Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی دولت درخصوص حاشیه‌های به‌وجودآمده برای بیژن زنگنه در وزارت نفت از دستگاه پوز تا نفوذ یک جاسوس زن‌ : موضع دولت در قبال آقای زنگنه این است که ایشان وزیر کارا و کاربلد است و در شرایط تحریم‌ بهترین فرد برای کسب و فروش است. گفتند که از وقتی آقای زنگنه آمده صادرات کمتر شده است ، اما آمارها را نگاه می‌کردم در شرایط تحریم فروش نفت را به ١ میلیون و ٣۵٠ بشکه نفت رساند که این بیشتر از دوره مشابه قبل در وضعیت تحریم است...

چقدر نفت می فروشیم ؛ ما...؟؟

بورس24 : سخنگوی دولت گفت: امیدوارم وابستگی به نفت کاهش یابد و این موضوع در جلسه آتی سران قوا مطرح خواهد شد.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود که صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، گفت: دولت آماده همکاری با قوه قضاییه در سطوح مختلف است.

وی گفت: امروز ساختار بودجه در جریان است. این اصلاح پارادایمی است و تنها اصلاح ردیف‌ها نیست. امیدوارم وابستگی به نفت کاهش یابد و این موضوع در جلسه آتی سران قوا مطرح خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص انتشار ویدئویی درخصوص برخورد با دختران بدحجاب در تهرانپارس و این‌که "واکنش رئیس‌جمهور به این موضوع چیست؟" گفت: رئیس‌جمهور درباره این موضوع با وزیر کشور صحبت کردند. نوع واکنش مأموران با جرم که اگر هم جرمی رخ داده قابل قبول نبوده و مطمئن هستیم رئیس شورای امنیت کشور در این زمینه تذکر لازم را داده است. اجازه بدهید در این زمینه به جامعیت لازم برسیم و اطلاع‌رسانی کنیم.

ربیعی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود این‌همه اتفاق در کشور آقای روحانی نشست مطبوعاتی نمی‌گذارند اظهار داشت: آقای دکتر روحانی این موضوع و زمان‌بندی آن را در اختیار بنده گذاشتند و در آینده نزدیک رئیس‌جمهور مصاحبه رادیوتلویزیونی خواهند داشت.

وی درباره تحریم‌های جدید آمریکا نیز خاطرنشان کرد: این واکنش آمریکا باعت اتحاد ملی خواهد شد و کار آنها توهین به ملت ایران بود. تحریم‌های آنها چیز جدیدی نیست، قبلاً هم پتروشیمی را تحریم کرده بودند. ما در مقابل همه‌گونه تحریم‌ها، سازوکار خودمان را داریم.

سخنگوی دولت درخصوص حاشیه‌های به‌وجودآمده برای بیژن زنگنه در وزارت نفت از دستگاه پوز تا نفوذ یک جاسوس زن‌، گفت: موضع دولت در قبال آقای زنگنه این است که ایشان وزیر کارا و کاربلد است و در شرایط تحریم‌ بهترین فرد برای کسب و فروش است. گفتند که "از وقتی آقای زنگنه آمده صادرات کمتر شده است"، اما آمارها را نگاه می‌کردم در شرایط تحریم فروش نفت را به 1 میلیون و 350 بشکه نفت رساند که این بیشتر از دوره مشابه قبل در وضعیت تحریم است.

ربیعی ادامه داد: دستگاه پوز هیچ ربطی به آقای زنگنه نداشته است، به وزارت اطلاعات رفتم و کارشناس مربوطه این مسئله را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: درباره بازداشت یک خانم که سؤال شما بوده باید بگویم که او کارمند یکی از شرکت‌های اروپایی است. معمولاً این شرکت‌ها برای رقابت جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند، این‌که این کار جاسوسی است باید اجازه بدهیم اطلاعات به سرانجام برسد. جالب است که نماینده مجلس این موضوع را بیان می‌کند در حالی که باید دستگاه قضا اطلاع‌رسانی کند.

سخنگوی دولت درخصوص ممنوعیت فعالیت صیادان زن در "جزیره هنگام" نیز گفت: این موضوع را پیگیری کردیم. دولت محدودیت در این زمینه را نمی‌پذیرد. من هم همان روز پیگیری کردم و مشکلی باشد حتماً حل خواهد شد و شاید حل شده باشد.

