Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نخستین جلسه رایزنی شرکت های معدنی و فولادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین نرخ گندله، کنسانتره و آهن اسفنجی برگزار شد که در آن نظر شرکت ها با افزایش ۲ درصدی نرخ کنسانتره و گندله و ثابت ماندن نرخ آهن اسفنجی بود، اما اعلام نرخ ها به اعلام نظر معاونت معدنی وزارتخانه موکول شده است و ممکن است به جلسه یا جلسات دیگری برای چکش کاری نرخ ها بیانجامد.

در جلسه مدیران شرکت های معدنی و فولادی با مسئولان وزارت صنعت چه گذشت؟/ آخرین وضعیت احتمال تغییر نرخ گندله، کنسانتره و آهن اسفنجی به روایت مدیرعامل چادرملو

بورس24 : نخستین جلسه رایزنی شرکت های معدنی و فولادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین نرخ گندله، کنسانتره و آهن اسفنجی برگزار شد که در آن نظر شرکت ها با افزایش ۲ درصدی نرخ کنسانتره و گندله و ثابت ماندن نرخ آهن اسفنجی بود، اما اعلام نرخ ها به اعلام نظر معاونت معدنی وزارتخانه موکول شده است و ممکن است به جلسه یا جلسات دیگری برای چکش کاری نرخ ها بیانجامد.

” محمود نوریان” مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خصوص رایزنی شرکت های معدنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش نرخ گندله، کنسانتره و آهن اسفنجی افزود: در این جلسه که با حضور شرکت‌های مطرح فولادی و معدنی، همچنین دکتر سرقینی معاون معدنی وزارتخانه و سایر مسئولان بخش معدن برگزارشد، ضرایب قیمتی موارد یاد شده بر مبنای قیمت شمش فولاد خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان داشت: در این جلسه که ۱۶ شرکت مطرح معدنی از جمله چادرملو، گل‌گهر، سنگ آهن مرکزی، اوپال و همچنین از بین شرکت های فولادی‌فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و ذوب آهن اصفهان حضور داشتند، شرکتها متفق القول بر نرخ گندله به میزان ۲۳.۵ درصد شمش فولاد، کنسانتره به میزان ۱۶ درصد شمش فولاد و آهن اسفنجی با همان نرخ گذشته یعنی ۵۰ درصد شمش فولاد نظر داشتند.

نوریان خاطرنشان کرد: این نخستین جلسه برای بحث و بررسی و رایزنی شرکت‌ها با وزارتخانه برای افزایش نرخ گندله، کنسانتره و اهن اسفنجی بود، اما آنطور که از فضای جلسه مشهود بود، به نظر می رسد جلسه آخر بوده باشد.

وی گفت: هرچند نرخهای پیشنهادی شرکت ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما هنوز نهایی نشده و منتظر اعلام رسمی وزارتخانه هستیم که شاید نرخ مورد اعلامی شرکتها مورد تایید قرار گرفته و شاید کاهش یابد.

مدیرعامل چادرملو ادامه داد: در این جلسه ۲ درصد افزایش برای نرخ های کنسانتره و گندله پیشنهاد شد، اما از آنجایی که قیمت آهن اسفنجی ارزان شده، شرکت ها با همان نرخ سابق برای این ماده معدنی موافقت کردند.

وی اضافه کرد: برای بررسی آثار این نرخ ها در بورس، ابتدا منتظر اعلام نظر وزارتخانه می مانیم و پس از آن به انجام محاسبات لازم خواهیم پرداخت که اگر اثر قابل ملاحظه باشد باید سریعتر به بورس اعلام شود.

منبع: معدن 24

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24