Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی، فرصتی طلایی و برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه مالیاتی کشور است که ضمن کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه غرب، فرصتی برای اصلاح ساختار بودجه نفتی غیرکارآمد است.

وزیر اقتصاد: تحریم ها فرصت طلایی برای بهره مندی از ظرفیت بالقوه مالیات است

بورس24 : تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی، فرصتی طلایی و برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه مالیاتی کشور است که ضمن کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه غرب، فرصتی برای اصلاح ساختار بودجه نفتی غیرکارآمد است.

فرهاد دژپسند در پیامی به مناسبت روز مالیات نوشت:

پایه ریزی رهایی از بودجه مبتنی بر نفت از سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تدوام آن در سال‌های اخیر، همواره فرصت استفاده و برنامه ریزی برای ظرفیت سازی از درآمدهای پایدار غیرنفتی و بومی سازی و مردمی سازی اقتصاد را برای سیاستگذار خلق کرد. شرایط کنونی و تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی، فرصتی طلایی و موهبتی الهی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه مالیاتی کشور می‌باشد که ضمن کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه غرب، فرصتی برای اصلاح ساختار بودجه نفتی غیرکارآمد و مقاوم سازی اقتصاد خواهد بود.

ثمرات پرداخت مالیات، امنیت بیشتر، آموزش بهتر، گسترش خدمات بهداشتی، ترویج عدالت و کاهش فقر، و مشارکت در توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور است. البته باید به این مهم اذعان نمود که آگاهی مردم از محل و نحوه هزینه کرد مالیات ها، انگیزه‌های آن‌ها را برای پرداخت مالیات افزایش خواهد داد.

با توجه به ظرفیت عظیم آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی، امید است که پرداخت مالیات داوطلبانه و صادقانه به مثابه فریضه دینی و وظیفه ملی تبدیل شود که ثمره این مشارکت مردم در مدیریت اقتصادی کشور، توسعه پایدار و ایمن سازی اقتصاد کشور از شوک‌ها و آسیب‌های خارجی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، افزایش آرامش و رفاه جامعه و ارتقای جایگاه و شأنیت اقتصاد ایران در میان اقتصادهای مهم دنیا خواهد بود.

اینجانب ضمن تشکر از تلاش‌های کلیه همکارانم در سازمان امور مالیاتی، توصیه به برنامه ریزی برای پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی با هدف شفاف سازی و سالم سازی، توسعه عدالت مالیاتی و استفاده از ابزارهای مالیاتی در جهت کمک به رونق تولید و حمایت از مودیان مولد و خوش حساب می‌نمایم.

منبع: وزارت اقتصاد

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24