Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

براساس اعلام مرکز آمار ایران بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به استان بوشهر با ۶۵.۳ درصد و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان با رقم ۴۳.۵ درصد بوده است.

 کدام استان‌ها بیشترین نرخ تورم را دارند؟ بورس24 : براساس اعلام مرکز آمار ایران بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت سال جاری مربوط به استان بوشهر با ۶۵.۳ درصد و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان با رقم ۴۳.۵ درصد بوده است.
این در حالی است که خانوار‌های ساکن استان بوشهر به طور متوسط ١٣.٢ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان هرمزگان نیز به طور متوسط ٨.٦ درصد کمتر از میانگین کل کشور در قیاس با اردیبهشت‌ماه سال گذشته برای خرید یک "مجموعه کالا و خدمات یکسان" پول هزینه کرده‌اند. کدام استان‌ها بیشترین نرخ تورم را دارند؟
به علاوه در اردیبهشت امسال عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ۱۷۳.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٥ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
در ماه فوق بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان ایلام با ٤.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه هم مربوط به استان هرمزگان با ٠.٣ درصد افزایش است.
همچنین درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٥٢, ١ درصد بوده و بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه هم مربوط به استان بوشهر با ۶۵.۵ درصد و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان با ۴۳.۵ درصد است.
با این وجود خانوار‌های ساکن استان بوشهر به طور متوسط ١٣.٢ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان هرمزگان هم به طور متوسط ٨.٦ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به اردیبهشت سال گذشته برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.
بر این اساس نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری برای خانوار‌های کشور به عدد ٣٤.٢ درصد رسیده است وبیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کردستان با ۴۱.۵ درصد و کمترین آن هم مربوط به استان قم با ۲۸.۶ درصد است.
گفتنی است، شکاف نرخ تورم ۱۲ ماهه استان‌ها در اردیبهشت ماه امسال ١٢.٤ درصد بود که نسبت به ماه قبل ١.٣ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد. کدام استان‌ها بیشترین نرخ تورم را دارند؟ منبع: میزان

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24