Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در وزارت اقتصاد گفت: تمام سعی ما این است که در نیمه اول مرداد، دریافت آنی مالیات نقل و انتقال املاک عملیاتی و آغاز شود.

احتمال اخذ مالیات نقل و انتقال ملک به صورت برخط، از نیمه اول مرداد

بورس24 : رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در وزارت اقتصاد گفت: تمام سعی ما این است که در نیمه اول مرداد، دریافت آنی مالیات نقل و انتقال املاک عملیاتی و آغاز شود.

علی فیروزی در خصوص تسهیل در اخذ مالیات نقل و انتقال املاک و اجرا در هزار دفترخانه، اظهار داشت: عملیات مربوط به دریافت آنی مالیات نقل و انتقال املاک از سوی دو سازمان امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود و مجری پروژه این دو دستگاه هستند.

وی افزود: وزارت اقتصاد به عنوان هماهنگ کننده پروژه، نامه مربوط به دریافت آنی مالیات نقل و انتقال املاک را به متولیان ارسال کرده است.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد ادامه داد: اما با توجه به تغییری که در ریاست سازمان امور مالیاتی صورت گرفت، عملیات مربوطه مدتی طول خواهد کشید.

وی گفت: البته تمام سعی ما این است که در نیمه اول مرداد ماه این کار انجام شود ولی باز هم نمی‌توان به صورت قطعی چیزی گفت.

فیروزی تصریح کرد: در حال حاضر زمانی که متقاضی برای نقل و انتقال ملک به دفترخانه می‌رود، باید حداقل سه بار به سازمان امور مالیاتی برای انجام امور مربوط به مالیات نقل و انتقال مراجعه کند که در صورت انجام عملیات آنی، مراجعه افراد به سازمان امور مالیاتی حذف و تمام کارها در دفترخانه انجام می‌شود به این صورت که از روی کد عوارض شهرداری، ملک مشخص و مالیات محاسبه می‌شود و در دفترخانه مفاصا حساب ارائه می‌گردد. البته در فاز نخست این اقدام در شهر تهران انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: این نوع اقدامات مردم را از درگیر شدن با کارشناس و دستگاه‌های دولتی و … رها می‌کند و به تبع آن ادراک فساد سازمانی را نیز پایین می‌آورد.

منبع: مهر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24