Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ترکیه، روسیه، اسپانیا، بلژیک، مصر و بوسنی مشتری ما هستند با توجه به بحران های پیش آمده در اقتصاد و شرایطی که همه از آن مطلع هستیم، سعی کردیم انبارهای خود را همواره پر نگه داریم. حتی برخی از مواد اولیه مورد نیاز یک سال خود را دپو کرده ایم و...

مدیران گروه صنعتی چدن سازان: جزو برندها هستیم

بورس24 : بر هیچکس پوشیده نیست که صنعت در اقتصاد یک کشور از چه جایگاه و مرتبه ای برخوردار است. حمایت از آن نیز از وظایف اصلی دولت ها با هر دیدگاه سیاسی و اقتصادی باید باشد.

شرکت چدن سازان یکی از همین صنایع است، که با وجود تمامی مشکلات و تحریم ها توانسته روز به روز خود را ارتقا داده و حتی محصول خود را به کشورهای پیشرفته نیز صادر نماید.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، برنامه بازدید از کارخانه چدن سازان، صبح روز گذشته با حضور شرکت های سرمایه گذاری انجام شد. کارخانه ای که در منطقه صنعتی شرق استان اصفهان واقع شده و از استانداردهای روز دنیا نیز برخوردار است. 

در ابتدای این بازدید جلسه ای با حضور مدیران ارشد و همچنین بازدید کنندگان برگزار شد.

ابتدا ذاکر مدیر عامل شرکت غلتک سازان سپاهان، گفت: چنانچه می خواهید شرکتی را بشناسید، باید توانمندی های آن را از نظر بگذرانید. شرکت غلتک سازان هم اکنون با شرکت های بزرگی همچون فولاد مبارکه، مس سرچشمه، ایران خودرو و سایر برندهای معتبر در صنعت ایران همکاری می کند.

او گفت: خوشبختانه این نشان دهنده این است، که جزو برند این شرکت ها هستیم. هم اکنون نیز صادرات به کشورهای درجه یک جزو اهداف و برنامه های ما است. به طوری که در همین راستا با کشورهای ترکیه، روسیه، اسپانیا، بلژیک، مصر و بوسنی قراردادهایی داشته و با آن ها همکاری می کنیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر به سمت و سوی تک بعدی بودن گام بر می داشتیم، قطعا آسیب پذیر می شدیم. لازم است تا روند گذشته ما را بررسی کنید تا ببینید از چه گذرگاه هایی عبور کرده ایم. سال ۹۲ ، سه هزار تن تولید محصول ما در طول یک ماه بوده است که و امروز ازتولید ۱۲ هزار تن نیز در ماه عبور کرده ایم. همچنین هدف گذاری ما این است، که تا چهار ماه آینده ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید داشته باشیم. در حقیقت طی ۶ سال اخیر پنج برابر افزایش ظرفیت در حوزه تولید داشته ایم.

او بیان کرد: در این سال ها همواره سودآور بوده ایم و مستندات آن نیز وجود دارد. از جمله برنامه های مهم ما برای افق چشم انداز این شرکت تا سال ۱۴۰۰ می توان افزایش تولید را نام برد، همچنین قصد داریم بهای تمام شده محصولات خود را کاهش دهیم و از سویی نیز به دنبال بازارهای هدف در خارج از کشور هستیم.

وی گفت: تاکنون سعی کرده ایم، از زمان خود به نحو مطلوب استفاده کرده و همچنین مشاورهای متخصصی را همواره در کنار خود داشته باشیم.

این مقام مسئول در این مجموعه تصریح کرد، با توجه به بحران های پیش آمده در اقتصاد و شرایطی که همه از آن مطلع هستیم سعی کردیم انبارهای خود را همواره پر نگه داریم. حتی برخی از مواد اولیه مورد نیاز یک سال خود را دپو کرده ایم. در خصوص قطعات یدکی مورد نیازمان هم دپوی خوبی داشته ایم و چنانچه شرکتی می خواهد به پایدار باشد باید همواره تولید داشته باشد، که ما به این نکته توجه ویژه ای مبذول داشته ایم. 

مدیر عامل شرکت غلتک سازان همچنین افزود: در بحث آب، برق و گاز نیز از وضعیت خوبی برخورداریم. چرا که موقعیت جغرافیایی خوبی داریم. یک توافق نامه ای با سازمان آب استان اصفهان داشته ایم، که یک کانال اختصاصی در اختیار ما قرار داده اند.

او اضافه کرد، از سویی نیروی انسانی بسیار متعهد و متخصصی داریم، که در مسیر رسیدن به این جایگاه بسیار موثر بوده اند. باید با افتخار عنوان کنم که در حال پیگیری هستیم تا نشان صنغت سبز را هم دریافت کنیم که امیدواریم تا پایان سال این مهم محقق شود.

با کشورهای پیشرفته اروپایی رقابت می کنیم 

در ادامه انصاری بنیان گذار شرکت چدن سازان گفت: این کارخانه از سال ۶۰ تاسیس شده و توانستیم، در مقطع جنگ تحمیلی نیازهای جنگ که کوکیل ها بودند را محیا کنیم. پس از آن دوران سعی کردیم از نخبگان و همچنین مشاوران خارجی استفاده کنیم، تا محصولات با کیفیتی را به تولید برسانیم.

او گفت: طی این سال ها توانستیم به حدی پیشرفت کنیم که وارد رقابت با کشورهای پیشرفته اروپایی در این عرصه شدیم. از سویی سعی کردیم کارشناسان خود را هم سهام دار کنیم، تا در این شرکت ماندگار شوند. 

