Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فروشندگان اشتباه کردند! بازار افت و خیزهایی دارد ؛ اما راه خود را می رود... این راه صعود است...

تحلیل بهروز خدارحمی از سقوط امروز بورس

بورس24 : امروز شاخص بورس پس از یک دوره صعود ، کاهش 2.78درصدی را تجربه کرد و دماسنج بازار با کاهش 7035 واحدی به قله 246 هزار واحد نزول کرد.موضوعی طبیعی که پس از هر صعود قدری اصلاح برای استارت بعدی لازم است. اما این موضوع منجر شد تا بسیاری از اهالی بازار که همواره انتظار ریزش بورس را پس از صعود ها دارند ، نگران تر از همیشه شده و باز هم شاهد برخی گمانه زنی های هیجانی در بازار بودیم.

روز سه شنبه البته نرخ ارز نیز با ورود به کانال 11 هزار تومان با کاهش قیمت روبرو بود و سکه و طلا نیز در همین مسیر بودند ، حتی بازارخودرو و املاک نیز به تبع کاهش قیمت ارز با تقویت طرف فروشنده روبرو بودند اما گمانه زنی منفی ای در این بازار ها را شاهد نبودیم، بر خلاف برخی فعالان بازار که با هر نوسان منفی از سقوط تلخ بورس در زمستان سال 92 یاد می کنند.

این گمانه زنی ها در شرایطی است که بسیاری از شرکت ها در گزارش های سه ماهه خود اطلاعات خوبی ارائه می دهند.

چیزی نشده ؛ هیچی!!

بهروز خدا رحمی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات درباره افت امروز شاخص بورس به خبرنگار بورس24 گفت: هیچ رخداد بنیادی نگران کننده ای رخ نداده است که منجر شود تا شرایط بازار نگران کننده باشد و در مسیر تداوم روند منفی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در بازار سرمایه حضور دارند هنوز به این نتیجه و جمع بندی نرسیده اند که هیچ بازار مشابهی در ارائه بازدهی ، پتانسیل بازار سرمایه را دارد.در بازارهای موازی قیمت املاک برای سرمایه گذاری اشباع شده است، بازار ارز به شدت کنترلی است و بازار طلا نیز نیاز به ساز و کارهای خاص خود برای سرمایه گذاری را دارد. بسیاری از فعالان بازار سرمایه نیز این نگرانی را دارند که جابه جایی نقدینگی از بازار سرمایه به سایر بازارها را داریم.اما با مواردی که گفته شد این موضوع چندان محتمل نیست و تنها بازاری که همچنان امکان تداوم رشد را دارد ، همین بازار سرمایه است.

خدارحمی به نگرانی های موجود اشاره داشت و گفت: در شرایط این چنینی با چاشنی اختلالات در هسته معاملات شاهد رشد مضاعف شایعات هستیم و با توجه به برخی رخداد های منفی در بازار سرمایه سریعا شاهد برخی گمانه زنی ها درباره تداوم افت ارزش سهام و ... هستیم ، اما هیچ دلیل بنیادی برای تداوم روند منفی بازار وجود ندارد و باید این واقعیت را پذیرفت که تنها بازاری که امکان رشد در فضای اقتصادی فعلی را دارد ، بازار سرمایه است.

اشتباه کردند ؛ آن هایی که سهم فروختند

این خبره بازارهای مالی تاکید کرد : رویداد امروز حتی می تواند درسی برای کسانی باشند که بازار را نمی شناسند که در بدترین حالت نیز بازار سرمایه روند خود را طی می کند و خریدار و فروشنده وجود دارد این بازار نقد شونده تر از سایر بازارهاست، در صورتی که در سایر بازارها با هر روند منفی یا مثبتی امکان انجام معامله به حداقل ممکن کاهش می یابد.امروز عده ای تصمیم گرفتند که به اشتباه از بازار خارج شوند اما بازار مسیر خود را طی خواهد کرد که این مسیر در بلند مدت همیشه صعودی بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24