Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر خارجه آلمان در جریان سفرش به بغداد، مدعی شد که اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز تعاملات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

وزیر خارجه آلمان: اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران طرح دارد

بورس24 : وزیر خارجه آلمان در جریان سفرش به بغداد، مدعی شد که اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز تعاملات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

به نقل از السومریه‌نیوز، دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای از دیدار عبدالمهدی و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و هیئت همراهش در بغداد، خبر داد.

طبق این بیانیه، عبدالمهدی و وزیر خارجه آلمان در این دیدار درباره بحران‌های منطقه‌ گفت‌وگو و مواضع کشورهای‌شان در این‌باره را اعلام کردند.

بر اساس بیانیه‌ دفتر نخست‌وزیر عراق، دو طرف در این دیدار در مورد اهمیت تداوم گفت‌وگو‌ها بین عراق و آلمان به منظور شکل‌گیری گفت‌وگوهایی تأکید کردند که ملت‌های منطقه و جهان را از پیامدهای بحران منطقه دور می‌کند.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: «ما از هرگونه تلاش‌ها، که به ثبات منطقه و جهان کمک می‌کند، حمایت می‌کنیم و در این راستا حرکت می‌کنیم و با کشورهای اتحادیه اروپا در تماس هستیم و هیئت‌ها و پیام‌هایی به تهران، واشنگتن و اروپا در این زمینه می‌فرستیم.»

از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان بر حمایت کشورش از نقش متعادل عراق در منطقه، در سایه تحولات منطقه‌ای و تنش جاری میان واشنگتن و تهران، تأکید کرد و از برنامه‌اش برای سفر قریب‌الوقوع به تهران خبر داد.

ماس گفت: «در سفری که طی چند روز آینده به تهران خواهم داشت، با مقام‌های ایرانی درخصوص تنش موجود در منطقه گفت‌وگو خواهم کرد و پایبندی آلمان و اروپا بر توافق هسته‌ای با ایران را مورد تأکید قرار خواهم داد.»

وی همچنین مدعی شد اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تعاملات مالی با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

این وزیر آلمانی افزود، در جریان سفرش به ایران همچنین بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تأکید خواهد کرد.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24