Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر عامل: بیش از ظرفیت اسمی کارخانه تولید داشتیم سرمایه گذاری در سهام یک شرکت استرالیایی به انجام رسید برنامه احداث نیروگاه خورشیدی برای امسال در دستور کار است مجمع شرکت صنعتی و معدنی چادرملو که ٨٣٢ ریال سود قابل تقسیم داشت، ٨۵ درصد آن را تقسیم کرد؛ یعنی سهمی ٧٠٠ ریال. این مجمع خبرهای مهمی برای سهامداران داشت.از جمله این که سرمایه گذاری در استرالیا با همکاری گل گهر و فولاد مبارکه کلید خورده است. همچنین این که استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن سنگ آهن، تولید حدود ۹.۷ میلیون تن کنسانتره، ۳.۵ میلیون تن گندله و اکتشاف مقدماتی در آنومالی «دی ١٩» هم عملیاتی شده...

تقسیم سود جذاب در مجمع چادرملو

بورس24 : مجمع شرکت صنعتی و معدنی چادرملو که 832 ریال سود قابل تقسیم داشت 85 درصد آن را تقسیم کرد ، یعنی سهمی 700 ریال.

این مجمع خبرهای مهمی برای سهامداران داشت. از جمله این که سرمایه گذاری در استرالیا با همکاری گل گهر و فولاد مبارکه کلید خورده است.همچنین این که استخراج بیش از ۱۶ میلیون تن سنگ آهن، تولید حدود ۹.۷ میلیون تن کنسانتره، ۳.۵ میلیون تن گندله و اکتشاف مقدماتی در آنومالی «دی 19» هم عملیاتی شده است. 

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ١٢ ماهه منتهی به اسفند ٩٧ برای هر سهم ٨٣٢ ریال سود حسابرسی شده محقق کرد. این رقم در گزارش حسابرسی نشده ٧٩۶ ریال اعلام شده بود.

علت افزایش سود در گزارش حسابرسی شده کاهش رقم بهای تمام شده و افزایش سایر درآمدهای عملیاتی اعلام شده است.

چادرملو امروز ۲۷۸۶ میلیارد تومان سود قابل تخصیص داشت.

تکمیلی: 

مجمع عمومی عادی به طور سالانه شرکت صنعتی و معدنی چادر ملو صبح امروز با حضور بیش از 96 درصد از صاحبان تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، محمود نوریان مدیر عامل چادرملو درباره اقدامات صورت گرفته در سال مالی 97 این شرکت در مجمع، گفت: خوشبختانه توانستیم در سال گذشته بیش از ظرفیت اسمی کارخانه تولید داشته باشیم و طرح هاو پروژه های مد نظر را از جمله مگامدول احیا را راه اندازی کردیم. 

وی با اشاره به میزان تولید مجموعه گفت: در سال 97 موفق به برداشت 76 میلیون تن باطله، 16 میلیون تن سنگ آهن شدیم. همچنین موفق به تولید 9.7 میلیون تن کنستانتره هم شدیم، که 30 درصد بیش از ظرفیت اسمی کارخانه بود. همچنین 3.5 میلیون تن گندله ، 519 هزار تن سنگ آهن دانه بندی 238 هزار تن آهن اسفنجی و 881 هزار تن شمش فولاد نیز تولید شد. 

وی درباره سایر اقدامات صورت گرفته هم گفت: کارخانه آهن اسفنجی ما با ظرفیت 1 میلیون  550 هزار تن در سال به صورت آزمایشی راه اندازی شد و از امسال وارد تولید تجاری خواهد شد.

این مقام مسئول در چادر ملو گفت: این کارخانه تامین کننده ماده اولیه کارخانه شمش فولاد استو با راه اندازی آن، صفر تا صد زنجیره ارزش فولاد تکمیل می شود. راه اندازی این کارخانه منجر خواهد شد، تا 700 هزار تومان هزینه تمام شده فولاد تولیدی ما نسبت به  زمانی که مواد اولیه از بیرون تهیه می شد کاهش داشته باشد، که این موضوع نیز خود منجربه بهبود سود دهی ما خواهد شد.

او گفت: کارخانه آهن اسفنجی ما در سال جاری حداقل به تولید 1 میلیون و 250 هزار تن خواهد رسید. 

نوریان درباره برنامه سال مالی جاری هم گفت: برنامه ریزی ما در سال 98 احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاوات است، که نیاز به سرمایه ای در حدود 6 تا 7 میلیون یورو دارد و انتظار داریم، تا پایان سال به بهره برداری برسد.  

او ادامه داد: همچنین ما با مشارکت گل گهر، فکور صنعت و فولاد مبارکه از طریق فولاد هرمزگان در سهام شرکت استرالیایی سرمایه گذاری کردیم و به منظور در اختیار گرفتن معدن با ذخیره معدنی 2 میلیارد تن با عیار 37 درصد که این طرح نیاز به 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد و 85 درصد ازآن از طریق فاینانس اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد، معدن در مرحله اکتشاف تفصیلی است و در سه فاز راه اندازی خواهد شد. همچنین چادر ملو، گل گهر و فولاد مبارکه؛ در برنامه داریم تا پس از راه اندازی طرح استرالیا سرمایه گذاری برای استارت پروژه 10 میلیون تن فولاد در منطقه مکران را عملیاتی کنیم. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، چادرملو با حجم عظیم گردش مالی و پروژه هایی که در دست اجرا دارد، توانست، اظهار نظر مقبول حسابرس را دریافت کند.

پرسش و پاسخ سهامداران  

چرا سود آهن و فولاد ارفع در گزارش تلفیق درنظر گرفته نشده است؟

پاسخ داده شد، با توجه به زمان صورت های مالی سهامداران عمده ما مجبور بودیم، زودتر صورت های مالی را نهایی کنیم و طبیعتا سود آهن و فولاد ارفع در سال مالی 98در نظر گرفته خواهد شد.

قیمت الکترود که پای ثابت سوال هاست نیز مورد سوال بود، که گفته شد، قیمت الکترود روند نزولی در پیش گرفته است و در محدوده قیمتی 14500 تا 16000 یورو است. 

گفتنی است، در پایان مجمع با چانه زنی سهامداران درباره سود 2786 میلیارد تومانی قابل تخصیص چادر ملو رای بر تقسیم 85 درصد از سود معادل هر سهم 75 تومان از 832 ریال داده شد.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • امیر مطیع
    امیر مطیع

    خوب

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24