Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خوشحالیم که سهامداران فرابورس از ٣ هزار نفر سال گذشته به بالای ٨ هزار نفر رسیدند رصد نیازمندی های اقتصاد جهت برطرف کردن آنها، زمینه ساز خلاقیت و نوآوری، فرابورس است در پایان سال ١٣٩٧ ارزش کل بازار فرابورس ‏ایران، نسبت به آخرین روز معاملاتی سال ١٣٩۶، رشد ٧۵ درصدی را تجربه کرده است. هامونی ضمن بیان این مطلب در ادامه سخنان خود در خصوص دیگر عناوین عملکردی فرابورس ایران، اظهار داشت...

مدیر عامل فرابورس ایران در مجمع: ارزش کل بازار ما رشدی ٧۵ درصدی را به خود دید

بورس24 : مدیر عامل فرابورس ایران، با اشاره به اینکه در پایان سال 1397 ارزش کل بازار فرابورس ‏ایران نسبت به آخرین روز معاملاتی سال 1396، رشد 75 درصدی را تجربه کرده و به بیش از 2 میلیون و ‌‏572 هزار میلیارد ریال رسیده است، گفت: ارزش کل معاملات در بازارهای فرابورس نیز با افزایش 71 درصدی ‏به رقم حدود یک میلیون و 17 هزار میلیارد ریال رسیده است.‏

هامونی در ادامه در خصوص دیگر عناوین عملکردی فرابورس ایران، اظهار داشت: انجام 7 معامله یک جا در بازار ‏سوم، 36 مورد پذیره‌ نویسی، پذیرش 21 فقره اسناد خزانه اسلامی و 34 فقره صکوک، انجام 3 معامله در بازار ‏دارایی فکری و اعطای موافقت اصولی تاسیس به 4 صندوق متقاضی از طریق کمیته بررسی صندوق‌ های ‏جسورانه جزو عملکردهای فرابورس در سال 97 به شمار می‌ رود که در مجموع تامین مالی 349 هزار و 100 ‏میلیارد ریالی را برای شرکت‌ ها، دولت، صاحبان دارایی فکری و ... رقم زده است.‏ 

 تکمیلی... 

مجمع فرابورس با حضور 60 درصد سهامداران تشکیل شد. به گزارش خبرنگار بورس24 , مجمع فرابورس ایران 120ریال سود نقدی داد. 

هیات رئیسه این مجمع بدین شرح بودند:  

ابراهیمی سرو اولیا، رئیس مجمع 

عسگری مارانی، ناظر مجمع 

علیزاده ایضا، ناظر مجمع و متین منشی مجمع 

امیر هامونی، مدیر عامل شرکت فرابورس ایران در ابتدای مجمع گفت: خوشحالیم که سهامداران فرابورس از 3 هزار نفر سال گذشته به بالای 8 هزار نفر رسیدند.

هامونی با اشاره به وضعیت بازار در سالی که گذشت گفت: نگاهی به عملکرد معاملاتی فرابورس نشان می دهد، در پایان سال 97 ارزش کل بازار فرابورس ایران نسبت به آخرین روز معاملاتی سال 96، رشد 75درصدی را تجربه کرده و به بیش از 2 میلیون و 572 هزار میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار های فرابورس با افزایش 71 درصدی  همراه بوده است. 

وی گفت: سال گذشته هم زمان با تغییرات و تحولات اقتصادی نگاه سیاست گذاران اقتصادی بیش از پیش معطوف به ظرفیت های داخلی کشور شد و از این رو ضرورت اصلاح ساختارها و ارتقای بهره وری اقتصاد ملی  بیشتر از گذشته خودنمایی کرد.

او افزود: مطرح شدن اصلاحات ساختاری در اقتصاد از یک سو و حمایت از کالای  تولید داخل که شعار محوری سال 97 نیز بود، از سوی دیگر، زمینه های مناسبی را برای ایفای نقش بازار سرمایه فراهم کرد. 

به گفته وی، فرابورس ایران به عنوان یکی از ارکان زیرساختی بازار سرمایه با تداوم حرکت در مسیر  نوآوری و بهبود عملکرد خود در صنعت مالی، از این زمینه مساعد بهره برداری کرد.

