Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

روند رو به رشد صادرات ادامه دار شد خرداد ماه ذوب‌ آهن رکوردی تاریخی زد نعمت اله محسنی معاون بازرگانی شرکت ذوب‌ آهن اصفهان ضمن بیان این مطلب، گفت: حدود ١٢١ هزار تن محصول فولادی طی این ماه از کشور صادر شد و...

درباره رکورد صادرات تاریخی ذوب آهن

بورس24 : به دلیل صادرات بی‌ رویه مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادی همانند گندله، هزینه تأمین این مواد برای ذوب‌ آهن بسیار بالا تمام می‌ شود.

نعمت اله محسنی معاون بازرگانی شرکت ذوب‌ آهن اصفهان، ضمن بیان این مطلب گفت: مصرف گندله در ذوب‌ آهن افزایش داشته که مهم‌ ترین دلیل آن فرایند جدید است که در ذوب‌ آهن تعریف‌ شده است. 

وی ادامه داد: عقیده داریم، که باید مصرف گندله کمتر شود اما؛ به دلیل کمبود مواد اولیه آهن‌ دار مناسب، یکی از اجبارهایی که امیدوارم با تأمین سنگ‌ آهن با عیار خوب رفع شود، مصرف گندله است.

محسنی با اعلام این موضوع که با تأمین سنگ‌ آهن با دانه‌ بندی مناسب و درشت‌دانه و عیار خوب می‌ توانیم مصرف گندله را کاهش دهیم افزود: به دلیل اینکه ذوب‌ آهن متناسب با برنامه‌ ریزی که انجام داده برنامه افزایش تولید تا مرز 3 میلیون تن در سال جاری را دنبال می‌ کند، نهایتاً گندله را جزو برنامه تولید داریم، البته از نظر اقتصادی چندان مصرف آن به نفع ذوب‌ آهن نیست.

وی تصریح کرد: تقریباً امروز حدود 3میلیون تن زغال‌سنگ تولید می‌شود و حدود یک‌میلیون و 500هزار تن کنسانتره، که این میزان کنسانتره بسیار کم است که این مهم به دلیل صادرات بیش از اندازه آن باشد.

معاون بازرگانی شرکت ذوب آن با اشاره به نیاز صنعت فولاد کشور به کنسانتره گفت: مطابق آخرین اظهارنظری که معاون اول رئیس‌جمهور داشتند صادرات کنسانتره منوط به تأمین مواد اولیه مورد نیاز فولاد است و این مهم به وزیر صمت نیز ابلاغ‌ شده است.

وی افزود: امیدواریم وزارت صمت نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد تا به‌ جای صادرات مواد اولیه با کمک به تولید محصول نهایی، ارزش‌افزوده و اشتغال در چرخه فولاد کامل شود.

محسنی خاطرنشان کرد: روند رو به رشد صادرات ذوب‌ آهن دو ماه گذشته ادامه پیدا کرده و در ماه گذشته نیز ذوب‌ آهن رکورد تاریخی در صادرات زد و حدود 121 هزار تن محصول فولادی از کشور صادر شد.

وی تکرار حجم صادراتی محصولات فولادی را منوط به تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولاد کشور دانست و افزود: بحث تأمین نیاز ارزی صنعت زغال‌سنگ برای تأمین و تجهیز معادن و خود صنعت زغال‌ سنگ بسیار مهم و ضروری است که با رفع این دغدغه شاید بتوان از صادرات بیش از اندازه مواد اولیه جلوگیری کرد.

وی در خاتمه گفت: با افزایش تولید و فروش محصولات خاص و ویژه و روند رو به رشد دریافت سفارش‌ ها ریل به‌ عنوان یک کالای با ارزش‌ افزوده بالا و محصولات ویژه ازجمله گریدهای بزرگ 60 و 80 با آلیاژهای خاص و البته به‌ شرط فروش باقیمت مناسب، شرایط بهتری برای سهامداران رقم بخورد.

منبع: معدن نیوز 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24