ربیعی درباره پخش سریال گاندو و این‌که دولت مانع پخش قسمت‌هایی از آن شده است نیز اظهار داشت: از صداوسیما خواهش‌ می‌کنم هرچه که سفارش شده پخش کنند. قسمت‌هایی از فیلم را دیدم، هنرپیشه‌های خوبی هم کار می‌کنند. اصلاً از سوی دولت چیزی عنوان نشده که پخش نکنند. البته به‌مقدار کافی علیه دولت مواردی پخش شده که این در برابر آن چیزی نیست.

وی درباره احتمال کاهش ساعات کار ادارات در تهران خاطرنشان کرد: دولت چنین تصمیم و مصوبه‌ای نداشته است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حذف ارز 4200تومانی، گفت: چنین تصمیمی نداریم. تحریم‌ها بر مردم فشار آورده است، در دولت یازدهم رشد به‌سمت بالا و تورم تک‌رقمی بود، الآن هم مؤسسات بین‌الملل اعلام کردند ما سال دیگر رشد اقتصادی خواهیم داشت.

ربیعی افزود:‌ فشار روی طبقات حقوق‌بگیر بالاست و اگر مراقبت نشود دهک‌های متوسط به دهک‌های پایین می‌روند، نمی‌گویم همه تصمیمات درست بوده اما بر سر دلسوزی اقداماتی صورت گرفت.

وی همچنین درباره حواشی رخ‌داده پیرامون خبر اختلاف میان روحانی و جهانگیری و گلایه رئیس‌جمهور از نداشتن اختیارات کافی، ابراز کرد: رئیس‌جمهور با کسی تعارفی ندارد و با هرکسی که نتواند کار کند او را تغییر می‌دهد و خوشبختانه امروز چنین کسی را نداریم. برنامه‌ای نیز برای تغییر در دولت وجود ندارد، بحث کلی که رئیس‌جمهور باز کردند مبنی بر این بود که دولت یک سیاست دارد و آن سیاست هم باید در کل کشور تسری پیدا کند ولی یک نفر در گوشه‌ای این سیاست‌ها را نقض می‌کند.

سخنگوی دولت همچنین گفت: قطعاً مشکلاتی در تعارض‌های ساختاری میان قوا وجود دارد و رئیس‌جمهور هم به‌عنوان فرد دوم قانون اساسی تمایل دارد که سیاست‌های دولت با سیاست‌های سایر قوا دچار خدشه نشود.

ربیعی ادامه داد: در سایر موارد هم دولت اعلام نیاز کرده است ولی قوه دیگری تصمیم لازم را نمی‌گیرد. این بحث نیازمند توضیح بیشتری است و شاید رئیس‌جمهور در برنامه خودش به‌صراحت بیشتری سخن بگوید اما قطعاً از چیزی که او بیان کرده تعابیری مختلف صورت گرفته و این بحث برای هرچه بهتر کارکردن دولت در امور میان قوا بوده است و نباید به این تعابیر بیفزاییم.

وی همچنین از اختصاص 50 میلیارد تومان برای مبارزه با آفت ملخ‌ها در جلسه امروز هیئت وزیران خبر داد.

سخنگوی دولت همچنین با تأکید بر اینکه "تحریمی که برای مقام معظم رهبری اعمال کردند موجب افزایش وحدت ملی ما می‌باشد"، گفت: این توهین به یک ملت است. آنها می‌خواهند نهادها و مؤسسات مالی را تحریم کنند که به‌نحوی وابسته به دستگاهی است که در حقیقت نه اداره آنها بلکه جزو اموالی هستند که مدیرانی که آنجا قرار می‌گیرند از دفتر رهبری گمارده می‌شوند.

ربیعی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا ادعای مذاکره می‌کند و چهره‌ای از خود نشان می‌دهد که "ماییم که می‌خواهیم مذاکره کنیم"، ولی آنان می‌خواهند مذاکره‌کننده را تحریم کنند. آنها صاحب فتوای حرمت سلاح‌های هسته‌ای را تحریم می‌کنند، این اقدامات هم برای مردم ما و هم برای جهانیان روشن شده و اجماعی که تلاش می‌کنند علیه ایران ایجاد کنند با این اقدامات از بین می‌رود.

