Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عملکرد مجموعه، برنامه‌ ها و پاسخ به سوالات خود را اینجا بیابید از شرکتی صحبت می کنیم، که طی ماه های اخیر با رشد ۴ برابر قیمت یکی از «سوپر استارهای » بازار سرمایه بوده است. شرکت سرمایه‌ گذاری صنایع شیمیایی ایران...

یک روز با شیران

بورس24 : از شرکتی صحبت می شود که طی ماه های اخیر با رشد 4 برابر قیمت یکی از «سوپر استارهای » بازار سرمایه بوده است. شرکت سرمایه‌ گذاری صنایع شیمیایی ایران (ICIIC) یکی از شرکت های استراتژیک بانک صنعت و معدن، به عنوان بزرگ‌ترین تولید کنندگان آلکیل‌ بنزن خطی (LAB)، آلکیلات سنگین (HAB) و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است.

این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 80 درصد بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. همچنین در سال 89 موفق به دریافت استاندارد ملی برای محصولات خود گردید. 

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در زمره صادر کنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد و به دنبال گسترش صادرات محصولات خود به حوزه‌های آفریقا، آسیای مرکزی، اروپا و خاورمیانه است.

در بازدید از سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در محل کارخانه شرکت و نشست خبری روز چهارشنبه 12 تیر ماه جاری، امیر رحیمی مدیر عامل صنایع شیمیایی ایران،در خصوص برنامه‌ ها و عملکرد این شرکت به سوالات مطرح شده خبرنگاران پاسخ داد.

امیر رحیمی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه در صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی است ، در این جلسه توضیح داد: این شرکت از سال ۷۳ آغاز به کار کرده و در زمینه تولید، رشد ثابتی داشته است . "شیران" به جز LAB، دو محصول اصلی نرمال پارافین و آلکیلات سنگین را نیز تولید می‌کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌ گذاری صنایع شیمیایی ایران با تاکید بر اجرای طرح‌ های توسعه‌ ای در این شرکت، افزود: تکمیل زنجیره ارزش محصول اصلی و محصولات فرعی در دستور کار قرار دارد و به همین منظور اخیرا قراردادی با یک شرکت دانش‌ بنیان برای طراحی پارک شیمیایی بسته شده که امیدواریم کار طراحی طی دو سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با یک دانشگاه برای طرح تحقیقاتی کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف انرژی در این واحد تولیدی، افزود: همچنین به دنبال احیای کاتالیست مصرفی هستیم که آزمایش‌های پایلوت آن جواب مثبت داده و خوشبین هستیم که تا دو ماه کاتالیست را احیا کنیم.

وی ادامه داد: اخیرا قراردادی با یک شرکت دانش ‌بنیان برای طراحی پارک شیمیایی بسته شده که امیدواریم کار طراحی طی دو سال آینده به اتمام برسد.

رحیمی ادامه داد: این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که به دلیل تحریم‌ ها قادر به تامین کاتالیست نیستیم اما تلاش می کنیم با برنامه ریزی این مشکل حل و فصل شود.

وی در خصوص ذخیره بخشی از مطالبات شرکت گفت: شرکت از سالهای گذشته به میزان 35میلیون دلار مطالبات داشته که این میزان را ذخیره گرفته و در صورت آزاد سازی این مطالبات ذخایر ، در سود شرکت نمود خواهند داشت.

صادرات 6ماهه مورد قبول بود

وی گفت: برنامه‌ ریزی در سال مالی جاری تولید ۱۱۵ هزارتن LAB، تولید ۱۶۵ هزار تن نرمال پارافین و ۵ هزار تن آلکیلات سنگین بوده که پیش‌ بینی ۱۰ هزار تن صادرات LAB داشتیم که ممکن است وزن صادرات بیشتر شود.

رحیمی ادامه داد: از ۱۶۵ هزار تن نرمال پارافین تولیدی ۹۰ هزار تن مازاد مصرف واحد است که ۸۵ هزار تن صادر و ۵ هزار تن صرف مصرف داخلی می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیری در میزان تولید شرکت نداشته است، افزود: در LAB حدود ۴۰ درصد و در نرمال پارافین ۲۰ درصد بیش از ظرفیت تولید داریم و صادرات شرکت در شش ماه اول سال مناسب بوده و دچار مشکل نشده است.

مسیر حرکت به سوی صادرات

رحیمی گفت: به دلیل اینکه پتروشیمی بیستون با توجه به مدیریت جدید تامین خوراک داخل را در دستور کار قرار داده، امیدواریم که در حوزه صادرات جاری گام‌ های بیشتری بر داریم آنچه پیش‌بینی شده این است که ۸۵ هزار تن محصول صادر می‌شود.

رحیمی در مورد برنامه های توسعه ای شرکت گفت: یکی از طرح های توسعه در دستور کار شرکت واقع شده مربوط به کاهش مصرف انرژی بوده است ، همچنین در مسیر کاهش فشارهای تحریم حدود پنج سال است که برنامه احیای کاتالیست معرفی شده و تا دو ماه آینده این پروژه به اتمام می‌رسد. همچنین شرکت مقدمات تولید LABSA از LAB را در شرکت خدمات بندری از شرکت‌های زیرمجموعه خود در دستور کار دارد .

در انتظار سود بالا هستیم 

رحیمی مدیر عامل شرکت همچنین توضیح داد: تا هفته های آینده گزارش نهایی۶ ماهه حسابرسی شده شرکت افشا خواهد شد ، نظر به اینکه نسبت به آنچه پیش بینی شده این گزارش مثبت است اما در مورد میزان EPS شرکت تا زمان افشای اطلاعات نمی توان، توضیح داد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24