Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جعفر ربیعی مدیر عامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به بورس ٢۴ گفت: ما به عنوان نماینده سهامدار عمده همچنان امیدواریم که این عرضه به زودی انجام شود...

مهلت عرضه اولیه پتروشیمی نوری تمدید شد

بورس24 : هفته پیش بود که خبر پایان مهلت 6 ماهه پتروشیمی نوری رسانه ای شد.

پتروشیمی نوری در گزارش ١٢ماهه حسابرسی شده خود سود هرسهم را مبلغ ٧٠۵١ریال اعلام کرده که با افزایش ٣٨درصدی نسبت به دوره مشابه قبل همراه است. طبق این گزارش ؛ سایر درآمد های عملیاتی شرکت نیز رشد چشمگیر ١١٧٠درصدی داشته و سود عملیاتی شرکت هم ٢٧درصد افزایش یافته است .شایان ذکر است، درآمد های متفرقه شرکت هم ۵۴درصدافزایش داشته و هزینه های مالی آن نیز۵٠ درصد کاهش یافته است.

اما در حالی حواشی عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری همچنان ادامه دارد که به نظر می رسد حتی اگر پتروشیمی نوری مشکلی در خصوص پذیرش نداشته باشد، اختلاف حساب 600 میلیارد تومانی این شرکت هنوز تعیین تکلیف نشده است. باید دید در این خصوص چه راهکاری از سوی بورس و سهامداران عمده شرکت اتخاذ می شود تا طلسم عرضه اولیه «نوری» شکسته شود.در این بین خبر پایان یافتن مهلت 6 ماهه ناشر برای عرضه اولیه هم رسانه ای شده است.

اخبار و تحولات مربوط به عرضه اولیه پتروشیمی نوری از آن جهت برای اهالی بازار سرمایه مهم است که این شرکت دارای 3 میلیارد برگه سهم است و در عرضه اولیه آن سهم بالایی به کدهای معاملاتی تعلق می گیرد.

قصه چیست؟

علی صحرایی مدیر عامل شرکت بورس تهران در خصوص دلیل اصلی عدم عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری در بورس به خبرنگار بورس24 گفت : طبق صورت های مالی حسابرسی شده شرکت دارای بندهای شرط و بندهای تاکید بر مطلب خاص بوده که مرتبط با دعاوی حقوقی علیه شرکت هستند.این بند ها شامل اختلاف نظر هایی بوده و حسابرس هم قانع نشده است ، به همین دلیل در بند شرط ، تاکید بر مطلب خاص عنوان شده است.

صحرایی گفت : در خصوص این موارد باید طبق مقررات دستور العمل پذیرش اقداماتی انجام شود که سهامداران از این بابت متحمل هزینه نشوند و یا طبق دستورالعمل پذیرش تمامی هزینه های احتمالی از این بابت به عهده سهامداران عمده است.

به گفته وی، سهامداران باید تعهد عینی بدهند، یعنی طبق مقررات باید سهام توزیع کنند یا طبق شرایط دیگری که در دستورالعمل موجود است ، در این خصوص تعهد بدهند.

روزنه های امید عرضه نوری

این در حالی است که پس از خبر عدم عرضه سهام شرکت پتروشیمی نوری به سبب پایان یافتن مهلت 6ماهه پذیرش آن، جعفر ربیعی مدیر عامل شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به بورس24 گفت: ما به عنوان نماینده سهامدار عمده همچنان امیدواریم که این عرضه به زودی انجام شود.

وی گفت: برای ارائه مدارک و مستندات لازم ، مهلت عرضه سهام 6 ماه دیگر تمدید شد، تا شرکت بتواند همه مدارک و مستندات لازم را ارائه نماید. در این خصوص سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس همکاری های لازم را با ما داشته اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24