Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

۱۵۰ ریال سود تقسیم شد... در این مجمع گزارش خوبی ارائه شد و همه از عملکرد این نهاد اجرایی بازار سرمایه راضی بودند... گروه توسعه ملی در مجمع انتخاب هیات مدیره بیش از یک میلیارد رای آورد... تامین سرمایه تمدن هم با حدود ٩٠٠ میلیون رای ورود قدرتمندی به ترکیب مدیریتی بورس کالای ایران داشت...

در مجمع بورس کالا چه گذشت؟

بورس24 : شرکت بورس کالای ایران امروز به مجمع رفت. این مجمع به ازای هر سهم 150 ریال سود تقسیم کرد.

در این مجمع اعلام شد کاهش حجم معاملات در بخش کشاورزی مربوط به معامالت جو دامی است که ناشی از عدم اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی می باشد. از طرفی عرضه دانه های روغنی و خرما در سال 97 به عنوان محصولاتی که در سال گذشته عرضه ای در بورس نداشتند، می تواند موجب رونق بازار این محصولات در آینده شود. همچنین معامله 66.4 تن انواع زعفران در سال 97 را می توان رکوردی جدید در حجم معاملات این محصول در بورس کالا دانست.

در حوزه محصولات کشاورزی در سال 97 گندم با اختصاص 86 درصد از حجم و59 درصد از ارزش معاملات این بخش در رتبه اول قرار گرفت. ازلحاظ حجم معاملات شکر 10 درصد و روغن خام 3 درصد از حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند. در حوزه ارزش معامالت نیز مطابق شکل 42 پس از گندم، شکر با 18 درصد و زعفران با 14 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. نکته حائز اهمیت درخصوص زعفران است، که با سهم بسیارناچیز از حجم معاملات کشاورزی، رتبه سوم و سهم 14 درصدی از ارزش معامالت را به خود اختصاص داده است.

حجم عرضه و معامله فرآورده های نفتی در سال 97 به ترتیب 24 و 4 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است. همچنین حجم تقاضا و ارزش معامالت به ترتیب با رشد 20 و 109 درصدی همراه بوده است. علی رغم افزایش یک میلیون تنی حجم معامله وکیوم باتوم در سال 97 نسبت به سال گذشته، کاهش حجم معاملات قیر از 5.5 به 5.4 میلیون تن و همچنین خروج معاملات لوب کات از بورس کالا موجب کاهش حجم معامالت شده است.

مجمع امروز درخصوص افزایش سرمایه هم تصمیم گیری کرد. بر این اساس مجمع رای به افزایش سرمایه 50 درصدی شرکت از محل سود انباشته و اندوخته داد و سرمایه بورس کالا از ۱۲۴میلیارد تومان به ۱۸۶میلیارد تومان رسید.

در مجمع امروز، تغییراتی هم در ترکیب هیات مدیره بورس کالا ایجاد شد. تامین سرمایه تمدن، فولاد خوزستان و بانک آینده اعضای جدید هیات مدیره بورس کالا هستند. در تصویر زیر، جدول نارنجی هیات مدیره قبلی و جدول آبی هیات مدیره جدید را نشان می دهد.

خبرتکمیلی...

مجمع شرکت بورس کالای ایران با حضور بالغ بر 60 درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع بورس کالای ایران 150ریال سود تقسیم کرد.

هیات رئیسه:

ریاست  این مجمع برعهده علی سعیدی ، عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس بود.مدیر عامل  شرکت حامد سلطانی نژاد به عنوان منشی جلسه در مجمع سخنرانی کرد.

استماع گزارش

حامد سلطانی نژاد در مورد عملکرد شرکت در سالی که گذشت گفت: کاهش حجم معاملات در بخش کشاورزی مربوط به معاملات جو دامی است که ناشی از عدم اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی می باشد. از طرفی عرضه دانه های روغنی و خرما در سال 97 به عنوان محصولاتی که در سال گذشته عرضه ای در بورس نداشتند، می تواند موجب رونق بازار این محصولات در آینده شود. همچنین معامله 66.4 تن انواع زعفران در سال 97 را می توان رکوردی جدید در حجم معاملات این محصول در بورس کالا دانست.

