Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سهم های ریالی جذاب شده اند ؛ چون اصلا رشدی نکرده بودند... تعیین ارزش دارایی های ارتباطات سیار پیچیده و دشوار است ، اما عدد بالاست...

اعلام دو دلیل برای رشد قیمت سهام همراه اول در بورس

بورس24 : یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت هایی که اصطلاحا درآمد آن ها ریالی است نظیر بانک ها، بیمه ها، لیزینگ ها، غذایی ها ،دارویی ها و صنایعی از این دست در یکسال گذشته درجا زدند که همین امر باعث شد در مقطع کنونی با توقف رشد نمادهای دلاری ، بازار شاهد رشد سهم های ریالی باشد.

سهم های ریالی جذاب شده اند...

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص دلایل رشد اخیر همراه اول و این که این سهم از چه پتانسیل هایی برخوردار است؟توضیح داد:چند دلیل برای رشد نمادهایی نظیر همراه اول وجود دارد.نخست بحث تفکیک شرکت ها از منظر سرمایه گذاران به عنوان شرکت های ریالی و دلاری است ، برای مدت طولانی سال گذشته شرکت های صادراتی و آن دسته شرکت هایی که ارزش فروش آن ها براساس دلار و نرخ تبدیل آن ها به ریال محاسبه می شود ، شاهد رشد قیمتی بودند این دسته از شرکت ها که معروف به شرکت های دلاری هستند پس از رسیدن به سطوح قیمتی جدید و همزمان با اوج گیری تحریم ها و همچنین توقف و بازگشت رشد قیمت دلار شاهد تثبیت قیمتی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این سمت شرکت هایی که اصطلاحا درآمد آن ها ریالی است ؛ نظیر بانک ها، بیمه ها، لیزینگ ها، غذایی ها ،دارویی ها و شرکت هایی از این دست در این مدت درجا زدند که همین امر باعث شد در مقطع کنونی با توقف نمادهای دلاری ، بازار شاهد رشد ریالی ها باشد. نمادهای مخابرات ایران و همراه اول نیز در این گروه از شرکت های ریالی ، مورد اقبال کنونی قرار دارند.

عامل دوم رشد؟

دارابی در ادامه افزود: عامل دوم بحث افزایش سرمایه و تقسیم سود همراه اول است که باعث کاهش قیمت ظاهری سهم شده و همانند برخی دیگر از نمادها به دنبال افزایش سرمایه ، یک دوره رشد قبل و بعد از افزایش سرمایه برای تطبیق قیمت سهم با سطوح روانی قبلی تجربه می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این سهم با ارزش جایگزینی چقدر فاصله دارد؟ اظهار کرد:تعیین ارزش جایگزینی شرکت کار ساده ای نیست ، ارزش قطعات و سوئیچ ها ، همچنین دارایی های فیزیکی و دارایی های غیر محسوس از جمله ارزش امتیازها و رشد سهم بازار و درآمدهای آتی برای محاسبه ارزش جایگزینی همراه اول لازم است که محاسبه آن امری بسیار دشوار و تقریبا برای شرکتی به ابعاد همراه اول غیر ممکن است.در همین حال باید در نظر داشت که درآمد شرکت همراه اول از دی ماه تا اردیبهشت ماه نزدیک به 12درصد رشد کرده است و این رقم برای نقطه اردیبهشت امسال 28درصد بوده است که به «پی بر ای» شرکت امکان رشد محدودی را می دهد و با توجه به تورم و نکات دیگر امکان رشد شارپی به سهم نمی دهد.

گفتنی است ، سهام شرکت ارتباطات سیار موسوم به همراه اول در پنج روز معاملاتی اخیر حدود 25 درصد رشد کرده است و یکی از سلبریتی های روزهای پایانی بهار بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24