Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : این روزها همه به معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها به عنوان عامل محرک بازار سرمایه نگاه می کنند. اما چقدر از قوانین و مقررات تصویب شده در این باره خبر داریم و چقدر می دانیم که تا دستورالعمل سازمان امور مالیاتی تدوین و ابلاغ نشده نمی توان به طور دقیق گفت که چه شرکت و شرکت هایی مشمول بهره مندی از مالیات صفر برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی هستند؟ حسن امیری، معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جزئیات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و معافیت مالیاتی شرکت ها از این محل به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: طبق تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، شرکت‌های حائز شرایط بند «ز» تبصره ١٠ قانون بودجه سال ٩٧، می‌توانند تا پایان سال ٩٨ با تجدید ارزیابی دارایی خود، سرمایه شان را افزایش دهند و از معافیت مالیاتی مربوطه برخوردار گردند.

صبر کنید ؛ هنوز جزئیات معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مشخص نیست

بورس24 : این روزها همه به معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها به عنوان عامل محرک بازار سرمایه نگاه می کنند.

اما چقدر از قوانین و مقررات تصویب شده در این باره خبر داریم و چقدر می دانیم که تا دستورالعمل سازمان امور مالیاتی تدوین و ابلاغ نشده نمی توان به طور دقیق گفت که چه شرکت و شرکت هایی مشمول بهره مندی از مالیات صفر برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی هستند؟

حسن امیری، معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جزئیات افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و معافیت مالیاتی شرکت ها از این محل به خبرنگار بورس24 گفت: طبق تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، شرکت‌های حائز شرایط بند «ز» تبصره 10 قانون بودجه سال 97، می‌توانند تا پایان سال 98 با تجدید ارزیابی دارایی خود، سرمایه شان را افزایش دهند و از معافیت مالیاتی مربوطه برخوردار گردند.

وی گفت: از طرفی مجلس شورای اسلامی هم موضوع معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت ها را در قالب قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور بررسی و قانون تصویب شده به شورای نگهبان برای تصویب نهایی ارسال شد که نهایتا پس از اصلاحیه هایی ، ایرادات شورای نگهبان رفع و قانون مزبور هم نهایی شد.

به گفته وی، سهامدران دقت کنند معافیت مالیاتی از دو محل جداگانه پیگیری شده است ، که در مورد نحوه اجرایی شدن آن نیاز به دستور العمل سازمان امور مالیاتی است. طبق قانون مجلس شورای اسلامی همه شرکت ها یک بار در 5 سال می توانند با تجدید ارزیابی دارایی ها از این معافیت استفاده نموده و افزایش سرمایه آن ها معاف از مالیات شود.از طرفی طبق مقررات مصوب توسط شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در سال جاری ، شرکت هایی که زیان انباشته داشته و مشمول ماده 141هستند ، می توانند با تجدید ارزیابی دارایی از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.

وی در پاسخ به این سوال که در قانون مجلس این پنج سال چگونه مشخص شده؟ گفت: در مورد این که این 5 سال از چه زمانی محاسبه شود ، در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم.به هر حال ممکن است، طبق قانون این 5 سال از زمان ابلاغ محاسبه گردد، اما در مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه این معافیت فقط تا پایان 98 برقرار است و زمانی برای تجدید ارزیابی تعیین نشده است. ممکن است شرکتی سال گذشته تجدید ارزیابی انجام داده باشد اما بتواند در سال جاری نیز از محل دیگری تجدید ارزیابی کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24