Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس کل بانک مرکزی کشور گفت: ٤٠ میلیارد دلار ارز طی سال گذشته برای واردات تامین شد.

رئیس کل بانک مرکزی: ٤٠ میلیارد دلار ارز طی سال گذشته برای واردات تامین شد

بورس24 : رئیس کل بانک مرکزی کشور گفت: ٤٠ میلیارد دلار ارز طی سال گذشته برای واردات تامین شد.

عبدالناصر همتی بامداد امروز جمعه بعداز ورود به تبریز و دیدار با امام جمعه این شهر، در جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی شرکت کرد.

همتی در این جلسه با تاکید بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آذربایجان شرقی گفت: این استان یکی مهمترین استان‌های کشور است که باید از این قابلیت‌ها در جهت توسعه آن استفاده کرد و ما نیز در بانک مرکزی آماده حمایت از فعالان اقتصادی و صنعتی این استان هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه به جلسه اش با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و نشست کارگروه امور اقتصادی استان با حضور مسئولان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی استان شرکت می‌کنم و از نزدیک مسائل و مشکلات فعالان این حوزه را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه صادرکننده‌های غیرنفتی امسال همراهی خوبی با بانک مرکزی دارند، گفت: تا ۱۵ خرداد امسال ۹/۵ میلیارد دلار برای واردات ارز تأمین شد و با اینکه سال گذشته نیز تحریم‌های ظالمانه‌ای از سوی آمریکا علیه کشورمان اعمال شد ولی ما بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین کردیم که رقم خوبی بود.

همتی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید برای ایجاد رونق تولید باید در اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان همراهی لازم را داشته باشند، افزود: تاکید ما به بانک‌ها حمایت از تولید است. در سال جاری که به نام رونق تولید نامگذاری شده است باید همه مسئولان و مدیران بانکی از تولید حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های شدیدی علیه ایران در این چند سال اخیر اعمال شده است، گفت: سخت‌ترین نوع تحریم‌ها اعمال شده و باید رفتارمان منطبق بر تحریم‌ها شود.

ضرورت استفاده از پتانسیل‌های صنعتی و اقتصادی استان

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجموعه‌های اقتصادی استان تعامل خوبی با مدیران دارند، گفت: آذربایجان شرقی قابلیت‌های بالای صنعتی، اقتصادی، تجاری و گردشگری دارد و باید از این پتانسیل‌ها استفاده کرد.

محمدرضا پورمحمدی ادامه داد:: خوشبختانه تعامل خوبی بین مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف استان برقرار است و در همین زمینه بانک مرکزی باید بیش از پیش به این موارد توجه کند.

منبع: مهر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24