فروش ریل به مترو اصفهان نیز با موفقیت به انجام رسید با تولید ریل راه آهن، دیگر واردات صرفه ای نخواهد داشت کاهش قابل توجهی بر بهای تمام شده محصولات ذوب آهن خواهیم داشت، اگر... به گفته وی، سال گذشته ۵٠ میلیون دلار ارز در سامانه نیما فروخته شده و به طور میانگین همه ساله ۴٠٠ میلیون دلار نیاز ارزی مجموعه برای واردات زغال است، که...
بورس24 : منصور یزدی زاده گفت: سرعت گیری تولید، کاهش بوروکراسی را می طلبد البته بخشی نیز به مسائل فنی باز می گردد و حضور شرکت های استاندارد را می خواهد.
به گزارش خبرنگار بورس24 ، از فولاد آلیاژی ایران به جهت تولید شمش ریل تقدیر می کنیم و در نهایت از 4 یا 5 ماه پیش شمش ریل را نیز خودمان تولید کردیم، تا در تولید توجیه اقتصادی داشته باشیم.
به گفته وی، قراداد ما با وزارت راه و راه آهن برای تولید ریل UIC60 بوده است.
یزدی زاده افزود: ریل U33 برای خطوط فرعی است و قرارداد آن برای دو سال پیش است حدود 8 هزار تن حجم قرارداد بود که 5 هزار تن توسط راه آهن حمل گردید. وعده داده شده که در خصوص تعیین قیمت قیمت این محصول با راه آهن به هماهنگی هایی شود.
وی گفت: سه ماهه دوم سال قبل 6900 تومان قیمت هر کیلوگرم ریل فروخته شده ذوب آهن در سال قبل است، در حالی که قیمت ریل وارداتی 12 هزار تومان است.
به گفته یزدی زاده،هم اکنون، اگر بخواهیم قیمت اعلام کنیم به فهرست بها نگاه خواهیم کرد و درخصوص قیمت مشکلی با وزارت راه و راه آهن نداریم، چون شرایط را می دانند.به دنبال آن هستیم که ریل ذوب آهن همه گیر شود و به تولید انبوه در کشور برسد پس با قیمت آن مشکلی نداریم.
مدیر عامل "ذوب" افزود: فروش ریل به مترو اصفهان را انجام دادیم و به محض برطرف شدن مسائل مالی 4 هزار تن قرارداد را تحویل خواهیم داد. زمان تحویل این قرارداد 6 ماهه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: با تولید ریل راه آهن واردات صرفه ندارد.
مصرف خطوط ریلی کشور 70 تا 80 هزار تن است و ذوب آهن درصورت تولید سایر خطوط ذوب آهن، امکان تولید 150 هزار تن ریل را داریم و محدودیتی وجود ندارد. در این صورت واردات اصلا معنایی ندارد و صرفه اقتصادی ندارد.
وی گفت: امسال به تولید 100هزار تن می رسیم و 50 هزار تن برای ما سود آور است.
یزدی زاده گفت: راه آهن و وزارت راه قبلا از شرکت هایی وارد میکردند که اغلب به 50سال پیش برمیگردد و تنها مسئله رعایت استاندارد است و بیشتر خروجی کار مهم است.
وی افزود: در مورد صادرات هم با کشور های منطقه وارد مذاکره شده ایم. چرا که برای ما از لحاظ حمل به صرفه تر است.
او گفت: امکان تولید 400 هزار تن ریل در داخل ذوب آهن با افزوده شدن یک خط دیگر وجود دارد اما کششی از سوی بازار داخل و حتی منطقه وجود ندارد. نیاز کشور و منطقه 200 هزار تن بیشتر نیست.
به گفته وی، سال گذشته 50 میلیون دلار ارز در سامانه نیما فروخته شده و به طور میانگین همه ساله 400 میلیون دلار نیاز ارزی مان برای واردات زغال است و 50 میلیون دلار بالانس منفی داریم، که در صورت نوسانات ارز به 80 میلیون دلار هم می رسد.
یزدی زاده گفت: ساخت پروژه PCI "ذوب" جهت ارسال پودر زغال به کوره بلندها در مرحله اتمام عملیات نصب تجهیزات، تست و راه اندازی قرار دارد.
به گفته او راه اندازی این پروژه تاثیر قابل توجهی بر کاهش بهای تمام شده محصولات ذوب آهن خواهد داشت.
وی در مورد صادرات دوب در سال جاری گفت: 1 میلیون 90 هزاز تن برنامه فولاد در سال 98 داشته ایمو برنامه دو ماهه صادرات را نیز محقق کرده ایم.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.