او اضافه کرد، رصد نیازمندی های موجود در اقتصاد کشور توأم با احساس مسئولیت برای برطرف کردن این نیازها، زمینه ساز خلاقیت و نوآوری در فرابورس است.  

هامونی گفت: تصویب دستورالعمل صندوق سرمایه گذاری اختصاصی، ایجاد پلتفرم ادغام و تملیک، اخذ مصوبه دستورالعمل  ارزیابی تامین مالی جمعی از شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بهبود فرآیندهای نظارت بر بازار و تلاش های مشابهی که در سال 97 به منظور ارتقای سطح فراگیری خدمات مالی در کشور و تنوع بخشی به خدمات مالی  صورت گرفت، همه و همه نشاندهنده آمادگی فرابورس ایران برای حرکت در مسیر رشد و توسعه با سرعتی  افزونتر در راستای خدمت رسانی بهتر به ذینفعان بازار سرمایه است

وی ادامه داد: تحول، ضرورت اجتناب ناپذیر تمامی نظام های زنده و در حال رشد است؛ بر همین اساس با توجه به  سرعت توسعه فعالیت های فرابورس ایران، ضرورت تجهیز ساختاری مناسب در این شرکت موجب شد، تا  فرابورس سال گذشته به موازات صیانت از فعالیت های موجود به سازماندهی مجدد فعالیت های خود برای توسعه و تنوع بخشی هر چه بیشتر در بازار سرمایه اقدام کند. 

او در مورد استراتژی ها و اولویت های فعالیت فرابورس ایران، در سال 98 گفت: توسعه هدفمند و متمرکز خدمات و افزایش نفوذ در بازار، نوآوری و افزایش رقابت پذیری و توسعه عمودی و افقی سازماندهی و ارتقای همکاری با ذی نفعان توسعه زیرساخت و نظام های مدیریتی به منظور افزایش بهره وری پویایی سازمان یافته به منظور پاسخگویی به نیازهای بازار سرمایه خواهد بود.

هامونی گفت: سال گذشته شاهد پذیرش 22 شرکت در بازارهای اول و دوم فرابورس بودیم؛ ضمن آنکه عرضه اولیه سهام 15 شرکت در این دو بازار به روش ثبت سفارش و یک عرضه  اولیه به روش گشایش نماد در بازار دوم رقم خورد، تا تامین مالی فرابورس ایران از طریق عرضه های ولیه به رقم 6 هزار و 873 میلیارد ریال در سال 97 بالغ شود.

وی ادامه داد: در همین حال انجام 7 معامله یک جا در بازار سوم، 36 مورد پذیره نویسی به ارزش بیش از 64 هزار میلیارد ریال، انجام 2 معامله در بازار دارایی فکری با ارزشی بالغ بر 1,24 میلیارد ریال و تداوم ثبت دارایی های فکری تا تعداد 326 اثر در فهرست عرضه های این بازار، پذیرش 21 فقره اسناد خزانه اسلامی، پذیرش 34 فقره صکوک و اعطای موافقت اصولی تاسیس به 4 صندوق متقاضی از طریق کمیته بررسی صندوق های جسورانه از دیگر عناوین عملکردی فرابورس ایران در سال 97 به شمار می روند.

او افزود: در مجموع تامین مالی 349 هزار و 100 میلیارد ریالی را در سالی که گذشت، برای ذینفعان و مخاطبان فرابورس ایران اعم از شرکت ها، دولت، صاحبان دارایی فکری و ... رقم خورد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، سهامداران در مجمع از نحوه اجرای دستور العمل  فرابورس برای بازار پایه گله داشتند، که رئیس مجمع درخواست نمود ، حتما به موارد اشاره شده این سهامداران توجه شود. 

همچنین هامونی مدیر عامل شرکت گفت، احتمالا پس از گشایش، نماد فرابورس، در بازار اول معامله گردد.  

شرکت  در گزارش حسابرسی خود بند حسابرسی نداشت. 

گفتنی است، افزایش سرمایه 40 درصدی از محل سود انباشته و اندوخته به تصویب مجمع رسید و در نهایت تقسیم سود 120 ریالی فرابورس مصوب شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24