Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سال ٩٨ را با موفقیت به پایان خواهیم رساند / افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در دستور کار جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین سرمایه نوین، امروز با حضور بیش از ٩١ درصد سهامداران برگزار شد و...

مدیر عامل تامین سرمایه نوین در مجمع: جایگاه سودآورترین تامین سرمایه کشور را تثبیت کردیم

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین سرمایه نوین با حضور بیش از 91 درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد. 

رایان هم افزا به بورس می آید؟ 

در ابتدای این جلسه فیلمی از معرفی شرکت و فعالیت های آن در سال 97 نمایش داده شد. پس از آن ولی نادی قمی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه نوین گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: سال 1397 را بــدون اغــراق می تــوان پر تنش تریــن ســال اقتصــاد ایــران طــی دهه هــای اخیــر دانســت.

او گفت: عواملــی چـون کاهـش ارزش پولـی ملـی، خـروج ایـالت متحـده آمریـکا از برنامـه جامـع اقـدام مشـترک و آغـاز تحریم هـای اقتصــادی، کاهــش تولیــد و فــروش نفــت، افزایــش قیمــت خــودرو و مســکن، تــورم حــدود 40 درصــد، افزایــش بدهی هــای دولــت و کســری بودجــه، فضــای کســب و کار را بــه نحــوی بنیادیــن متأثــر ســاخته و بــه تبــع بــر فعالیت هــای نهادهــای مالــی، بالاخــص تأمیــن ســرمایه ها و صندوق هــای ســرمایه گذاری نیــز اثرگــذار بودنــد. 

به گفته او در سـال 1397 نـرخ دلار بـا شکسـتن رکـورد بیشـترین افزایش در 33 سـال اخیـر، بازدهـی 165 درصـدی را ثبت نمود و طـا نیـز بـا ثبـت رکـورد دیگـری شـاهد بازدهـی 180 درصـدی طـی یکسـال بـود. مسـکن در حـدود 83 درصـد و بـورس نیـز بازدهـی 86 درصـدی را نصیـب سـرمایه گـذاران کـرد.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات شرکت تامین سرمایه نوین توانست، اقدامات مثبتی را اجرایی نماید که از جمله آن ها می توان به تثبیـت جایـگاه سـود آورترین تأمین سـرمایه کشـور با کسـب سـود خالـص 3901 میلیـارد ریالـی اشاره کرد.

به گفته او بازدهی حقـوق صاحبـان سـهام 34 درصدی؛ حفـظ جایـگاه بزرگتریـن تأمیـن سـرمایه ایـران بـا افزایـش سـرمایه 1500 میلیـارد ریالـی و رسـیدن بـه 7000 میلیـارد ریـال سـرمایه ثبتـی، افزایــش حجــم منابــع تحــت مدیریــت صندوق هــای ســرمایه گذاری و بانکــداری اختصاصــی از مبلــغ 144388 میلیـارد ریـال بـه 156627 میلیارد ریـال علی رغم کاهش نرخ سـود و بازدهی  بازارهای موازی، نیز محقق شده است.

نادی قمی بیان داشت، رونمایــی و بهره بــرداری از ســامانه ســرمایه گذاری آنالیــن Nibmarket ، ارتقــای زیر ســاخت‌ های مقتضــی جهـت تسـهیل و تسـریع ارائـه خدمـات مدیریـت دارایـی بـه بیـش از یکصـد هـزار سـرمایه گذار از طریق صــدور آنــی واحدهــای صندوق هــای ســرمایه گذاری، سررسید شدن 6048 میلیارد ریال مبلغ از اوراق بدهی منتشره و پرداخت به موقع اصل و فرع اوراق در سررسید نیز از جمله مواردی است، که می توان به آن ها اشاره کرد.

وی افزود: شرکت تامین سرمایه نوین تلاش می کند، تا سال 98 را نیز با موفقیت به پایان برساند، با این که این سال، حکایت از تشدید تحریم های اقتصادی و افزایش نرخ تورم و همچنین کاهش درآمدهای دولت دارد.

از جمله این اقدامات که مدنظر تامین سرمایه نوین است، می توان این موارد را گفت که به شرح زیر است: 

نادی قمی بیان داشت: با افزایــش ســرمایه دو هــزار میلیــار ریالــی و بهبــود نســبت کفایــت ســرمایه خــود، ضمــن افزایــش توانگــری مالــی، ظرفیــت تأمیــن مالــی را افزایــش دهــد، بـا اسـتفاده از ظرفیت‌ هـای بـازار سـرمایه، جذابیـت صندوق‌ هـای سـرمایه گذاری و بانکـداری اختصاصـی را افزایـش داده و منابـع تحـت مدیریـت افزایـش یابـد و جایـگاه خـود را بـه عنـوان برنـد برتـر در ارائـه خدمـات مالـی چـون ارزشـیابی و ادغـام و تملـک، تثبیـت نمـوده و کیفیـت خدمـات ارائه شـده را به بالاتر از اسـتانداردهای موجـود در بازار سـرمایه ایـران ارتقا دهد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه نوین خبر داد: 1500 میلیارد تومان به حجم سرمایه شرکت اضافه شده و در حال حاضر منابع تحت مدیریت به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است، لازم به ذکر است که تامین سرمایه نوین به زودی شرکت رایان هم افزا را به بورس وارد خواهد کرد.

قرائت گزارش حسابرسی / اظهار نظر مقبول 

در ادامه جلسه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول را نسبت به صورت های مالی این شرکت اعلام نمود، این شرکت بندی برای اظهار نظر نداشت.

پاسخ به سوالات سهامداران

در ادامه جلسه ولی نادی قمی در پاسخ به سوالات سهامداران در خصوص سود انباشته شرکت نیز بیان داشت: شرکت در نظر دارد تا افزایش سرمایه ای از محل سود انباشته به اندازه 28.5 درصد را اجرایی نماید. به همین دلیل شاهد ارزش افزوده برای شرکت خواهیم بود. 

وی در مورد میزان اوراق شهرداری ها از کل اوراق شرکت نیز پاسخ داد: اوراق شهرداری ها حدود 10 درصد از کل اوراق شرکت را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول در مورد زمان دریافت سود تقسیمی نیز گفت: از 18 خرداد ماه با مراجعه به تمامی شعب بانک اقتصاد نوین می توانید سود خود را دریافت نمایید.

در پایان نیز به ازای هر سهم 250 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.  

به گزارش خبرنگار بورس24 ، پس از اتمام جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه جلسه مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته تشکیل شد.

گفتنی است، طی این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از 7000 میلیارد ریال به 9000 میلیارد ریال خواهد رسید، که این موضوع نیز مورد تصویب قرار گرفت. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24