Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تورم به حدی پایین باشد که هر ۵٠ سال یک بار نیاز شود برای خود شرکت ها مفید است / تنها بحث افزایش سرمایه مطرح نیست محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس ٢۴، مبنی بر اینکه، آیا شرکت ها باید مشمول ماده ١۴١ باشند، یا در غیر این صورت همه شرکت ها می توانند از این فرصت استفاده کنند؟ گفت...

رئیس سازمان بورس: تجدید ارزیابی دارایی ها برای شرکت ها یک الزام است، مگر اینکه...

بورس24 : شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس در گفت و گویی با خبرنگار بورس24 ، گفت: اینکه کدام طبقات دارایی می تواند، در تجدید ارزیابی استفاده شود، نیاز به بررسی کارشناسی دارد و مورد به مورد متفاوت است، که باید شرکت ها درخواست های خود را ارائه داده و بررسی توسط سازمان بورس انجام شود، تا در حدی که مقررات اجازه می دهد، معمولا موافقت خواهد شد.

وی تصریح کرد، به هر حال این فرصتی است. از این جهت که در صورت افزایش تورم، تجدید ارزیابی یکی از الزامات خواهد بود و به اینکه شرکت ها به ارزش واقعی خود برسند، کمک می کند. 

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت ها باید مشمول ماده 141 باشند، یا در غیر این صورت همه شرکت ها می توانند از این فرصت استفاده کنند؟ گفت: از اینکه شرکت ها باید لزوما ماده 141، ای باشند، هنوز اطمینانی ندارم و باید توسط همکاران بررسی شود. 

او ادامه داد: البته بحث تجدید ارزیابی برای درست نشان دادن صورت های مالی مفید است، یعنی فقط بحث افزایش سرمایه مطرح نیست. به هر حال یک شرکت که ارزشی با میزان مشخصی داشته و با نصف ارزش خود نمایش داده می شود، تجدید ارزیابی دارایی ها برایش مفید است و فقط صرفا بحث خود افزایش سرمایه مطرح نیست.

وی گفت: تجدید ارزیابی دارایی ها، برای درست نمایش داده شدن، اقلام ترازنامه شرکت ها هم مفید است. 

محمدی تاکید کرد، این تجدید ارزیابی لازم است، مگر اینکه تورم به حدی پایین باشد که، این تجدید ارزیابی هر 50 سال یک بار نیاز شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24