Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بیشتر منزوی می شوند و تحریم! نباید در هیچ سطحی غنی سازی کنند! وزیر خارجه آمریکا با تکرار بخشی از بیانیه گذشته خود، خواست تا جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطحی غنی سازی هسته ای نداشته باشد...!

واکنش پمپئو به گام دوم ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی‌

بورس24 : وزیر خارجه آمریکا، با تکرار بخشی از بیانیه گذشته خود، خواست تا جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطحی غنی سازی هسته ای نداشته باشد.

مایک پمپئو روز یکشنبه پس از اعلام تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم از ۳.۶۷ این یادداشت توئیتری را منتشر کرد.

به گفته او آخرین گسترش برنامه هسته ای ایران منجر به انزوای بیشتر و تحریم ها خواهد شد. کشورها باید استاندارد دیرینه مبنی بر نداشتن حق غنی سازی در برنامه هسته ای ایران را بازگردانند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد، آنچه که او رژیم ایران مسلح به تسلیحات اتمی نامید، می تواند یک خطر بزرگتری برای جهان باشد. 

کاهش تعهدات برجامی ایران در پی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه از سوی این کشور علیه ایران و عدم انجام تعهدات از سوی دولت های اروپایی و بقیه کشورهای امضا کننده توافق هسته ای صورت می گیرد.

طبق توافق هسته ای که بین ایران و شش کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین در سال ۱۳۹۴ صورت گرفت، مقرر شد که ایران با رفع تحریم های بین المللی از مزایایی اقتصادی برجام برخوردار شود، اما آمریکا در سال ۱۳۹۷ با خروج از این توافق اعلام کرد که تحریم های خود را برگردانده و با اعمال فشارحداکثری تلاش می کند تا فروش نفت ایران را به صفر برساند.

در مقابل این اقدامات، ایران از کشورهای اروپایی خواست تا طبق توافق نسبت به مقابله با تحریم های آمریکا و انجام تعهدات اقدام کرده و راهکارهایی را برای برخورداری تهران از مزایای اقتصادی برجام پیش بینی کنند. اما با گذشت بیش از یکسال و صبر ایران، اروپا تاکنون این تعهد خود را انجام نداده است.

در پی این اقدام، شورای عالی امنیت ملی روز ۱۸ اردیبهشت ماه امسال (۱۳۹۸) در بیانیه ای از برنامه ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای در توافق یرجام خبر داد.

براساس بیانیه شورای عالی امنیت ملی در صورتی که شرکای اروپایی برجام طی این مدت گامی برای تأمین منافع ایران در توافق برجام برندارند ایران گام دوم کاهش تعهدات هسته‌ای خود را در پایان مهلت ۶۰ روزه برمی دارد.

در همین راستا رئیس جمهوری چهارشنبه هفته گذشته و در جلسه هیأت دولت گفت که ایران دیگر متعهد به رعایت سقف ۳/۶۷ درصد نخواهد بود.

ایران در عین حال اعلام کرده است اقداماتش در کاهش تعهدات هسته‌ای برگشت پذیر است و هر گاه شرکای اروپایی اقدام به اجرای تعهدات خود در برجام کرده و منافع ایران در توافق هسته‌ای تأمین شود تهران هم سریعاً می‌تواند کاهش تعهدات خود را متوقف کند.

ایران دو ماه قبل اعلام کرده بود که "به کشورهای باقی‌ مانده در برجام شصت روز فرصت داده می‌ شود، تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌ های بانکی و نفتی را تامین کنند؛ چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تامین کنند درمرحله بعدی جمهوری اسلامی ایران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن‌ سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد." 

رئیس جمهوری فرانسه شب گذشته در تماس تلفنی با رئیس جمهوری ایران، با قبول اینکه اقدام های اروپا برای جبران تحریم های آمریکا موفق و کارآمد نبوده، وعده داد که همه تلاش خود را برای جبران این موضوع بکار گیرند.

منبع: ایرنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24