Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت خودرو سازی سایپا یکی از دو شرکت مطرح خودروساز کشور روز گذشته در شفاف سازی که انجام داد اعلام کرد این شرکت در نظر دارد تعدادی از املاک متعلق به شرکت های زیر مجموعه خود را به ارزش ١١هزار میلیارد ریال واگذار کند، همچنین ١٠٠ درصد سهام شرکت صنایع لنت پارسیان پیشرو به ارزش ٧۶میلیارد تومان نیز برای واگذاری آگهی شده است...

سایپا فرآیند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی را استارت زد

بورس24 : شرکت خودرو سازی سایپا یکی از دو شرکت مطرح خودروساز کشور روز گذشته در شفاف سازی که انجام داد اعلام کرد این شرکت در نظر دارد تعدادی از املاک متعلق به شرکت های زیر مجموعه خود را به ارزش 11هزار میلیارد ریال واگذار کند، همچنین 100 درصد سهام شرکت صنایع لنت پارسیان پیشرو به ارزش 76میلیارد تومان نیز برای واگذاری آگهی شده است.

داستان فروش دارایی ها

سعید جمالی مدیر امور سهام و سرمایه گذاری های سایپا درباره شفاف سازی های اخیر این شرکت به بورس24 گفت: همانطور که در کدال اطلاع رسانی شده است در راستای برنامه ای که پیش تر نیز اعلام شده سایپا اقدام به آگهی دارایی های غیر مولد و برخی سرمایه گذاری های خود به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش می کند و در گام اول اقدام به آگهی برخی از املاک به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این املاک مشتری دارند؟ گفت: فعلا این املاک آگهی شده و به محض این که پروسه واگذاری هر یک از املاک آگهی شده عملیاتی شود اطلاع رسانی خواهد شد و تاثیرات مالی آن نیز افشا می شود.

جمالی در پاسخ این سوال که آیا بازهم برنامه ای برای واگذاری دارائی ها در سایپا وجود دارد؟گفت: اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش به منظور چابک سازی شرکت در دست اقدام است و انتظار داریم پس از تصویب هیئت مدیره ، واگذاری برخی دیگر از اموال نیز عملیاتی شود که فعلا ارزش گذاری و کارهای کارشناسی آن ها در دست اجراست.

افزایش سرمایه ای در کار است؟

وی درباره افزایش سرمایه هم گفت: اقدامات اولیه برای این اقدام را عملیاتی کردیم، مقررات جدید افزایش سرمایه اشاره به دوره 5 ساله تجدید ارزیابی دارد اما در حال مذاکره و رایزنی هستیم تا این قانون بر اساس استاندارد حسابداری دوره 3تا5 ساله را لحاظ کند.

این مقام مسئول در سایپا درباره روند تولید و کاهش زیان هم گفت: در دو ماه اخیر همانطور که در کدال اعلام شده است روند تولید بهبود داشته و تیراژ تولید نیز رشد داشته ، ما در حال بررسی و انجام اقدامات لازم برای تامین کسری برخی قطعات هستیم و انتظار داریم در آینده ای نزدیک این اقدام عملیاتی شود و با توجه به شرایط و روند تولید همچنین اقداماتی از سوی مدیران شرکت در دست اقدام است و ما انتظار بهبود شرایط در سایپا برای سال مالی 98 را داریم .

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24