Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چشم بادامی ها طرفدار بیسکوئیت مادر شدند... مدیرعامل : صادرات سهم خوب و منطقی از فروش «ویتانا» را به خود اختصاص داده است اما برای من لذت بخش ترین صادراتی که برای «ویتانا» رقم خورده است، صادرات به چین است... بیسکوئیت مادر ما با نرخ مناسب به این کشور صادر می شود. البته ما با چند فروشگاه زنجیره ای آن ها قراردادی بسته ایم و صادرات همواره در حال انجام است...

نفوذ «ویتانا» به چین

بورس24 : کیلومتر هفت بزرگراه فتح جایی است پر از عطر و طعم نوستالژی کودکیمان. جایی که اولین بیسکویت ایران در آن متولد شده است؛ بیسکویت مادر.

دو هفته پیش بازدید اصحاب رسانه از کارخانه جدید «ویتانا» در شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین انجام شد.کارخانه‌ی مدرن از مجموعه‌ای که از سال ۱۳۳۷ آغاز به کار کرده است و در بورس نیز با نماد «غویتا» شناخته می‌شود.

کافی است از در کارخانه وارد مجموعه شوید تا عطر شیرین انواع بیسکویت و شکلات اشتهایتان را باز کند. از سالنی با معماری زیبا عبور می‌کنید و لباس و کلاهی مخصوصِ بازدید که نشان از رعایت اصول بهداشتی و ایمنی است را به تن می‌کنید. در همین حین و در طول بازدید نیز مدام به شما تذکر داده می شود تا نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنید.

وارد سالن تولید که می‌شوید، چشمتان به بیسکوییت‌های در حال پخت روشن می‌شود. بیسکوییت‌هایی که پس از طی پروسه طولانیِ میکس و پخت و پراسس، به صورت تمام اتوماتیک راهی بخش بسته‌ بندی می شوند.

سالن بزرگ و بسیار منظمی که دستگاه های مدرن و اتوماتیک در آن قرار گرفته و انواع بیسکوئیت از جمله بیسکوئیت ماندگارِ "مادر" را تولید می کنند.

درباره برند نوستالژیک «ویتانا»

نادری قائم‌مقام مدیرعامل «ویتانا» در توضیح به خبرنگاران و بازدیدکنندگان می گوید: سالنی که هم اکنون در آن هستیم، سالنی است که به نام موسس این مجموعه در سال ۱۳۳۷، اقای دکتر تهرانچی نامگذاری شده است.

به گفته او ، این کارخانه که به نام «ویتانا۱» یا کارخانه بیسکوییت شناخته می‌شود، در مساحت ۳۲ هزار متر مربع احداث شده است که در حدود ۲۶ هزار متر مربع زیر بنا دارد. ستون‌های ساختمان در فواصل زیاد از یکدیگر طراحی شده است تا امکان چیدمان خطوط تولید به نحو احسن ممکن گردد.

بیش از نیمی از فضای سالن تولید با خطوط تولید کوکی، بیسکویت، بیسکویت شکلاتی و شکلات پر شده است و به گفته قائم‌مقام شرکت، فضا‌های خالی نیز به سرعت با خطوط تولید جدید تکمیل خواهد شد. در این کارخانه پس از تکمیل طرح توسعه، روزانه ۲۰۰ تن محصول تولید خواهد شد. محصولاتی که با راندمان بالا و توسط ماشین‌آلاتی اتوماتیک از کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه، سوئیس و ... تولید می‌شوند.

در ادامه نکویان، مدیر توسعه و پروژه‌های شرکت‌ «ویتانا» بازدید کنندگان را برای بازدید از «ویتانا۲» یا کارخانه ویفر راهنمایی کرد. وی گفت: ساختمان‌های کارخانه‌های طرح توسعه «ویتانا» به صورت تمام بتنی طراحی شده است که در کشور کم‌نظیر هستند و در نقل قولی از مدیریت عامل شرکت افزود: "«ویتانا» ۶۰ سال پیش توسط آقای دکتر تهرانچی تاسیس شد و امروز در اختیار ماست، ساختمان‌ها را مقاوم ساختیم تا یکصد سال دیگر نیز ایرانیان از وجود آن بهره‌مند باشند".

نکویان در خصوص پروژه «ویتانا ۲» (ویفر) نیز گفت: فاز اول از کارخانه ویفر با دو خط پرظرفیت و مدرن آماده بهره برداری است و با راه اندازی کامل این فاز سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تن به طرفیت تولید افزوده خواهد شد.پروانه تولید این کارخانه هم هفته گذشته دریافت شده است.

تهرانچی و «ویتانا»

در ادامه بازدید اصحاب رسانه از کارخانه «ویتانا» معاونت توسعه و پروژه های این شرکت در خصوص این کارخانه گفت: در قسمت پایین سالن دکتر تهرانچی ساختمان انبارها به ارتفاع هشت متر قرار دارد و در ساختمان اداری که در حال ساخت است، در کنار اتاق ها و سالن های اداری؛ مجموعه تحقیق و توسعه پیشرفته، آزمایشگاه مرجع و سالن آمفی تئاتری خواهیم داشت و تمام همکارانمان همین جا مستقر خواهند شد. سال گذشته که می خواستیم کلنگ کارخانه ویفر را بزنیم مسئولان دولتی نیز حاضر بودند. از مدیریت عامل آقای فخرالدینی انتظار داشتم که مسائل ما را عنوان کنند اما فقط گفتند که "ما از شما کمک زیادی نمی خواهیم این کارخانه را آقای دکتر تهرانچی 60 سال پیش افتتاح کرده اند و امروز پس از 60 سال در اختیار ماست. این ساختمان ها را بتنی ساخته ایم تا ۱۵۰ سال آینده نیز ایرانیان از وجود «ویتانا» بهره مند باشند ". عمدتاً کارخانه های مشابه با سازه فلزی یا ترکیب فلز و بتن ساخته می شوند، ما اینجا را به صورت سازه بتنی پیش تنیده پس کشیده ساختیم تا هم سال های سال استحکام وماندگاری داشته باشد، هم فضاهای کم ستون در سالن تولید و انبارها ایجاد کنیم و هم از فضای پشت بام ها برای استقرار تاسیسات استفاده کنیم. امیدواریم در آینده نیز بتوانیم طبق هدف گذاری سلول های خورشیدی یا فوتوولتاییکس در بام کارخانه مستقر کنیم و بخشی از برق مورد نیاز کارخانه را از این طریق تامین نماییم.

