Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : بازار سرمایه طی ماه گذشته شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشت. مواجهه شاخص کل در هشتم خرداد ماه ٩٨ با سقف قبلی خود در ارتفاع ٢٢۴ هزار واحد که پیش تر نیمه اسفند ماه ٩٧ به آن دست یافته بود بار دیگر اعتماد سهامداران را به توانایی بازار برای ادامه روند افزایشی را برانگیخت و شاخص کل را تا روزهای پایانی خرداد ماه و رسیدن به بالای ارتفاع ٢٣٨ هزار واحد یاری کرد اما عوامل سیاسی و تنش های منطقه موجب شد تا بازار فاز اصلاح در پیش گرفته و شاخص کل تا ٢٣٣ هزار واحد افت کند... اما با آغاز تیر ماه بازار جان دوباره ای گرفت. به طوری که طی سه روز ابتدایی تیر ماه شاخص کل ٨ هزار و ٧٠٠ واحد معادل ٣.٧ درصد رشد کرد و در بالاترین ارتفاع تاریخی خود یعنی در محدوده ٢۴٢ هزار و ۵٠٠ واحد آرام گرفت... پرویز خالقی تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص روند آتی بازار سرمایه و پیش بینی شاخص کل به خبرنگار بورس ٢۴ ابراز داشت: وضعیت کلی شاخص کل نشان می دهد که یقینا در روندی صعودی واقع شده و اصلاح هایی که به صورت مقطعی و یک روزه یا چند روزه پیش می آید ناشی از هیجانات موجود در بازار است و تحت تاثیر تعداد زیادی از سهامداران تازه واردی قرار دارد که اسیر هیجانات می شوند...

تارگت ٣٠٠ هزار واحدی برای شاخص بورس

بورس24 : بازار سرمایه طی ماه گذشته شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشت. مواجهه شاخص کل در هشتم خرداد ماه 98 با سقف قبلی خود در ارتفاع 224 هزار واحد که پیش تر نیمه اسفند ماه 97 به آن دست یافته بود بار دیگر اعتماد سهامداران را به توانایی بازار برای ادامه روند افزایشی را برانگیخت و شاخص کل را تا روزهای پایانی خرداد ماه و رسیدن به بالای ارتفاع 238 هزار واحد یاری کرد اما عوامل سیاسی و تنش های منطقه موجب شد تا بازار فاز اصلاح در پیش گرفته و شاخص کل تا 233 هزار واحد افت کند.

اما با آغاز تیر ماه بازار جان دوباره ای گرفت. به طوری که طی سه روز ابتدایی تیر ماه شاخص کل 8 هزار و 700 واحد معادل 3.7 درصد رشد کرد و در بالاترین ارتفاع تاریخی خود یعنی در محدوده 242 هزار و 500 واحد آرام گرفت.

انتشار گزارش های مطلوب از شرکت ها موجب شده تا چشم انداز فعالان بازار سرمایه به آینده بازار نسبت به گذشته بهبود یابد اما در این میان برخی از تحلیلگران و کارشناسان خبره بازار سرمایه اعتقاد دارند بازار دارای پتانسیل هایی است که یقینا موجب تداوم روند صعودی آن خواهد شد و باید انتظار رسیدن شاخص به ارتفاع 300 هزار واحدی و حتی 400 هزار واحدی را نیز داشت.

تداوم روند صعودی بازار قطعی است

 پرویز خالقی تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص روند آتی بازار سرمایه و پیش بینی شاخص کل به خبرنگار بورس24 ابراز داشت: وضعیت کلی شاخص کل نشان می دهد که یقینا در روندی صعودی واقع شده و اصلاح هایی که به صورت مقطعی و یک روزه یا چند روزه پیش می آید ناشی از هیجانات موجود در بازار است و تحت تاثیر تعداد زیادی از سهامداران تازه واردی قرار دارد که اسیر هیجانات می شوند.

او اضافه کرد: این اصلاحات موقتی است و شاید گاهی نظم بازار را برهم زند اما به طور کلی بازار در روندی صعودی قرار دارد و پیش بینی می شود این روند دست کم تا پایان سال 98 تداوم داشته باشد.

خالقی در ادامه گفت: به احتمال 60 تا 70 درصد انتظار می رود روند صعودی بازار در سال 99 نیز ادامه یابد. البته ممکن است در این مسیر اصلاحاتی نیز پیش آید اما اصلا نباید به ریزش اعتقاد  داشت.

این کارشناس و تحلیل گر بازار با اشاره به تغییرات نرخ دلار و تاثیر آن بر سودآوری شرکت های صادرات محور اظهار داشت: با توجه به این که قیمت دلار در بازار آزاد و نیما به یکدیگر نزدیک شده دلار صادراتی شرکت ها با رشد قیمت همراه شده و از 8 هزار تومان به حدود 12 هزار تومان رسیده است. در بازار آزاد نیز نرخ دلار از محدوده 15 هزار تومان به سمت 12 تا 13 هزار تومان سوق پیدا کرده است. این موضوع سبب شده تا سود شرکت های صادراتی رشد کرده و چشم انداز افزایش رشد آن ها بیش از گذشته مثبت شود.

گزارش شرکت ها عالی است/ شاخص کل در چند ماه آتی به 300 هزار واحد خواهد رسید

وی گفت: تحلیل گران و سهامداران حرفه ای نیز این موضوع را مد نظر قرار داده اند که سودآوری شرکت ها برای سال 98 نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود و همین موضوع سبب شده تا به روند صعودی بازار اعتماد کنند. اما این که بازار تا کجا افزایش خواهد یافت و شاخص کل تا چه ارتفاعی توان رشد خواهد داشت؟ بر اساس بررسی هایی که بر روی نمودارهای شاخص کل انجام داده ام پیش بینی می کنم که شاخص در چند ماه آتی به ارتفاع 300 هزار برسد و حتی در سال آینده ممکن است از این ارتفاع نیز فراتر رود.

او افزود: روز گذشته شاخص کل 5 هزار واحد رشد کرد که در پی این افزایش سقف میان مدتی کانال شاخص کل شکسته شد. بر همین اساس پیش بینی می شود به اندازه عرض همین کانال در ادامه صعود داشته باشیم. به ترتیبی که ضلع دوم صعود به اندازه لگ اول و مساوی هم باشند و یک الگوی زیگزاگ با تارگت بالای 300 هزار کامل شود.

خالقی تاکید کرد: افزایش نرخ دلار و گزارش هایی که شرکت ها برای دوره 12 ماهه 97 ارائه کرده اند و همچنین گزارش های ماهانه ای که تا کنون از سال 98 منتشر کرده اند این نوید را می دهد که عملکرد سه ماهه شرکت ها بسیار مطلوب باشد. به طوری که پیش بینی می شود این گزارش ها بازار را دگرگون نماید. زیرا گزارش هایی که تاکنون شرکت ها ارائه کرده اند نسبت به روند های قبلی با چشم انداز بهتر و روشن تری همراه بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • کاظم حدیثی
    کاظم حدیثی

    عالی

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24