Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تشدید رکود در بازار مسکن گفت: تهسیلات مسکن در شرایط فعلی کفاف خرید ۱۰ تا ۲۰ متر واحد مسکونی را می‌دهد و در این راستا دولت باید برای افزایش تسهیلات و قدرت خرید متقاضیان اقدامات لازم را انجام دهد.

رکود تورمی در بازار مسکن تشدید شد

بورس24 : نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تشدید رکود در بازار مسکن گفت: تهسیلات مسکن در شرایط فعلی کفاف خرید ۱۰ تا ۲۰ متر واحد مسکونی را می‌دهد و در این راستا دولت باید برای افزایش تسهیلات و قدرت خرید متقاضیان اقدامات لازم را انجام دهد.

حسام عقبایی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی معاملات در بازار مسکن بیان کرد: قیمت‌ها در بازار مسکن به صورت نامتعارف رشد داشته و در برخی از مناطق شاهد افزایش صددرصدی قیمت مسکن بوده ایم که این امر موجب رکود شدید در این بازار شده است.

وی در ادامه افزود: رکود تورمی مسکن تا پایان تابستان و حتی نیمه اول فصل پاییز ادامه داشته باشد، در صورتی که شرایط اقتصادی کشور بهتر شود و میزان تولید در این بازار افزایش یابد امکان بهبود وضع در این بازار وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که این روند تا ۲ماه آینده همچنان پایدار است.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به آمار افزایش میانگین قیمت مسکن اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام کرده که میانگین قیمت مسکن به ۱۰ میلیون تومان رسیده است، اما آمار‌های وزارت راه و شهرسازی و مرکز آمار حاکی از افزایش میانگین قیمت مسکن در تهران به حدود ۱۷ میلیون تومان دارد و همین رشد قیمتی باعث عمیق‌تر شدن رکود بازار مسکن شده است.

عقبایی تاکید کرد: در صورتی که این رکود معاملاتی ادامه داشته باشد، قیمت‌ها در واحد‌های مسکونی با متراژ‌های بالا شکسته می‌شود و ما شاهد رکود سنگین‌تری در بین این واحد‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه با تسهیلات ارائه شده در بازار مسکن متقاضیان تنها می‌توانند ۱۰ متر واحد مسکونی خریداری کنند، گفت: این تسهیلات در شرایط فعلی بازار جوابگو نیست بطوریکه در برخی از مناطق تهران با تسهیلات ۶۰ یا ۷۰ میلیون تومانی تنها می‌توانیم ۵ تا ۱۰ متر واحد مسکونی خریداری کنیم در نتیجه این موضوعات باعث می‌شود که خرید و فروش در بازار از رونق بیفتد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطر نشان کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته و با وجود کاهش شدید معاملات مسکن، آمار‌ها نشان می‌دهد که بازار مسکن وارد رکود تورمی عمیقی شده به طوری که در دهه اخیر چنین وضعیتی را تجربه نکرده است.

منبع: میزان

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24