Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : نشست مهم بازار پایه دقایقی پیش با چند دستاورد به پایان رسید... گزارش خبرنگار بورس ٢۴ از این جلسه حکایت دارد که در نشست مزبور ظاهرا پیشنهاد شده که بازار پایه با چند تغییر عمده مواجه شود و برای ارائه پیشنهاد جامع به شورای بورس تا شنبه آینده ضرب الاجل تعیین شده است. امیر هامونی ، مدیر عامل فرابورس ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ محتوای جلسه امروز را حول ۵ محور اصلی عنوان کرد و توضیح داد...

چه شد سرانجام بازار پایه؟؟

بورس24 : نشست مهم بازار پایه دقایقی پیش با چند دستاورد به پایان رسید.
گزارش خبرنگار بورس24 از این جلسه حکایت دارد که در نشست مزبور ظاهرا پیشنهاد شده که بازار پایه با چند تغییر عمده مواجه شود و برای ارائه پیشنهاد جامع به شورای بورس تا شنبه آینده ضرب الاجل تعیین شده است.
امیر هامونی ، مدیر عامل فرابورس ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 محتوای جلسه امروز را حول ۵ محور اصلی عنوان کرد و توضیح داد: قرار شد که از امروز تا حداکثر شنبه هفته آینده کانون های کارگزاران و نهادهای سرمایه گذاری ، نظرات فعالان بازار سرمایه را درباره دستورالعمل جدید معاملات بازار پایه جمع آوری کرده و تا آن روز به طور کتبی و جامع گزارش خود را به طور مکتوب به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه کنند تا نهایتا شورای بورس در این زمینه تصمیم گیری کند.
وی ادامه داد: قرار شد که نظرات جمع آوری شده با این جزئیات باشد که آیا این دستور العمل ابلاغ شده تدریجی اجرایی و عملیاتی شود یا نه؟ اگر تدریجی است باید پیشنهاد بیاورند که مکانیسم اجرای تدریجی آن چگونه باشد و از چه مرحله ای شروع و روی چه سناریویی پیاده شود؟
به گفته وی، در این جلسه بنا شد که پیشنهاد مشخص درباره نحوه محدودسازی لات سایزها( سفارش های مشخص) ارائه داده شود ، به نحوی که لات سایز به بازار سیگنال ندهد و علامت دهی نداشته باشد . همچنین به طور مشخص گفته شود، که چه ضریبی باشد که ما علامت دهی انتقال هیجان یا سیگنال را کنترل کنیم ، همچنین درباره تعداد روز های کشف قیمت نیز نظر مشخص بیاورند.
بالاترین مقام اجرایی فرابورس ایران افزود: درمورد زمان پیش گشایش و حین معاملات هم قرار شد پیشنهاد بدهند که آیا سفارش به صورت hidden (مخفی) باشد یا خیر؟ آیا موافقند همین گونه که در دستورالعمل اشاره شده در پیش گشایش و معاملات سفارشات مخفی باشد، یا نظر دیگری در این زمینه دارند؟
هامونی توضیح داد : در واقع چند سناریو برای مشاهده سفارشات وجود دارد این که در پیش گشایش و حین معاملات سفارشات مخفی باشد ، یا در پیش گشایش مخفی باشد و حین معاملات مشخص و یا بالعکس و یا این که در همه شرایط سفارشات مشخص باشد.
وی گفت: قرار شد که درباره دامنه نوسان نظر داده شود که با همین یک ریال موافق هستند یا نظرات دیگری دارند. همچنین در اکشن قرارشد که یک دامنه نوسان مناسب بگذاریم و حین معاملات هم دامنه نوسان را پیشنهاد بدهند تا از ریسک این بازار تا حدودی جلوگیری کند.
او گفت : با ارائه گزارش کامل پیشنهادی توسط کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری که برگرفته از نظرات فعالان بازار سرمایه است ، این موضوع در شورای بورس مطرح خواهد شد و تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

گفتنی است ، جلسه بحث و بررسی‌ و جمع بندی آخرین نقطه نظرات درباره بازار پایه از ساعت ۱۰ صبح امروز با حضور رییس سازمان بورس ، مدیرعامل فرابورس ، روسای کانون های نهادهای مالی و کارگزاران و مقامات نظارتی در ساختمان ملاصدرا برپا شده بود که دقایقی پیش به پایان رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24