Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: باید در خودروسازی اول از همه دانش طراحی داشته باشیم، خودروسازی باید برای خودش هویت داشته باشد که الان در حال پیدا کردن این هویت است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری: خودروسازی ایران در حال پیداکردن هویت برای خود است

بورس24 : معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: باید در خودروسازی اول از همه دانش طراحی داشته باشیم، خودروسازی باید برای خودش هویت داشته باشد که الان در حال پیدا کردن این هویت است.

سورنا ستاری، با بیان این مطلب در حاشیه مراسم راه اندازی خط تولید آزمایشی محصول ۳۰۱ اظهار داشت: ما فارغ التحصیلان فوق العاده و سپس دانش بالایی در شرکت های قطعه سازی داریم که تکنولوژی خوبی برای تولید قطعه دارند.

وی مهم ترین عامل در مسیر موفقیت را وجود راهبرد دانست و تصریج کرد: در ایران خودرو به صورت خاص اتفاقات بسیار خوبی افتاده است که نتایج آن را خواهیم دید.

ستاری با اظهار خوشحالی از عملکرد مدیرعامل ایران خودرو در مسیر توجه جدی به شرکت های دانش بنیان بیان کرد: در طراحی پلتفرم داخلی تلاش هایی صورت گرفته است و در آینده می توانیم خورویی داشته باشیم که مردم از آن راضی باشند.

رونمایی از خط تولید پژو 301


همچنین هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: فاز نخست تولید پژو 301 برای تولید 100 هزار محصول برنامه ریزی شده که ظرف چهار سال و بدون اتکا به طرف خارجی، این میزان به سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه می رسد.

به گفته وی، در حال حاضر ۶۰ درصد قطعات پژو ۳۰۱ داخلی سازی شده و در زمان تحویل به مشتری میزان داخلی سازی به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

یکه زارع خاطرنشان کرد: برای راه اندازی خط تولید بدنه پژو301 در مجموع ۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری انجام شده است.

براساس این گزارش، پس از ترک بازار ایران توسط شرکای خارجی، گروه صنعتی ایران خودرو عزم خود را جزم کرد تا با تقویت زنجیره ارزش تولید، محصول پژو 301 را به صورت مستقل و بدون حضور شریک خارجی به تولید برساند.

گروه صنعتی ایران خودرو توانسته تا به توسعه همکاری با قطعه سازان توانمند، ارتباط با مراکز دانش بنیان و همچنین نهادها و مراکزی که با تولید قطعات با تکنولوژی بالا توانمندی حمایت از صنعت خودرو را دارند بتواند نتیجه اقتدار و مقاومت در برابر تحریم های ظالمانه غرب را با تولید محصول جدید و به کارگیری دانش و تخصص جوانان و متخصصان ایرانی به منصه ظهور برساند.

با برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری که در شرکت های قطعه سازی صورت گرفته، محصول 301 درحال آماده سازی برای تولید انبوه بوده و‌ این آمادگی وجود دارد تا با سطح داخلی سازی بالاتر از 60 درصد تولید و روانه بازار شود. این میزان به مرور زمان افزایش یافته و بخش زیادی از تولید این محصول به صورت خودکفا شده تولید خواهد شد.

برنامه ریزی و هدف ایران خودرو در 5 سال نخست، تولید 400 هزار دستگاه از این محصول است. محصول 301 در قالب 3 تیپ و واریانت شامل دو واریانت با گیربکس دستی و موتور EC5 و یک تیپ و نوع با گیربکس اتوماتیک و موتور EC5 به تولید خواهد رسید.

حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر، حداکثر قدرت آن 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است. در تیپ تولیدی 301 در سال نخست، گیربکس دستی 5 سرعته تعبیه خواهد شد. گنجایش صندوق عقب آن با ظرفیت 640 لیتر نیازهای یک خانواده ایرانی را مرتفع می کند. 301 سطح آلایندگی استاندارد یورو 5 را پاس کرده و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.

سیستم ترمز ABS، سیستم ایمنی ESP، ایربگ جلو، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های دی لایت به هنگام رانندگی، تهویه مطبوع دستی و رینگ آلومینیومی 15 اینچ از جمله مشخصات اصلی خودرو است.

رونمایی از خط تولید 301


این گزارش می افزاید: صبح امروز همچنین خط تولید بدنه محصول 301 با ظرفیت اسمی 20 دستگاه در ساعت و سالانه 100 هزار دستگاه، که برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از تکنولوژی جوشکاری لیزر وCMT بهره می برد در شرکت ایران خودرو به بهره برداری رسید.

خط تولید بدنه مجهز، به روز و چندمنظوره در ایران خودرو که علاوه بر بدنه 301 قابلیت تولید هم زمان سایر محصولات ایران خودرو را نیز دارد، شامل 200 جیگ، 230 گان دستی و 24 ربات است که قطعات بدنه محصولات با استفاده از این تجهیزات تولید می شود.

فرآیند نصب تجهیزات این سالن بدنه سازی از اواخر سال 95 آغاز شده و نخستین بدنه در بهمن ماه سال 96 به تولید رسیده و تاکنون بیش از 70 بدنه در قالب فازهای مختلف پروژه تولید 301 تولید شده است. بیش از 38 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در راه اندازی این خط تولید صرف شده است.

تکنولوژی انتقال فلز سرد روش صنعتی جدیدی است که فرآیند تکمیل شده جوشکاری قوس فلزی با گاز انجام می شود که ویژگی اصلی آن تغییر از حالت گرم به سرد و از حالت سرد به گرم با سرعت بسیار زیاد است. در این روش انتقال قطره بر پایه حالت جوشکاری قوس فلزی گازی مدار کوتاه در جوشکاری قوس الکترود گاز صورت می‌گیرد، استفاده از کلمه سرد در نام این فرآیند جدید با توجه به دمای دیگر فرآیندهای جوشکاری است. با کمک این فرآیند که توانایی اصلی آن در کنترل حرکت فلز پرکننده است، جوشکاری و لحیم کاری سخت توسط ربات فرآیند جوشکاری قوس فلزی با گاز، بدون پاشش و برای ضخامت‌های بیشتر از سه دهم میلیمتر انجام می‌شود.

یادآور می شود که صبح امروزمراسم رونمایی از خط تولید آزمایشی پژو 301و نخستین سالن تولید بدنه چند منظوره، با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، مدیرعامل و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو و دیگر دست اندرکاران بخش صنعت خودروسازی کشور برگزار شد.

منبع: پرشین خودرو

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24