برای طراحی کارخانه های جدید «ویتانا» از شرکت های بزرگ دنیا در این صنعت الگو گرفتیم

پس از بازدید از خطوط تولیدِ کارخانه بیسکوئیت، به سمت کارخانه در حال احداث این شرکت یعنی «ویتانا 2» یا کارخانه ویفر رفتیم. معاونت توسعه شرکت در خصوص این طرح گفت: سازه ای که هم اکنون در حال ساخت است با کارخانه «ویتانا» یک تفاوت هایی دارد. قسمت فرآوری این ساختمان به صورت سه طبقه بنا شده، ارتفاع کلی ساختمان در حدود 13 متر است و سالن تولید در دو طبقه احداث گردیده است. طول سالن تولید کارخانه «ویتانا» دو (ویفر) از طول سالن تولید کارخانه «ویتانا1» (بیسکویت) نیز بیشتر در نظر گرفته شده است تا بتوانیم خطوط پرظرفیت با تناژ تولیدی بالا را بدون دردسر نصب کنیم.

از احداث کارخانه در دوطبقه نیز اهدافی داشتیم و مزیت های بسیاری برای آن متصور هستیم. به طور مثال برای برخی خطوط که نیازمند کنترل های ویژه است می توانیم از طبقات بالا استفاده کنیم. برای مثال یک خط تولید با محصولی ویژه را تجهیز کرده ایم که مشابه محصول آن در بازار منطقه نیست. این خط شرایط تولید و نگه داری به خصوصی دارد که نیازمند فشار کنترل شده، دمای کنترل شده و رطوبت کنترل شده و محیط کاملاً استریل است و این طراحی برای آن کاملاً مناسب است. همچنین دو خط ویفر مدرن و پرظرفیت در این مجموعه نصب شده است که جلوتر از برنامه در ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. متدولوژی اجرای پروژه های «ویتانا» با پروژه هایی که در ایران مرسوم است همواره متفاوت بوده است. ما صبر نکردیم تا همه چیز آماده باشد و سپس اقدام به نصب خطوط و تولید محصول کنیم. همان طور که می بینید در حال ساخت و سازیم و در حین آن خطوط تولید ویفر را نصب کرده ایم، تست های اولیه را انجام داده ایم، اما برای این که محصولات نهایی با کیفیت و مطابق با استانداردهای سخت گیرانه واحد کیفیت «ویتانا» در بازارعرضه شوند نیازمند زمانی هستیم تا این مهم نیز محقق شود.

پس از بازدید کارخانه «ویتانا» با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت «ویتانا» و همچنین خبرنگاران نشست خبری برگزار شد.

صنعت کار مدیر مالی شرکت «ویتانا» در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه داشت گفت: برنامه ریزی تولید «ویتانا 1» یک کارخانه بیسکویت در حدود دویست تن در روز تولید و برنامه ریزی نهایی تولید کارخانه «ویتانا 2» تولید ویفر در حدود 50 تا 100 تن در روز است. چشم انداز ما برای آینده این است که جزو صد شرکت برتر شیرینی و شکلات جهان باشیم.

همچنین حسن گرجی، عضو هیئت مدیره شرکت «ویتانا» در پاسخ به سوال مشابهی اعلام کرد: هم اکنون تولید فاز یک «ویتانا» ۳۱ هزار تن در سال و فاز دوم نیز ۱۵ هزار تن است. بخش اول فاز دو در حال حاضر راه اندازی شده و ظرف سه ماه آینده به سبد محصولات «ویتانا» اضافه خواهد شد. پیش بینی ما این است که در آینده ای نزدیک سالانه ۱۰ هزارتن تولید شکلات و هشت هزار تن نیز تولید غذای کودک داشته باشیم.

مدیرعامل «ویتانا»: صادرات محصولات مان به چین لذت مضاعفی برای من دارد

فخرالدینی مدیرعامل شرکت «ویتانا» نیز به سوالات خبرنگاران و فعالان بازار سرمایه پاسخ داد و در بخشی از سخنانش تصریح کرد: در کل پنج ماه ابتدایی سال مالی فروش ما نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته اش ۳۳ درصد رشد و از لحاظ ریالی نیز ۱۰۸ درصد رشد داشته ایم.

در اردیبهشت نیز از لحاظ تناژی در همین حدود و از نظر ریالی نیز ۸۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد داشته ایم.

وی بیان کرد: در خصوص تامین مواد اولیه هیچ مشکلی نداریم و چهار مواد اولیه مهم این صنعت همواره تامین هستند.

او در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص صادرات محصولات «ویتانا» به کشور چین گفت : صادرات سهم خوب و منطقی از فروش «ویتانا» را به خود اختصاص داده است اما برای من لذت بخش ترین صادراتی که برای «ویتانا» رقم خورده است، صادرات به چین است. بیسکوئیت مادر ما با نرخ مناسب به این کشور صادر می شود. البته ما با چند فروشگاه زنجیره ای آن ها قراردادی بسته ایم و صادرات همواره در حال انجام است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24