Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هامونی: به زودی اجرایی خواهد شد / احتمالاً با اعمال برخی تغییرات در جلسات شورای عالی بورس نیز در این باره صحبت می کنیم لحظاتی پیش خبرنگار بورس ۲۴ صحت و سقم موضوع اخیر که در بازار با عنوان جلسه فعالان بازار در خصوص بازار پایه فرابورس مطرح شده است، را از بالاترین مقام فرابورس پیگیری کرده است، که...

آخرین خبر درباره مقررات جدید بازار پایه فرابورس

بورس24 : لحظاتی پیش خبرنگار بورس24 صحت و سقم موضوع اخیر که در بازار با موضوعیت جلسه فعالان بازار در خصوص بازار پایه فرابورس مطرح شده است، را از بالاترین مقام فرابورس پیگیری کرده است. 

امیر هامونی مدیر عامل فرابورس ایران، در پاسخ به این سوال که آیا طبق نامه منتشره مبنی بر برگزاری جلسه در دوشنبه هفته جاری با حضور فعالان بازار سرمایه برای بازنگری در اجرای مقررات جدید بازار پایه برقرار است، پاسخ داد: این جلسه پابرجاست و ما در روز دوشنبه با کارگزاران نهادهای مالی و فعالان حقیقی و حقوقی بازار مقررات جدید بازار پایه و دغدغه هایی همچون قدرت نقدشوندگی این بازار را در ساختار جدید بررسی و مورد بحث قرار خواهیم داد.

وی تاکید کرد: بازار پایه در ساختار جدید دارای ویژگی های خوبی است که به سلامت بازار و بهبود روند معاملات ما کمک می کند، اما نظر به این که فعالان بازار نقطه نظراتی که در این خصوص داشتند، اجرای این مقررات جدید بازار پایه فرابورس که در آن تابلوهای موجود به قرمز، نارنجی زرد تقسیم بندی می شدند، در روز ۲۲ خرداد ماه موقتاً عملیاتی نخواهد شد.

مدیر عامل فرابورس در برابر این سوال آیا اجرای مقررات جدید بازار پایه فرابورس به طور کل منقضی شده تاکید کرد: خیر. مقررات با چند روز تأخیر و پس از شنیدن نظرات فعالان بازار و احتمالاً اعمال تغییرات به زودی اجرایی خواهد شد. 

وی در برابر این سوال که آیا شایعات موجود مبنی بر ورود شورای عالی بورس به ماجرای بازار پایه فرابورس چند صحت دارد، گفت: احتمالاً در جلسات پیش‌ روی شورای عالی بورس نیز در این خصوص بحث و تبادل نظر خواهد شد.

او گفت: نکته مهم اینجاست هم مدیران بازار سرمایه سلامت و شفافیت بازار پایه را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و پیگیری می‌ کنند، که امیدواریم با رفع دغدغه‌ های همه بازیگران بازار سرمایه شاهد وضعیت به مراتب بهتری در این بخش از بازار سرمایه ایران باشیم. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در روزهای اخیر، قرار بود قوانین جدیدی برای معاملات سهام شرکت‌ های حاضر در بازار پایه فرابورس با هدف کاهش ریسک معاملات در این نمادها اجرا شود. این قوانین نگرانی هایی را از سوی سهامداران و فعالان بازار برای محدودیت‌ های احتمالی در پی داشت. به همین منظور حسن امیری، معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار  طی نامه ای به دبیر کل کانون کارگزاران، و دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران اجرای این قوانین را متوقف کرد و از آنان خواست، در جهت بررسی دغدغه های سهامداران طی دو روز آتی اقدامات لازم صورت پذیرد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24