Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مراکز نوآوری بهترین پایگاه بانک ها برای سرمایه گذاری های جدید هستند. شهرام رضایی ضمن بیان این مطلب در گفتگویی درباره آغاز به کار مرکز نوآوری بانک ایران زمین گفت...

یک مقام مسئول در شرکت پخش: بنگاه داری نکردن بانک ها اتفاق میمونی است

بورس24 : مدیر برنامه‌ ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی ایران گفت: اینکه از بانک ها خواسته اند دیگر بنگاه داری نکنند اتفاق خوب و بزرگی است. چرا که با ورود نوآوری ها و فناوری های جدید؛ مراکز نوآوری بهترین پایگاه بانک ها برای سرمایه گذاری های جدید هستند.

شهرام رضایی در گفتگویی درباره آغاز به کار مرکز نوآوری بانک ایران زمین گفت: معمولا در ایران اسامی زودتر از تکنولوژی وارد کشور می شوند و گاهی اوقات عبارت ها از کپی بودن فراتر نمی روند. مراکز نوآوری هم مدتی است در کشور اجرایی شده و بانک ها به ویژه بانک های بخش خصوصی به کمک فین تک ها آمده اند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت برای راه اندازی مرکز نوآوری ایران زمین این است که این مرکز نه توسط یک بانک بلکه توسط افرادی بنیان نهاده شده که این کار را بلد هستند و توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند و از یکسال گذشته، مراحل راه اندازی هم با نظارت آنها بوده است.

رضایی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین کارهایی که در این مرکز در حال انجام است ارائه زیرساخت های موردنیاز به فین تک ها است گفت: معمولا مراکز نوآوری به خاطر عدم پشتیبانی مالی امکان ارائه همه سرویس ها را ندارند ولی این مرکز با شرایط و توانمندی که دارد بسترها و زیرساخت های مورد نیاز فین تک ها را در اختیار آنها قرار می دهد تا آنها ایده را به محصول و خدمت تبدیل کنند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این سئوال که آیا زیرساخت های اجرای این گونه طرح ها در کشور به حد کافی وجود دارد؟ گفت: موفقیت همیشه از یک نیاز است. زیرساخت های ما فراتر از آن چیزی است که نیازمند موفقیت باشد. موفقیت معمولا از تلاش به دست می آید. جوانان ایرانی تلاشگر و صاحب ایده هستند و به چیز دیگری نیاز ندارند. آنها فقط یک فضای مناسب می خواهند تا ایده ها را به سرویس تبدیل کنند. وی ادامه داد: فضا دادن به صاحبان ایده تنها ارائه اینترنت و در اختیار گذاشتن یک میز و پول نیست. امروز دیگر همه از این امکانات بهره مند هستند؛ آن چیزی که اهمیت دارد مربیگری خوب و ارائه محصول به بازارهای داخلی و بین المللی است. البته شرایط تحریم کار را سخت کرده است. ولی در شرایط تحریم است که تهدید به فرصت تبدیل می شود و ما در شرایط تحریم راحت تر می توانیم کار کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم برای موفقیت جوانان به دلیل خوش فکری و داشتن ایده های نو بسیار فراهم است گفت: برای این دانه، یک زمین خوب و آبیاری مناسب فراهم کنیم. مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره اینکه چند مرکز نوآوری موثر در کشور وجود دارد؟ به خبرنگار بانکداری ایرانی گفت: این مراکز به دو دسته ی دارای حمایت از دولت و بدون حمایت دولت تقسیم می شوند. مراکز دارای حامیان دولتی به لحاظ اندازه بزرگ هستند و به لحاظ موفقیت فقط تعداد افرادی که در آنجا رفت و آمد می کنند اهمیت دارد منتها دسته غیر دولتی ها به دلیل جذب سرمایه های جسورانه می توانند موفق تر باشند.

وی افزود: صاحبان ایده زمانی موفق می شوند که بتوانند ایده ها را بدون اینکه نگران باشند از کار آنها کپی می شود ارائه کنند. این اتفاق در مراکز دولتی نمی افتد و صاحب ایده از فرآیندها و کپی محصول خود نگران است اما در مراکز متعلق به بخش خصوصی اینگونه نیست.

رضایی همچنین در پاسخ به این سئوال که بانک ها چقدر توانسته اند در راه اندازی مراکز نوآوری موفق عمل کنند گفت: این شروع کار برای بانک ها است. اینکه از بانک ها خواسته اند بنگاه داری نکنند اتفاق خوب و بزرگی است چرا که بهترین جای سرمایه گذاری برای بانک ها، مراکز نوآوری است. به گزارش بانکداری ایرانی؛ مرکز نوآوری ایران زمین با همت بانک ایران زمین و شتاب دهنده نوتاش و با هدف جذب و حمایت از ایده های نوآورانه آغاز به کار کرد. این مرکز که از نیروی انسانی متخصص و مجرب برخوردار است در حوزه های فین تک، سرگرمی، گردشگری و اینترنت اشیا با رویکردی متفاوت به استارت آپ ها خدمات ارائه می دهد.

منبع: بانکداری ایرانی 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24