Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری عرضه اولیه شرکت سیمرغ امروز برگزار شد.

نشست خبری شرکتی که ۶۶٠ میلیارد تومان به ارزش بازار اضافه می کند

بورس24 : مراحله عرضه اولیه سهام شرکت سیمرغ در حال پیگیری است و همین امروز سهام آن به دست سهامداران حقیقی می رسد. امروز مدیران این شرکت در نشست خبری حاضر شدند تا درباره شرکت خود صحبت کنند.

ابتدا نوروزی معاون ناشران سازمان بورس گفت: سرمایه شرکت سیمرغ ۱۳۰ میلیارد تومان است. ۱۳۰ میلیون سهم ۵۰۰ تا ۵۱۰ تومانی را نام نویسی خواهیم کرد. انتظار داریم ۶۶۰ میلیارد تومان به ارزش بازار اضافه شود. در سند ارزش گذاری روش های مختلفی برای ارزش گذاری در نظر گرفته شد. نهایتا دیدیم آنچه که می تواند برای سهامدار از جذابیت برخوردار باشد محدوده ۵۰۰ تا ۵۱۰ تومان است.

همچنین خانم طباطبایی مدیرمالی شرکت گفت: با توجه به افزایش سرمایه سنگینی که داشتیم قصد افزایش سرمایه مجدد برای سال ۹۸ را نداریم. برای سال مالی ۹۸ تاکنون روند تولید ما ۵۴ هزار و ۶۵۰ تن معادل ۱۴ هزار تن و ۲۵ درصد از میزان پیش بینی ما بوده است. در خصوص برنامه های صادراتی در بودجه سال ۹۸ ما تمام فروش داخلی دیده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون هیچگونه بدهی در خصوص سود سهام نداشته ایم. ۷.۵ درصد تخم مرغ کشور را ما تامین می کنیم. هدف ما این است که نظم و نسقی که در گزارش های مالی ما وجود دارد را همچنان ادامه دهیم. 

او گفت: ظرفیت اسمی شرکت تولید ۳۰ هزار تن در سال است که در سال مالی ۹۶، ۴۹ هزار تن تولید داشته ایم که ۶۰ درصد بیشتر از ظرفیت شرکت بوده است. در سال مالی ۹۷ سودی بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان را محقق کردیم.

خبر تکمیلی...

بورس24 : امروز 10 درصد از سهام شرکت سیمرغ معادل 130 میلیون از سهام این شرکت در بازار دوم بورس به روش ثبت سفارش عرضه شد.

عرضه سهام شرکت سیمرغ سومین عرضه ای بود که در سال ۹۸ انجام شد.

در نشست خبری که صبح امروز به همین منظور در ساختمان بورس تهران برگزار شد طباطبایی مدیر مالی شرکت سیمرغ گفت: این شرکت در سال ۵۳ و با سرمایه چهار میلیون تومان شروع به کار کرد. نخستین واحد آن در استان اصفهان و با مساحت ۱۶ هکتار تاسیس و از سال ۵۴ تولید آن آغاز شد.

وی بیان کرد: میانگین قیمت‌گذاری سهام این شرکت 564 تومان بود که برای اینکه جاذبه لازم در بازار داشته باشد به 500 تومان کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: شرکت سیمرغ که دارای محصولات تخم‌مرغ خوراکی، جوجه یک روزه گوشتی، جوجه یک روزه تخم‌گذار، خوراک مرغ و پسته خشک است در سال 53 با سرمایه 4 میلیون تومانی تاسیس شد و در سال 59 با ورود سه بانک ملی، تجارت و کشاورزی سرمایه این شرکت به 505 میلیون تومان افایش پیدا کرد در حال حاضر سهامدار اصلی این شرکت بانک کشاورزی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه سود این شرکت در حال حاضر 98 میلیارد تومان است افزود: هر چند در سال 95 بخشی از واحدهای ما دچار آنفولانزای فوق حاد پرندگان شد اما در سال بعد آن توانستیم واحدها را بازسازی کنیم و در سال 96 میزان تولید تخم‌مرغ این شرکت به بیش از 60 درصد ارزش اسمی یعنی 49 هزار تن رسید.

وی ادامه داد: در نه ماهه سال گذشته هم 47 هزار تن تخم‌مرغ تولید کردیم. همچنین با توجه به افزایش تولید صادرات به کشور همسایه امکان‌پذیر است و در سال‌های گذشته هم سیاست صادرات و توسعه شرکت را در پیش گرفتیم.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24