Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در سال های اخیر فقط نرخ کالاها و خدمات رشد نداشته و حجم نقدینگی هم رشد چشمگیری داشته است. افزایش حجم نقدینگی، گردش نقدینگی را هم افزایش داده و آمارهای شاپرک گواه این ادعا است. طبق آمارها، در اسفندماه ۹۷ تعداد تراکنش های شاپرک ۲.۲۲ میلیارد عدد بوده نسبت به اسفندماه ۹۶، رشد ۵۴ درصدی اسمی نشان می دهد. با توجه به اینکه این روزها اکثر پرداخت ها از طریق دستگاه های پوز یا اپلیکیشن های موبایلی صورت می گیرد، رشد درآمد شرکت های حوزه پرداخت هم محتمل است...

درباره آخرین تحولات در «به پرداخت»

بورس24 : در سال های اخیر فقط نرخ کالاها و خدمات رشد نداشته و حجم نقدینگی هم رشد چشمگیری داشته است. افزایش حجم نقدینگی، گردش نقدینگی را هم افزایش داده و آمارهای شاپرک گواه این ادعا است. طبق آمارها، در اسفندماه ۹۷ تعداد تراکنش های شاپرک ۲.۲۲ میلیارد عدد بوده نسبت به اسفندماه ۹۶، رشد ۵۴ درصدی اسمی نشان می دهد. با توجه به اینکه این روزها اکثر پرداخت ها از طریق دستگاه های پوز یا اپلیکیشن های موبایلی صورت می گیرد، رشد درآمد شرکت های حوزه پرداخت هم محتمل است.

شرکت «به پرداخت » یکی از بزرگترین شرکت های این حوزه است که می تواند از رشد تراکنش ها منتفع شود.

محمد هادی بحرالعلوم مدیر بازارگردانی سهام شرکت به پرداخت ملت در خصوص افزایش گردش نقدینگی بر درآمد PSP ها بیان کرد: حدود ۸۰ درصد از تراکنش‌های مالی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و افزایش گردش نقدینگی بر حجم فعالیت PSP ها اثر مستقیم دارد.

وی افزود: در سال ۹۶ میانگین تراکنش‌های ماهانه شرکت به پرداخت حدود ۲۸ میلیون تراکنش بود که این عدد در سال ۹۷ به ماهانه ۴۵‌میلیون (عدد) تراکنش رسید. البته بابت هر تراکنش، کارمزدی دریافت می شود و مبلغ تراکنش تاثیری در میزان کارمزد دریافتی ندارد.

بحرالعلوم اضافه کرد: تجربه نشان می دهد در شرایط نامساعد اقتصادی، خریدها خردتر شده و تعداد تراکنش ها افزایش می یابد و بنابراین رکود اقتصادی به معنای کاهش درآمد شرکت های فعال در حوزه پرداخت نیست. کارمزد تراکنش ها ممکن است در PSP های مختلف کمی متفاوت باشد و کارمزد هر تراکنش شرکت به پرداخت ملت به طور متوسط تقریبا ٢٠٠ تومان است. وی همچنین بیان داشت: اجاره بهای پوزهای شرکت در سال ٩٨ برای پوزهای جدید روندی افزایشی داشته است ؛ شرکت در خصوص افزایش فروش پین شارژ در مجمع وعده افزایش ۵۰درصد؜ داده است، این افزایش فروش پین شارژ در گزارش ماهانه شرکت منعکس خواهد شد.

بحرالعلوم تاکید کرد: آثار مثبت این دو رویداد (هم افزایش فروش پین شارژ و هم اجاره پوزها ) در گزارش عملکرد ۶ ماهه نمایان خواهد شد. وی در مورد سایر برنامه‌های شرکت به پرداخت ملت اظهار داشت: قبلا همکاری شرکت صرفا معطوف به همکاری با بانک ملت بود؛ ولی محور جدیدی به عملیات شرکت اضافه شده و این محور، همکاری با سایر بانک های کشور است.

مدیر بازارگردانی سهام شرکت به پرداخت ملت اضافه کرد: همکاری با بانک های جدید هم شامل اجاره دستگاه های پوز و هم شامل ارائه خدمات نرم افزاری متناسب با صنعت پرداخت است و پیش‌بینی می شود این همکاری سبب رشد درآمد شرکت شود. علاوه بر این، شرکت حجم قابل توجهی دستگاه پوز در انبار خود دارد و مترصد واردات محموله جدید دستگاه پوز نیز هست و به این ترتیب دغدغه ای بابت وقفه در فعالیت‌های شرکت تحت تاثیر برخی محدودیت ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اپلیکیشن موبایلی شرکت هم از سال گذشته، راه اندازی شده و پیش بینی می شود هم در حوزه اپلیکیشن موبایلی و هم در حوزه IPG (درگاه پرداخت الکترونیکی فروشگاه های اینترنتی) اتفاقات مثبتی رقم بخورد. از جمله آنکه با دو مجموعه بزرگ وارد مذاکره شده ایم و یکی از این موارد به توافق قطعی رسیده و اخیرا اپلیکیشن «780» به عنوان شریک تجاری به سامانه های «به پرداخت ملت» اضافه شده است. امیدواریم سهم قابل توجهی از بازار خرید و فروش های اینترنتی کسب کنیم.

این فعال حوزه پرداخت در پاسخ به بعضی انتقادات در مورد هزینه های تبلیغاتی عنوان کرد: هزینه های تبلیغاتی شرکت به پرداخت ملت نه تنها بیش از عرف نبوده، بلکه حتی از سایر رقبا کمتر بوده است؛ ضمن اینکه استفاده صحیح از ابزارهای تبلیغاتی، اثر مثبتی بر رشد درآمد شرکت داشته است. وی در خاتمه تاکید کرد: همچون روند صعودی یکساله اخیر بوقت ضرورت و متناسب با ارزش ذاتی سهم حمایت از سهم صورت میگیرد و چشم انداز روشنی برای آینده «پرداخت» متصور هستم.

منبع : بورس نیوز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24