وی افزود: در حوزه محصولات کشاورزی در سال 97 گندم با اختصاص 86 درصد از حجم و 59 درصد از ارزش معاملات این بخش در رتبه اول قرار گرفت. ازلحاظ حجم معاملات شکر 10 درصد و روغن خام 3 درصد از حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند. در حوزه ارزش معاملات نیز پس از گندم، شکر با 18 درصد و زعفران با 14 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. نکته حائز اهمیت درخصوص زعفران است، که با سهم بسیارناچیز از حجم معاملات کشاورزی، رتبه سوم و سهم 14 درصدی از ارزش معامالت را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: حجم عرضه و معامله فرآورده های نفتی در سال 97 به ترتیب 24 و 4 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است. همچنین حجم تقاضا و ارزش معاملات به ترتیب با رشد 20 و 109 درصدی همراه بوده است.

سلطانی نژاد گفت: علی رغم افزایش یک میلیون تنی حجم معامله وکیوم باتوم در سال 97 نسبت به سال گذشته، کاهش حجم معاملات قیر از 5.5 به 5.4 میلیون تن و همچنین خروج معاملات لوب کات از بورس کالا موجب کاهش حجم معاملات شده است.

مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: بورس کالای ایران در سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تشدید تحریم ها، از یک طرف به ایفای نقش موثر در بخشهای کلیدی اقتصاد از جمله حوزه محصولات فلزی، پتروشیمی و کشاورزی پرداخت و از طرف دیگر از حرکت صحیح خود در مسیر قوانین بورس و بازار سرمایه صیانت نمود تا با هدایت تضاد منافع بخشها از یک سو و همچنین اقتصاد کلان با اقتصاد خرد از سوی دیگر، این بار سنگین را سلامت به سرمنزل مقصود برساند.

سلطاانی نژاد افزود: بورس کالای ایران با ایجاد بازار شفاف جهت تسهیل معاملات و کشف نرخ قیمت کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطه ای بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا، ضمن تضمین تعهدات طرفین معامله، ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک را در اختیار فعالان بازار قرار می دهد.

وی گفت: پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش 18 انبار جدید پذیرش 2 خزانه جدید سکه طلا پذیرش و راه اندازی قرارداد آتی زعفران راه اندازی قرارداد اختیارمعامله زعفران ، پذیره نویسی صندوق های سرمایه گذاری جدید در اوراق بهادار مبتنی بر سکه از جمله برنامه های سال 97 بوده است.

اهم دستاوردهای سال 97

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: دستاوردهای کلی سهم 39 درصدی شرکت بورس کالا ایران از ارزش کل معاملات بازار سرمایه در سال 97؛ رشد 52 درصدی ارزش کل معاملات بورس کالا ایران در سال 97 نسبت به سال گذشته؛ رشد 385 درصدی ارزش معاملات بازار مالی بورس کالا ایران در سال 97 نسبت به سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: رسیدن به77هزار میلیارد ریال؛ رشد 77 درصدی ارزش معامالت بازار فیزیکی در سال 97 نسبت به سال گذشته و رسیدن به 884 هزار میلیارد ریال و رشد 25 درصدی ارزش معاملات قراردادهای مشتقه در سال 97 نسبت به سال گذشته و رسیدن به 824 هزار میلیارد ریال از دیگر دستاوردهای شرکت بوده است.

محصولات کشاورزی، صنعتی، معدنی و نفتی

وی گفت:  ایجاد بستر اجرای سیاست خرید توافقی زعفران در بورس کالای ایران؛ انجام اقدامات لازم در خصوص پذیرش انبارهای جدید و ایجاد نماد معاملاتی برای آنها؛ معامله 25 تن زعفران در قالب معاملات گواهی سپرده کالایی؛ اجرای سیاست قیمت تضمینی ذرت در این سال انجام شده است.

