه داد.

سید مهدی سدیدی مدیر عامل شرکت سرمایه   گذاری گروه توسعه ملی، درباره عملکرد سال مالی 1397 این شرکت به مجمع توضیح داد و گفت: یکی از مواردی که برای ما ارزشمند است، مدیریت توسعه گرا است و در گزارشات خود موضوع تورم را حذف کردیم و افزایش تولید و کاهش بهای تمام شده را لحاظ کردیم.

او گفت: بر اساس محاسباتی که داشتیم، در تناژ تولیدی رشد داشتیم و وضعیت شرکت های زیر مجموعه مطلوب است.

سدیدی در ادامه افزود: در سال 98 رشد 60 درصدی قیمت سهم و ارزش روز دارایی ها را شاهد بودیم و بر اساس آخرین محاسبات ارزش روز دارایی های ما به ازای هر سهم 633 تومان است.

وی گفت: از مواردی که مکلف به اجرای آن هستیم موضوع واگذاری دارایی هاست، که با جدیت و شفافیت پیگیر آن هستیم و به همین منظور شرکت نگاه پویا برای انجام این ماموریت فعال شده است.

او اضافه کرد، به منظور واگذاری ها مدل های متفاوتی را در نظر داریم، اجرایی کنیم و در راستای عملیاتی واگذاری مدل های جدیدی را با کمک گرفتن از تغییرات در فرآیند صندوق های قابل معامله در نظر داریم. 

وی تصریح کرد، از طرفی با توجه به اینکه میزان سود آوری در شرکت های ما به صورت یکنواخت نیست، باید مدلی  را پیش ببریم که واگذاری ها اصولی باشد.

مدیر عامل «وبانک» گفت: یکی از سرمایه گذاری ها کلان ما در بخش پتروشیمی در شرکت بین المللی قشم است، که سرمایه ای بالغ بر 1.44 میلیارد یورو نیاز دارد و این پروژه جز پروژه هایی است که تمهیدات لازم در تمام بخش های تامین مالی، تهیه خوراک و نحوه اجرای پروژه دیده شده است.

وی درباره عملکرد مالی شرکت هم گفت: در سال مالی 97 موفق به تحقق 1800 میلیارد تومان درآمد شدیم، که 600 میلیارد تومان از این درآمد ناشی از سود فروش سرمایه گذاری ها و 1200 میلیارد ناشی از سود دریافتی بوده و با توجه به سیاست هایی که در شرکت های زیر مجموعه پیاده سازی شده است.

به گفته او این مهم از جمله فرایند های اصلاحی و ورود به حوزه های دانش بنیان شرکت ها برای سال جاری را شامل می شود، که سود خوبی نیز خواهند داشت. کما اینکه برخی از شرکت های شش ماهه ابتدایی سال مالی خود را پشت سر گذاشته اند و وضعیت خوبی دارند، از طرفی با توجه به سرمایه گذاری هایی که برای فروش آماده داریم، انتظار تحصیل سود قابل قبول از این محل نیز داریم. از جمله پروژه بخارست  و برخی دیگر از سرمایه گذاری ها.

وی گفت: 25 شرکت بورسی داریم و از سهام شرکت ها حمایت می کنیم و بازارگردانی سهام شرکت ها را انجام می دهیم. کمیته سرمایه گذاری در شرکت فعال کردیم تا با حرکتی منسجم شاهد رشد ارزش روز دارایی های شرکت باشیم.

سدیدی ادامه داد: بهای تمام شده سرمایه گذاری های ما 3300 میلیارد تومان بوده است و اکنون ارزش بازار سرمایه گذاری های ما 6700 میلیارد تومان است و ارزش روز دارایی های ما به ازای هرسهم 633 تومان است.

مدیر عامل «وبانک» گفت: علی رغم رشد هایی که در ارزش سهام ما تاکنون اتفاق افتاده است، ارزش بازار 10 هزار میلیارد تومانی با توجه به ارزش روز دارایی ها و سرمایه گذاری هایی که داریم دور از دسترس نیست. در حال حاضر در بخش شوینده 20 درصد بازار در روغن 15 درصد بازار در لبنیات 25 درصد بازار در تایر 45 درصد بازار را به واسطه سرمایه گذاری هایی که داریم در اختیار داریم و به واسطه دارا بودن سهام بانک اقتصاد نوین که انتظار داریم به زودی مدیریت آن را در اختیار بگیریم، 35 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار ما خواهد بود که مدیریت تمام این سرمایه گذاری و هدف گذاری هایی که عملیاتی کردیم، نوید بخش  تدوام روز های خوش و سود سازی در مجموعه ماست.

گفتنی است، مجمع سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به دلیل بند های شرط موجود در گزارش حسابرسی پس از رایزنی های صورت گرفته به ازای هر سهم 685 ریال تقسیم کرد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • حمید فیاض
    حمید فیاض

    درباره نحوه مصرف سود انباشته که جزو حقوق سهامداران است .چیزی گفته نشده.ایا افزایش سرمایه ازاین محل در دستور کار شرکت میباشد؟با توجه به معافیت مالیاتی.

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24