سخنگوی دولت همچنین درباره تحریم وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اگر هم بخواهند آقای ظریف را تحریم کنند آن‌طور که علائمش هست خیلی سفت و محکم در این زمینه نیامدند و در حقیقت خودشان می‌خواهند گفت‌و‌گو را تحریم کنند، چون آقای ظریف گروه بی را به‌نحوی بازنمایی کرد که چهره‌شان مشخص شد. رقابت‌های داخلی آمریکا و بحث‌هایی مانند اینکه کری با ظریف در ارتباط است و یا آنها گفت‌و‌گو را شروع کرده بودند هم در این‌گونه تصمیمات و اتفاقات بی‌تأثیر نیست.

ربیعی با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای تعویض و تغییر در دولت وجود ندارد، درباره تشکیل معاونت بازرگانی در دولت اظهار داشت: اختیاراتی به معاون وزیر صمت تحت عنوان معاونت بازرگانی وزارت صنعت داده شده است.

وی همچنین درباره حامل‌های انرژی خاطرنشان کرد: سهمیه‌بندی حامل‌های انرژی تصمیم سختی است، اما اگر تصمیم سخت نگیریم زندگی مردم در آینده سخت‌تر خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره گزارش دولت به مجلس در مورد 14 میلیارد دلار بودجه واردات کالاهای اساسی، نیز گفت: از این میزان یک دلار میلیارد به واردات لاستیک و کاغذ اختصاص یافته، 10 میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی شامل خوراک انسان و دام و سه میلیارد دلار به واردات تجهیزات و داروی مورد نیاز وزارت بهداشت اختصاص یافته است.

ربیعی با بیان اینکه رئیس‌جمهور روزانه آمارهای بانک مرکزی، وزارت اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه را بررسی می‌کند، اظهار داشت: رئیس‌جمهور سنجش‌های مختلفی را می‌بیند و وزرای ما هم عمدتاً در متن اجتماع هستند. خود من هم در متن مردم و در بدنه اجتماعی هستم و هرجا هستیم، همه مثل هم زندگی می‌کنیم. سایر وزرا هم در جای خاصی زندگی نمی‌کنند و از وضعیت مردم مطّلع‌اند و برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی درباره FATF هم گفت: از همه افراد خواهش می‌کنم که این مسئله را به افرادی بسپارند که به‌صورت مستقیم دراین‌باره هستند. فکر می‌کنیم اگر نتوانیم در جهت FATF آن چیزی که برنامه دولت است و با حفظ همه تحفظ‌ها حرکت کنیم، قطعاً به‌نفع تحریم‌کنندگان عمل خواهیم نمود.

سخنگوی دولت همچنین نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 60روزه کشورمان برای اروپایی‌ها و اقدامات در این‌زمینه، گفت: ما همچنان در حال مذاکره با طرف‌های اروپایی هستیم تا اروپایی‌ها سازوکاری را که اتخاذ کرده‌اند فعال کنند. آنها گفته‌اند به‌سرعت این سازوکار فعال خواهد شد و ما علائمی را در این خصوص دریافت کرده‌ایم ولی اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند، بنا بر آنچه اعلام کرده‌ایم، بالابردن سطح غنی‌سازی خود را از 3.67 درصد به میزانی که اعلام خواهیم کرد، انجام خواهیم داد. ما بر اساس آنچه اعلام کرده‌ایم حرکت خواهیم کرد. اروپایی‌ها نیز ما را به سعه صدر دعوت می‌کنند ولی معتقدیم سازوکاری که آنها می‌گویند باید با عملکرد خود، نشان دهند. بنا بر فتوای مقام معظم رهبری تولید و به‌کارگیری سلاح هسته‌ای در ایران ممنوع است.

سخنگوی دولت درباره انتخاب وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: هنوز رئیس‌جمهور در این باره تصمیمی نگرفته و سرپرست این وزارتخانه با قدرت کار خود را دنبال می‌کند ولی هنوز رئیس‌جمهور فردی را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی نکرده و فکر می‌کنم هنوز به فرد خاصی نرسیده است.

ربیعی از تخصیص رتبه‌بندی فرهنگیان هم خبر داد و گفت: اولین تخصیص آن در حال پرداخت است و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24