سلطانی نژاد گفت: افزایش 19 درصدی مقدار و 103 درصدی ارزش معاملات محصولات پتروشیمی در سال 97 نسبت به سال گذشته؛رسیدن به رکورد جدید در حجم و ارزش معاملات محصولات پتروشیمی؛افزایش 109 درصدی ارزش معاملات فرآورده های نفتی در سال 97 نسبت به سال گذشته؛رسیدن به رکورد جدید در ارزش معاملات فراورده های نفتی؛ پیاده سازی و استقرار سامانه مدیریت اعضای تعاونی ها؛ آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی، صنعتی و نفتی؛ کنترل کف عرضه و عرضه اولیه محصولات پتروشیمی بصورت روزانه؛ کنترل اسناد منشاء عرضه های قیر و عایق رطوبتی از طریق سامانه ثامن در حوزه نفتی اتفاق افتاده است.

وی گفت: افزایش 60 درصدی ارزش معاملات محصولات صنعتی و معدنی در سال 97 نسبت به سال گذشته؛ رسیدن به رکورد جدید در ارزش معاملات محصولات صنعتی و معدنی؛ سهم 37 درصدی معاملات محصولات صنعتی و معدنی از کل ارزش معاملات فیزیکی شرکت بورس کالا ایران در سال 97؛ رسیدن به تعادل در قیمت های محصولات فولادی با اصلاح نحوه تعیین قیمت های پایه نیز جزو موارد انجام شده در سال 97 است.

برنامه های سال جاری

وی گفت: شرکت بورس کالای ایران در سال 97 عناوین برنامه عملیاتی سال 98 را به همراه شاخص های عملکردی و نقشه استراتژی مرتبط، تنظیم نموده است. بر اساس موارد مذکور و در نظر گرفتن راهبردهای هشتگانه اشاره شده در قسمت های پیشین، اهم اولویت های برنامه ای شرکت در سال 98 در 12 طرح  شامل توسعه دارایی های پایه روی ابزارهای فعلی؛ ایجاد اوراق بهادار مبتنی بر کالا؛ توسعه در ابزارهای معاملات بازار فیزیکی؛ گسترش و توسعه اندازه و عمق بازار؛ توسعه مشارکت با نهادهای پولی و مالی؛ پشتیبانی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به ذینفعان؛ تحول نظام اداری و منابع انسانی شرکت؛  بهبود فرآینده ای شرکت؛ بهبود، ارتقاء و یکپارچه سازی سیستم ها و سامانه ها؛ توسعه سیستم های اطلاعات مدیریت بوده است.

بورس کالای ایران  هیچگونه بند حسابرسی نداشت.

مصوبات مجمع:

در مجمع فوق العاده شرکت  که به دنبال مجمع عادی برگزار شد، سرمایه شرکت از  از ۱۲۴میلیارد تومان به ۱۸۶میلیارد تومان افزایش داشت. این افزایش سرمایه 50درصدی از محل اندوخته و انباشته شرکت ، تصویب شد.این مجمع همچنین 150ریال سود تقسیم نمود.

 هیات مدیره جدید

هیات مدیره جدید

هیات مدیره قبل

فولاد مبارکه اصفهان

ذوب‌آهن اصفهان

سرمایه گذاری نفت و گاز و تامین

تامین سرمایه تمدن

بانک آینده

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

فولاد خوزستان

فولاد مبارکه اصفهان

ذوب آهن اصفهان

سرمایه گذاری نفت و گار تامین

گروه مالی ملت

سرمایه گذاری مهر آیندگان

سرمایه گذاری توسعه ملی

کارگزاری بانک کشاورزی

 

با توجه به انتخاب اعضای هیات مدیره، کارگزاری بانک کشاورزی،  گروه مالی ملت،سرمایه گذاری مهر آیندگان، سرمایه گذاری توسعه ملی از این دور هیات مدیره بورس کالا جا ماندند و سرمایه گذاری  گروه توسعه ملی، تامین سرمایه تمدن،بانک آینده، فولاد خوزستان  به هیات مدیره راه یافتند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24