Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آیا شرکت هایی که در ۵ سال اخیر افزایش سرمایه داشته اند هم می توانند دوباره از مالیات صفر تجدید ارزیابی دارایی استفاده کرده و افزایش سرمایه بدهند؟ آیا این ۵ سال از الان به بعد است یا عطف به ماسبق هم می شود؟ معاون سازمان بورس در گفت و گو با بورس ٢۴ : در حال استعلام رویه اجرای این مقررات از سازمان امور مالیاتی هستیم

داستان این مصوبه چیست؟

بورس24 : سازمان امور مالیاتی بخش نامه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را طبق قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور وحمایت از کالای ایرانی» ابلاغ کرد. بر اساس این بخش نامه شرکت ها می توانند از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی در عرض ۵ سال فقط یک بار استفاده کنند. این که «پروسه 5 ساله» شامل سال های اخیر بوده و یا از امسال در نظر گرفته می شود؟ محل ابهام است و در حال حاضر توسط سازمان بورس و اوراق بهادار از سازمان امور مالیاتی در حال استعلام است.

مقررات جدید در حال استعلام است

حسن امیری معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی درباره معافیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی و این که این پروسه 5 ساله آیا از زمان اکنون محاسبه می شود ؛ یا مشمول شرکت هایی که در 5 سال اخیر از این محل افزایش سرمایه داده اند هم می شود ، به خبرنگار بورس24 توضیح داد: این موضوع و چند مورد دیگر در حال حاضر توسط سازمان بورس از سازمان امور مالیاتی استعلام شده ؛ تا به طور دقیق زمان دقیق اجرای این قانونو جزئیات آن مشخص شود.

وی افزود: این موضوع حقوقی است و عطف به ماسبق شدن آن از نظر حقوقی بررسی می شود، البته این بحث حقوقی آثار مالیاتی هم دارد و به همین دلیل نهایتا سازمان امور مالیاتی تصمیم گیری خواهد کرد که آیا شرکت هایی که در 5 سال اخیر از این امتیاز قانونی یعنی معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی استفاده کرده اند ، دوباره هم می توانند از این امتیاز استفاده کنند یا منظور قانون گذار از الان تا 5 سال آینده است؟

وی تاکید کرد : فعلا برای قضاوت و اظهار نظر زود است ، باید ببینیم سازمان امور مالیاتی در این مورد چه تصمیمی می گیرد و ابلاغیه اخیر همان قانونی است که تصویب شده و جزئیاتی ندارد.

صورت های مالی 96، ملاک است

از این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار پرسیدیم که موضوع مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که علاوه بر قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» برای شرکت های دارای زیان انباشته امتیازاتی جهت برخورداری از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در نظر گرفته بود ، چیست؟ که توضیح داد: طبق این مصوبه شرکت هایی که صورت های مالی سال 96 آن ها زیان انباشته داشته و مشمول ماده 141بوده اند ، تا سال 98 مهلت دارند که ازمحل مازاد تجدید ارزیابی ها افزایش سرمایه بدهند و معاف از مالیات شوند. در واقع این مصوبه فقط برای شرکت های زیان ده در سال 96 است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    قانون درمورد جزائی عطف به ما سبق نمیشود اما در امور حقوقی میتواند عطف به ماسبق هم بشود و باید دید که نظر قانونگذار چیست.

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24