Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روزنامه فاینشال تایمز هم تائید کرد : بانک ملت ایران با دولت بریتانیا، بر سر پرداخت یک میلیارد و ششصد میلیون دلار خسارت به این بانک ایرانی، به توافق رسیده‌اند... این توافق خارج از دادگاه انجام شده و به جدال حقوقی ده ساله بین بانک ملت با دولت بریتانیا بر می‌گردد... ده سال پیش (۲۰۱۹ میلادی) بریتانیا دارایی‌های بانک ملت را برای شش سال به اتهام حمایت از برنامه هسته ای و موشکی ایران مسدود کرد... گفتنی است ، ساعتی پیش بلومبرگ چنین خبری را رسانه ای کرده بود...

خداحافظی دلارهای بانک ملت از کیف انگلیسی!!

بورس24 : روزنامه فاینشال تایمز نوشت :بانک ملت ایران با دولت بریتانیا، بر سر پرداخت یک میلیارد و ششصد میلیون دلار خسارت به این بانک ایرانی، به توافق رسیده‌اند.

این توافق خارج از دادگاه انجام شده و به جدال حقوقی ده ساله بین بانک ملت با دولت بریتانیا بر می‌گردد.

ده سال پیش (۲۰۱۹ میلادی) بریتانیا دارایی‌های بانک ملت را برای شش سال به اتهام حمایت از برنامه هسته ای و موشکی ایران مسدود کرد.

خزانه داری بریتانیا در آن سال دستور داده بود که نهادهای مالی بریتانیا با بانک ملت تبادلات مالی خود را قطع کنند که در عمل بانک ملت را از سیستم مالی بریتانیا حذف کرد.

بانک ملت این تصمیم را به چالش کشید و در بهمن سال ۱۳۹۴ دیوان دادگستری اروپا رای داد که تصمیم اتحادیه اروپا برای انسداد دارایی‌های بانک ملت به اتهام حمایت از برنامه هسته ای و موشکی ایران مبتنی بر شواهد کافی نبوده است.

این بانک در شکایت خود گفته بود که تحریم‌های دولت بریتانیا باعث ضربه خوردن به تبادلات و معاملات بین‌المللی این بانک شده و ضرر و زیان دیده است.​

در نهایت امروز نماینده بانک ملت اعلام کرد ایران و بریتانیا بر سر تمام دعاوی مطرح شده و هزینه‌های قضایی به تفاهم رسیده‌اند.

شرایط و جزئیات این تفاهم محرمانه مانده است.

دیوان عالی بریتانیا قرار بود از دیروز به مدت پنج هفته به شکایت بانک ملت رسیدگی کند اما دیوید فوکستون، نماینده وزارت خزانه‌داری خواستار تعویق دادگاه شد تا او بتواند "دستوری را از یک مقام عالی بریتانیا" دریافت کند.

بانک ملت ابتدا چهار میلیارد دلار خسارت می‌خواست که در جریان رسیدگی‌های بعدی در نهایت به یک میلیارد و ششصد میلیون دلار کاهش یافت.

گفته می‌شود بانک ملت برای پیشگیری از روند طولانی شکایت در دیوان عالی بریتانیا به این تفاهم رسیده است.

گفتنی است ، ساعتی پیش بلومبرگ چنین خبری را رسانه ای کرده بود.

منبع : BBC

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24