Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ذخائر مس مجموعه به بالای ۳۰ میلیون تن خواهد رسید؛ شک نکنید مجمع عمومی عادی به طور سالانه شرکت ملی مس، با حضور پر تعداد سهامداران راس ساعت اعلام شده آغاز شد. در این مجمع به ازای هر سهم ۱۵ تومان سود تقسیم شد و...

مدیر عامل ملی مس در مجمع: حدود ۵۴۰۰ میلیارد تومان سود محقق شد

بورس24 : مجمع عمومی عادی به طور سالانه شرکت ملی مس با حضور پر تعداد سهامداران راس ساعت اعلام شده آغاز شد.

اردشیر سعد محمدی مدیر عامل «فملی» در جمع سهامداران گفت: در سال مالی ۹۷ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم، که منجر به تحقق حدود ۵۴۰۰ میلیارد تومان سود شد. 

وی ادامه داد: بیش از ۱.۸ میلیارد یورو و ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری های در دست اجرای ماست و در سال گذشته ارزش شرکت ما به ۳۴ هزار میلیارد تومان رسید. 

سعد محمدی درباره آخرین تحولات صنعت مس در دنیا گفت: متوسط قیمت مس در سال گذشته ۶۵۰۰ دلار بوده است و چین میزان ۳۹.۴ درصد مس پالایش شده دنیا را تولید می کند و بر اساس آخرین برنامه تبیین شده اتحادیه اروپا، مس جز ۲۰ عنصر استراتژیک دنیاست با رتبه اول.

وی گفت: چین علاوه بر اینکه بزرگترین تولید کننده مس دنیاست، بزرگترین مصرف کننده مس نیز هم است و با روند فعلی انتظار می رود روند تولید و مصرف مس افزایشی است.

به گفته او با بررسی نمودارها میزان تولید مس از سال ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ در بازه ۱۰۰ ساله از ۵۰۰ هزار تن به ۱۲ میلیون تن رسیده است و در بازه ۲۰ ساله تا ۲۰۱۹ میزان تولید به ۲۴ میلیون تن رسیده است و سرمایه گذاری ها برای افزایش تولید باز هم ادامه دار است. 

وی درباره چشم انداز مصرف مس گفت: با توجه به تمرکز دولت ها بر توسعه زیر ساخت هاو میزان مصرف مس دولت ها ۶۹.۴ ترلیون دلار تا سال ۲۰۳۵ برای زیر ساخت ها در نظر خواهند گرفت. از طرفی اقبال به سمت تولید خودرو های برقی هم افزایش یافته است.

سعد محمدی به ذخائر خالص مس اشاره داشت و گفت: ما ۲۷.۷ میلیون تن ذخیره خالص مس داریم و مطمئن باشید، ذخائر ما به بالای ۳۰ میلیون تن مس خالص خواهد رسید و چشم انداز قیمت مس تا سال ۲۰۲۳ صعودی خواهد بود. 

وی پس از تمام توضیحات درباره چشم انداز روشن مس به سخن درباره عملکرد بازگشت و گفت: ۲۴۷ هزار تن کاتد تولید داشتیم و در سال جاری رکورد جدیدی ثبت خواهیم کرد. در سال جاری ۸۴ هزار تن کاتد تا به امروز تولید کردیم و تا پایان ماه میزان تولید به ۹۰ هزار تن خواهد رسید و سه ماهه در حدود ۵۱۰۰ میلیارد تومان فروش عملیاتی شده است. 

سعد محمدی درباره عملیات اکتشاف و توسعه هم گفت: اکتشاف و توسعه فنی در دستور کار ماست، در حدود ۶۰ هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشاف در دست اجراست، ۷ پهنه در اختیار ماست و ۴ پهنه نیز از قبل در اختیار ما بود که اقدامات اکتشافاتی در آن دردست اجراست، فعلا ذخایر ما ۲.۵ میلیون تن است و احتمالا تا ۵ میلیون تن خواهد رسید و با رشد تولید ما به دو برابر حداقل تا نیم قرن آتی مشکلی برای مواد اولیه تولید نخواهیم داشت. 

سهامداران درباره رشد حقوق دولتی از ۴ درصد به ۱۲ درصد پرسیدند که اعلام شد، مذاکرات در حال انجام است، که برای سال ۹۷ بتوانیم ۲۰ درصد تخفیف بگیریم و برای امسال مذاکرات زیادی صورت گرفته تا کاهش حقوق دولتی را داشته باشیم. 

فروش داخلی نیز یکی از سوالات بود و گفته شد، به ازای هر ماه یک بار عرضه آزاد خواهیم داشت و سقف سهمیه هم برای شرکت ها حذف خواهد شد تا تولید کنندگان مفتول بتوانند صادرات داشته باشند. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، ملی مس به مانند سنوات قبل سود را به حساب افزایش سرمایه برد و به ازای هر سهم ۱۵ تومان تقسیم شد و مابقی سود به حساب انباشته برای افزایش سرمایه رفت.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24