Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک سوپر نفتکش چینی که حامل نفت خام ایران به مقصد چین است، اولین محموله نفت صادراتی ایران به چین پس از لغو معافیت ها توسط دولت ترامپ است.

اولین محموله نفت صادراتی ایران پس از تحریم‌های آمریکا راهی چین می‌شود

بورس24 : یک سوپر نفتکش چینی که حامل نفت خام ایران به مقصد چین است، اولین محموله نفت صادراتی ایران به چین پس از لغو معافیت ها توسط دولت ترامپ است.

به نقل از سی ان بی سی، در بحبوحه افزایش درگیری تجاری بین چین و آمریکا ، بازار نفت شاهد پر شدن یک نفتکش چینی با نفت خام ایران است.

سوپر نفتکش پسیفیک براوو که حامل نفت خام ایران به مقصد چین است، اولین محموله نفتی پس از لغو معافیت ها توسط دولت ترامپ است.

جان کیلداف، تحلیلگر اگین کپیتال گفت:« آیا این نفتکش در چین تخلیه می شود؟ این اولین نقض آشکار تحریم‌هاست و اگر اتفاق بیفتد برای ایران اهمیت زیادی دارد ».

وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نقض تحریم ها توسط پسیفیک براوو نظری نداده ولی اعلام کرده با هر کشتی که تحریم‌ها را نقض کند، برخورد می کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:« خزانه داری شرکت ها و کشتی هایی را که با ایران تجارت کنند هدف قرار می‌دهد و مشخصاً به جامعه کشتیرانی اعلام کرده ایم به شدت تحریم های خود را اعمال می کنیم».

مقامات دولت آمریکا به چین و مخصوصاً هنگ کنگ هشدار داده‌اند تحریم‌ها علیه ایران را نقض نکنند. این هشدار پس از آن اعلام شد که یک نفتکش چینی در اوایل می یک محموله نفت ایران را بارگیری کرد.

دولت ترامپ قول داده با کمپین «حداکثر فشار» صادرات نفت ایران را صفر کند.

پسیفیک براوو اخیرا توسط بانک کانلون که تحت مالکیت شرکت ملی نفت چین است، خریداری شده است. این بانک از نزدیک برای تسهیل تجارت بین ایران و چین کار می کند.

چین اعلام کرده بود از تحریم‌های آمریکا پیروی می‌کند ولی اگر پسیفیک براوو در حال بارگیری نفت ایران و تحویل آن به چین باشد، کلا تحریم‌ها را نقض کرده و مذاکرات تجاری را پیچیده کرده است.

صنعت جهانی نفت حواسش به ایران و شرکای تجاری آن مثل هند و چین است و هرگونه ارسال محموله های نفتی را به خارج از این کشور تحت کنترل دارد. ایران در ماه مه سفارشی نداشته و صادرات نفت آن کند شده است. خزانه داری آمریکا اعلام کرده هرگونه تخلف از تحریم‌ها را به شدت مجازات می کند.

پسیفیک براوو اولین کشتی نیست که احتمالا نفت ایران را به چین می برد. در شانزدهم می یک کشتی با نام مارشال زد حدود 130 هزار تن نفت ایران را در شهر ژوسان تخلیه و تحریم‌ها را نقض کرد.

منبع:

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24