وی تصریح کرد: برای تحریم ها نیز راهکاری را در نطر گرفته ایم، تا بدون هیچ مشکلی بتوانیم مخصولات را صادر کنیم. شرکتی را در ترکیه تاسیس و از آن طریق صادرات ما اتجام می شود. ماشین آلات شرکت را از یک شرکت ورشکسته اسپانیایی خریداری کرده و هم اکنون محصولات ما با بهترین کیفیت تولید می شوند.

ظرفیت تولید غلتک سازان سپاهان را به 540 تن افزایش خواهیم داد

در ادامه بازدید از کارخانه شرکت غلتک سازان سپاهان انجام شد. باقری کارشناس تکنولوژی این شرکت در خصوص این کارخانه گفت: شمش های مقاطع 100، 150 و 120 درصد را در این کارخانه تولید می کنیم و یک قسمت قطعه ریزی نیز داریم که قطعات سنگین ما در آن جا تولید می شوند.

او اضافه کرد، ظرفیت ذوب ما تا 90 تن مذاب در طول روز و همچنین ظرفیت ریخته گری ما حدود 420 تن است. دو کوره اضافه خواهیم کرد که ظرفیت را به حدود 540 تن افزایش بدهیم. قطعات پرس بدنه خودرو را تولید می کنیم و باید بگویم از مشتریان اصلی ما شرکت های سایپا و ایران خودرو هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته صادرات به اروپا را داشتیم. همچنین شرکت پژو هم به ما سفارشات قطعات پرس بدنه خودرو را داد اما ادامه این همکاری با توجه به شرایطی که الان پیش آمده یک مقدار مشکل ساز شده است. بخش تکمیل قطعات ما یعنی تمیز کاری و...؛ در این قسمت از کارخانه انجام می شود. قطعات کوکیل ما در این قسمت قرار دارند که قالب شمش های ریخته گری هستند. 

او گفت: ما به شرکت آسیلی چیلیک ترکیه نیز از این قبیل قطعات صادرات می کنیم. در حقیقت تا پایان سال گذشته این همکاری ادامه داشت، اما هم اکنون دیگر سفارش نداریم اما امیدواریم امسال هم با توجه به کارکرد مفید و مثبتی که داریم باز هم سفارش گیری داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ گاه تواقفی در تولید خود نداشته ایم. مگر در تعویض شیفت ها و یا اینکه خط در هر دوره کاری یک بازرسی می خواهد هر 24 ساعت یک توقف می خورد بازرسی می شود که مشکلی نداشته باشد. تقریبا تمامی شرکت های نبردی ایران را در خصوص شمش تامین می کنیم.

او گفت: ماکزیمم طول تولیدی ما 12 متر بوده و مینیموم متراژ ما نیز آن چیزی است که مشتری مد نظر قرار دارد. همچنین اورهال ما به گونه ای برنامه ریزی می شود که در طول سال به صورت در لحظه انجام شود اما سال گذشته هیچ اورهالی نداشتیم چرا که مشکلی وجود نداشت.

محصول اصلی کارخانه های بزرگ اینجا تولید می شود

در ادامه بازدید از کارخانه سنگین صنعت کوهپایه انجام شد، که میری مدیر تکنولوژی این کارخانه در خصوص تولیدات این شرکت گفت: غلتک یک محصول استراتژی این شرکت است. چرا که هم محصول مصرفی برای کارخانه فولاد بوده و هم یک محصول پر اهمیت که ذات کارخانه فولاد با این غلتک است را شامل می شود.

او افزود: غلتک ها در عین اینکه وزن زیادی دارند دقت این ها زیر یک صدم میلیمتر بوده و حتی دقت هم محوری هایش 3 هزارم میلیمتر است. هر چه دقت محصولات ما بالاتر باشد، در محصول نهایی شرکت فولاد بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی اضافه کرد، معمولا قطعات مصرفی یک کارخانه 18 استندر در یک سال است. حدود 200 غلتک مصرف می کنند. برخی غلتک های ما 18 تن وزن دارند که در این سالن تولید می شوند، محصولات اصلی کارخانجات فولاد مبارکه، فولاد صبا، فولاد گیلان و فولاد کاویان در اینجا تولید می شود.

او گفت: غلتک های ورق تولیدی ما حساسیت ویژه ای دارند. اکثر دستگاه های ما برای شرکت های آلمانی هستند. همچنین لازم به ذکر است که ما جزو سه سورس اصلی کشور هستیم که غلتک های مورد نیاز صنعت سیمان را تولید می کنیم. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، همچنین در پایان بازدیدی هم شرکت چدن سازان صورت گرفت، که سلطانی مدیر تکنولوژی این کارخانه گفت: کوره های ما از سایز 3 تن تا 25 تن هستند و چیزی حدود 60 تن محصول نهایی از لحاظ وزنی ما بوده است. 

شارژهایی که در کوره ها انجام می شود شامل قراضه ها و برگشتی ها بوده و حدود 13 هزار تن برگشتی داریم، که معادل یک سال مصرف برگشتی ما با توجه به ظرفیت ذوبی که داریم است. مواد و متریالی که وارد کارخانه می شود در قالب دستورالعمل های تکنولوژی به ازای هر غلتک به خط تولید ارائه می شود، خط تولید با توجه به اینکه اوپراتورها ممکن اس،ت با این تکنولوژی آشنا نباشند در واحد کنترل این را تبدیل می کنند به دستورالعمل هایی که برای بحث اوپراتور گویا باشد.

او گفت: نهایتا ذوبی که ساخته می شود نمونه اش گرفته و به آزمایشگاه ما ارسال و در نهایت به قسمت ریخته گری منتقل می شوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24