Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، از تولید بنزین با نیم درصد ppm گوگرد با استاندارد بالاتر از بنزین یورو ۵ خبرداد.

تولید ۴۳ میلیون لیتر بنزین و ۱۴ میلیون لیتر نفت و گاز در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

بورس24 : مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، از تولید بنزین با نیم درصد ppm گوگرد با استاندارد بالاتر از بنزین یورو ۵ خبرداد.

محمدعلی دادور در همایش بزرگداشت روز جهانی محیط زیست اظهار داشت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و پالایشگاهی بسیار پویا است که از زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری، پویایی خود را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: این پالایشگاه، در حال حاضر ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی را باید از عسلویه بگیرد و در اینجا پالایش کند و در حال حاضر پالایش حدود ۴۰۰ هزار بشکه در این پالایشگاه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: این پالایشگاه بالغ بر ۴۳ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر نفت و گاز و ۱۵۰۰ تن گاز مایع تولید می‌کند و در کشور ایران، شرکتی نیست که در این حد و اندازه تولید داشته باشد و هم اکنون ۵۵ تا ۶۰ درصد سوخت کشور در استان هرمزگان تولید می‌شود.

دادور گفت: از آنجایی که همه پالایشگاه‌های هرمزگان تحت مدیریت شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی هستند، باید یکی از الزمات hsc را رعایت کنند و واقعیت امر این است که از روزی که این پالایشگاه در این استان راه‌اندازی شده است، کارهای بسیاری را در حوزه محیط زیست انجام داده است؛ حدود ۷۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرده و در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی در حال ساخت بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی در مجموعه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس هستیم.

وی بیان کرد: ما وظیفه داریم سوخت پاک کشور را تامین کنیم و گوگرد یورو۴ 50ppm و گوگرد یورو۵ ، 10ppm است اما ما در پالایشگاه نفت خلیج فارس بنزینی با نیم ppm گوگرد تولید می‌کنیم و استانداردمان از یورو ۵ هم بالاتر است.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به میزان استانداردهای فراورده‌های تولیدی در استان گفت: فراورده‌هایی که در استان هرمزگان تولید می‌شود موجب افتخار همگان است و این پالایشگاه علاوه بر اینکه بنزین تولید می‌کند خوراک پتروشیمی‌ها را هم تامین می‌کند پتروشیمی تبریز، اراک و اخیرا اصفهان و ماهشهر خوراکشان را از طریق نفت ستاره خلیج فارس تامین می‌کنند.

دادور خاطرنشان کرد: در راستای التزام عملی این پالایشگاه به حفظ محیط زیست یک سری فرآیندهایی را تعریف کرده‌ایم و هدف اصلی‌مان خدمت به استان و مردم است.

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24