Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره اختلاف قیمت نماد بورس ها ابراز داشت : اختلاف قیمت بورس ها تنها در نمادهای بورس انرژی دیده می شود و سایر نمادها مشکلی ندارند. بخشی از این اختلاف قیمت که در نمادهای بورس انرژی وجود دارد به محدودیتی که در معاملات نمادها وجود دارد مربوط می شود و البته سفته بازی که بر روی برخی از نمادها صورت گرفته است... این امر محل بحث و مناقشه کارشناسان بازار قرار گرفته است. زیرا آن ها اعتقاد دارند که یک سهم با یک پیش بینی سود و آینده ای کاملا مشخص چرا باید چند قیمت داشته باشد و با نرخ های مختلفی معامله شود؟ کارشناسان انتقادهای زیادی به این موضوع دارند و سازمان امیدوار است که با ادغام نمادها بتواند مشکل موجود را حل کند...

ادامه سفته بازی در نماد بورس ها با به تعویق افتادن پروژه ادغام

بورس24 : سهام بورس ها در حال حاضر با 11 نماد در بازار سرمایه معامله می شوند و 3 نماد حق تقدم نیز در بازار دارند. این نمادها در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط دسته بندی شده اند.

سهام بورس کالای ایران با نماد "کالا" در بازار معامله می شود. این نماد فعلا متوقف است اما بهای آن پیش از توقف در حدود 1492 تومان بود. "نکالا" نماد سهام شرکت نهادهای مالی بورس کالای ایران است. آخرین قیمت معاملاتی "نکالا" 1529 تومان بود. "تکالا" نیز نماد شرکت تولیدکنندگان بورس کالای ایران است که پیش از توقف در محدوده 1527 تومان داد و ستد می شد. شرکت کارگزاران بورس کالای ایران نیز با نماد "اکالا" در بازار فعال است که آخرین قیمت معاملاتی آن در بازار حدود 1529 تومان بود. نماد "کالا" از یکم تیر ماه به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شده و به تبع آن نمادهای "نکالا"، "تکالا" و "اکالا" نیز با توجه به توقف نماد اصلی توقف یافته اند.

سهام شرکت فرابورس با نماد "فرابورس" و در محدوده قیمتی 1365 تومان معامله می شود. "نبورس" نماد سهام شرکت نهادهای مالی بورس اوراق بهادار است که در محدوده 1007 تومان قرار دارد. نماد سهام شرکت کارگزاران بورس اوراق بهادار "کبورس" نامگذاری شده و در محدوده 1007 تومان معامله می شود.

نماد بورس اوراق بهادار تهران "بورس" است که در محدوده قیمتی 10029 تومان واقع شده است. اما بورس انرژی در بازار سرمایه سه نماد فعال دارد. "انرژی 1" که مربوط به نهادهای مالی بورس انرژی است و در محدوده 945 تومان قرار دارد. "انرژی 2" که نماد فعالان بورس انرژی است و محدوده قیمتی آن 656 تومان است و "انرژی 3" که نماد سایر اشخاص بورس انرژی است و محدوده قیمتی آن 4865 تومان است.

حال چند پرسش مهم مطرح می شود. چرا بورس ها تنوع و تعدد نماد دارند و چرا اقدامی در جهت ادغام این نمادها صورت نمی گیرد؟ و مهم تر آن که علت اختلاف قیمت قابل توجه و معنادار نمادهای "انرژی 1" با "انرژی 3" چیست؟

سفته بازی در نماد بورس ها

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره اختلاف قیمت نماد بورس ها ابراز داشت: اختلاف قیمت بورس ها تنها در نمادهای بورس انرژی دیده می شود و سایر نمادها مشکلی ندارند. بخشی از این اختلاف قیمت که در نمادهای بورس انرژی وجود دارد به محدودیتی که در معاملات نمادها وجود دارد مربوط می شود و البته سفته بازی که بر روی برخی از نمادها صورت گرفته است.

او اضافه کرد: این امر محل بحث و مناقشه کارشناسان بازار قرار گرفته است. زیرا آن ها اعتقاد دارند که یک سهم با یک پیش بینی سود و آینده ای کاملا مشخص چرا باید چند قیمت داشته باشد و با نرخ های مختلفی معامله شود؟ کارشناسان انتقادهای زیادی به این موضوع دارند و سازمان امیدوار است که با ادغام نمادها بتواند مشکل موجود را حل کند.

از وی پرسیدیم که موضوع ادغام نمادهای بورس ها به کجا رسید و چه زمانی عملیاتی خواهد شد؟ وی اذعان داشت: هنوز در این خصوص تصمیم گیری نشده است. فعلا اصلاحات متوقف شده تا سازمان بورس تصمیم بگیرد که برای ادغام نمادها چه برنامه ای خواهد داشت.

اسلامی تاکید کرد: تقریبا حدود 3 ماه قبل در جلسه شورای عالی بورس موضوع ادغام نماد بورس ها پیشنهاد شد اما جزئیات آن مورد بحث واقع شده و نمی توان پیش بینی کرد که چه زمانی اجرایی خواهد شد؟ باید دید سازمان چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24