Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طبق آخرین آمار ارائه شده از میزان صادرات و واردات بخشی از محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی در سال ۱۳۹۷، حدود ۶۰۸ هزار تن مصنوعات پلیمری به ارزش ۱۴۶۹ میلیون دلار صادر شده و در مقابل ۱۴۰.۵ هزار تن محصول به ارزش ۴۶۶.۸ میلیون دلار وارد کشور شده است.

ارزش صادرات و واردات محصولات پتروشیمی ایران در سال۹۷ چقدر بود؟

بورس24 :طبق آخرین آمار ارائه شده از میزان صادرات و واردات بخشی از محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی در سال ۱۳۹۷، حدود ۶۰۸ هزار تن مصنوعات پلیمری به ارزش ۱۴۶۹ میلیون دلار صادر شده و در مقابل ۱۴۰.۵ هزار تن محصول به ارزش ۴۶۶.۸ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بر اساس آمار موجود، هر تن مصنوعات پلیمری صادراتی حدود ۲۴.۱۶ دلار و هر تن مصنوعات پلیمری وارداتی ۳۳۲۳.۵ دلار ارزش‌گذاری می‌شود.

در صنعت شوینده و لوازم آرایشی و بهداشتی ایران، طی سال گذشته حدود ۳۶۵.۴ هزار تن به ارزش تنی ۶۷۱.۷ دلار صادر و ۷۱ هزار تن به ارزش تنی ۵۵۸۲ دلار وارد شده است که عمده محصولات صادر شده در این صنعت محصولات نهایی و عمده کالاهای وارداتی محصولات واسطه که در فرآیند تولید مصرف می‌شود - از جمله انواع اسانس‌های مورد استفاده در صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و پاک کننده‌های صنعتی و موم‌های مصنوعی - بوده است.

علاوه بر این، سهم مجموع صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی و تولید محصولات لاستیکی و پلاستیک از تولید و اشتغال بخش صنعت به ترتیب ۲۲ و ۱۶ درصد است. سهم صنایع پایین دستی پتروشیمی در تولید و اشتغال نسبت به مجموع صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی و تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی، این گونه است که محصولات پلاستیکی به جز کفش ۲۵ درصد، شوینده‌ها آرایشی و بهداشتی ۱۶ درصد، دارو ۳۳ درصد، انواع رنگ و روغن جلا ۶ درصد، لاستیک تایر روکش و بازسازی لاستیک‌های روی ۹ درصد، الیاف مصنوعی ۲ درصد، سموم دفع آفات ۱ درصد، سایر محصولات لاستیکی ۱ درصد و همچنین سایر محصولات شیمیایی طبقه بندی نشده ۷ درصد سهم را به خود اختصاص داده است.

همچنین طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی سهم صنایع پایین دستی پتروشیمی در اشتغال نسبت به کل صنایع تولید محصولات شیمیایی لاستیکی و پلاستیکی به این شرح است که بیش‌ترین سهم را محصولات پلاستیکی به جز کفش و بعد از آن دارو، شوینده‌های آرایشی و بهداشتی به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24