Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سهامداران برای عزل هیات مدیره منتخب مجمع نهم تیر به مجمع فراخوانده شدند مدیرعامل معادن و فلزات : حضور سهامداران قبلی در مدیریت گل گهر پتانسیل های نهفته ای دارد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس : این یک بدعت بزرگ است!

مناقشه بر سر مدیریت گل گهر بالا گرفت

بورس24 : نهم تیرماه بود که شرکت سنگ آهن گل گهر یک مجمع جنجالی را برگزار کرد.

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که تا پیش از این سه کرسی هیات مدیره گل گهر را به همراهی فولاد مبارکه در اختیار داشت، با توجه به ائتلاف صورت گرفته از سوی سرمایه گذاری امید با برخی سهامداران دیگر یک کرسی را از دست داد و چند رشته ای «وامید» بار دیگر مدیریت را در مجموعه گل گهر به دست گرفت و سه کرسی هیات مدیره را در اختیار گرفت.

تا پیش از این سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی صبا نور و سرمایه گذاری سپه اعضای حقوقی هیات مدیره گل گهر بودند.

اما اکنون سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری سپه و سرمایه گذاری مهر به عنوان سه شرکت وابسته به هم مدیریت شرکت 35 هزار میلیارد تومانی گل گهر را در اختیار گرفته اند و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اصفهان هم دو کرسی را صاحب شدند ، تا بدین ترتیب نفوذ مجموعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه در گل گهر کاهش پیدا کند. رخداد مهمی که تامین سرمایه تمدن در آن نقش بزرگی داشت ، چرا که رای قابل توجهی را برای مجموعه «وامید» در مجمع «کگل» جمع آوری کرد.

در پی این اقدام مجموعه معادن و فلزات از ماده 95 قانون تجارت استفاده کرده و در یک آگهی رسمی سهامداران را برای برگزاری مجمعی دوباره در روز پنجم مرداد ، جهت عزل هیات مدیره جدید فراخواند.

ماده 95 قانون تجارت می گوید : «سهامدارانی که اقلاً یک پنجم سهام شرکت را مالک باشند حق دارند که دعوت صاحبان سهام را برای تشکیل مجمع عمومی از هیات‌مدیره خواستار شوند و هیات مدیره باید حداکثر تا بیست روز مجمع مورد درخواست را با رعایت تشریفات مقرره دعوت کند در غیر این صورت ‌درخواست‌کنندگان می‌توانند دعوت مجمع را از بازرس یا بازرسان شرکت خواستار شوند و بازرس یا بازرسان مکلف خواهند بود که با رعایت تشریفات ‌مقرره مجمع مورد تقاضا را حداکثر تا ده روز دعوت نمایند وگرنه آنگونه صاحبان سهام حق خواهند داشت مستقیماً به دعوت مجمع اقدام کنند به شرط ‌آن که کلیه تشریفات راجع به دعوت مجمع را رعایت نموده و در آگهی دعوت به عدم اجابت درخواست خود توسط هیات مدیره و بازرسان تصریح ‌نمایند.»

پس بنابراین درخواست سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برای برگزاری مجدد مجمع گل گهر یک اقدام قانونی است.

عزیزالله عصاری مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در برابر این سوال خبرنگار بورس24 که دلیل شما برای برگزاری مجدد مجمع انتخاب هیات مدیره گل گهر چیست؟پاسخ داد : «حضور سهامداران قبلی در هیات مدیره گل گهر که با وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تعامل بودند ، دارای پتانسیل های نهفته ای است و برگزاری مجدد مجمع انتخاب هیات مدیره را کاملا به نفع شرکت می دانم»

احتمالا اشاره عصاری به حمایت های مستقیم و غیرمستقیم ایمیدرو از گل گهر است ، از جمله تامین مواد اولیه همچون کلوخه سنگ آهن یا انعطاف در دریافت بهره مالکانه ؛ امتیازاتی که شاید با گرفته شدن مدیریت گل گهر از حقوقی هایی که با ایمیدرو در تعامل بودند ، رفته رفته کمرنگ شده و یا حتی از بین برود.

حالا گفته می شود محمد رضا پورابراهیمی عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به وزیر اقتصاد تصمیم «معادن و فلزاتی ها» را در برگزاری مجدد مجمع برای عزل هیات مدیره را زیرسوال برده است.

پورابراهیمی در نامه ای منتسب به وی از فرهاد دژپسند درخواست کرده تا به منظور حفظ منافع سهامداران شرکت گل گهر از ایجاد بدعت در تصمیم گیری برای مجامع شرکت ها اجتناب شود .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این نامه با اشاره به این که مسئولیت اجرای این مهم به عهده سازمان بورس است که برگزاری مجامع مطابق با قوانین ومقررات برگزار شود ، تصریح کرده : اساسا بعداز برگزاری مجمع و تغییرات صورت گرفته در ترکیب هیات مدیره ،افرادی که قبلا صاحب امتیاز بودند دیگرحق تصمیم گیری برای شرکت را ندارند و نمی توانند پیشنهاد تشکیل مجمع دهند.

وی تاکید کرده : اجازه نمی دهیم فرد یا افرادی نسبت به تضییع حق سهامداران خرد اقدام کنند و اگر سازمان بورس هم دراین زمینه کوتاهی کرده و ورود نکند ،با توجه به صحبت هایی که دراین خصوص با وزیر اقتصاد داشته ایم ؛این مساله را به جدی پیگیری خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24