Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع شرکت همکاران سیستم که صبح امروز با حضور با ۸۷. ۶۲درصد سهامداران برگزار شده بود ، ۶٠ تومان سود نقدی تقسیم کرد. در این مجمع اعلام شد که همکاران سیستم وارد کسب و کار موبایل می شود در این جلسه از پیش بینی رشد فروش حدود ۴۰ درصدی شرکت در سال جاری سخن گفته شد.

در مجمع همکاران سیستم چه خبر بود؟

بورس24 : مجمع شرکت همکاران سیستم که صبح امروز با حضور با ۸۷. ۶۲ درصد سهامداران برگزار شده بود، 60 تومان سود نقدی تقسیم کرد.

در این مجمع اعلام شد که همکاران سیستم وارد کسب و کار موبایل می شود. در این جلسه از پیش بینی رشد فروش حدود ۴۰ درصدی شرکت در سال جاری سخن گفته شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در مجمع «سیستم» اعلام شد که درآمدهای عملیاتی عمدتا به دلیل توسعه بازار و افزایش درآمد پشتیبانی است. افزایش درآمد غیر عملیاتی سال 97 هم به نسبت 96، عمدتا بابت سرمایه گذاری نزد بانک است.

افزون بر این ، سود عملیاتی تلفیقی حدود 47 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. همچنین حاشیه سود عملیاتی از 38 درصد در سال 96 به 44 درصد افزایش یافته است. گروه با افزایش 28 درصدی درآمدهای عملیاتی و افزایش 17 درصدی هزینه ها موفق به افزایش 6 درصدی حاشیه سود شده است.

از دیگر برنامه های اعلام شده توسعه ماژول کنترل تولید برای پاسخ به نیاز صنعت لوازم خانگی در سال 97 و برنامه ریزی عرضه آن در سال 98 و عرضه عمومی ماژول نگهداری و تعمیرات در سال 97 و متناسب سازی آن برای صنایع پتروشیمی و فولاد در سال 98توسعه ماژول جانمایی در انبارداری پیشرفته در سال 97 و برنامه ریزی جهت عرضه این ماژول در سال 98 است.

تکمیلی:  

به گزارش خبرنگار بورس24 , مجمع همکاران سیستم با حضور 78.65 درصد سهامداران تشکیل شد. مجمع همکاران سیستم، 600 ریال هم تقسیم سود داشت. 

فرید فولادی ، مدیر عامل شرکت همکاران سیستم گفت:  توسعه اقتصادی و صنعتی هر کشور بیش از هر چیز متکی به نوآوری ها و  اندیشه‌ های خلاق است که تنها با وجود بستر مناسب، زمینه بروز و ظهور می یابند.  

وی گفت: اگر مالکیت فکری در جوامع پیشرفته به اصلیترین موتور محرکه و مسیر پیشرفت و توسعه تبدیل شده است، این مهم فقط از رهگذرحضور و فعالیت شرکتها و سازمان هایی است که در طول سال های فعالیت خود از منافع قانونی حوزه مالکیت فکری بهره برده اند. اما نباید از نظر دور داشت که نمی توان همه چیز را در تصویب  قوانین مختلف خلاصه کرد. 

وی در مورد  اهم اقدامات انجام شده در سال 97  گفت: همکاری و تعامل نزدیک با کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی از طریق تشکیل کارگروه مالکیت فکری و تنظیم و اداره جلسات و تبادل نظر در خصوص موضوعات مختلف مالکیت فکری، تهیه و انتشار ویژه نامه روز جهانی مالکیت فکری با موضوع تحقق مالکیت در دارایی‌ های فکری، ارزش گذاری آن و بررسی امکان وثیقه گذاری اموال فکری اعمال رویکرد جدید در تولید محتوا برای بخش مالکیت فکری سایت با هدف ارائه مطالب حقوقی به زبان ساده تر و کاربردی تر درباره مفاهیم حوزه مالکیت فکری و تبیین چالش ها و مسائل قانونی و حقوقی آن برای صاحبان مالکیت فکری مجموع بازدید از این بخش از فروردین 97 تا فروردین 98 حدود 1500 بازدید بوده است.

 از شرکت های استارتاپی چه خبر؟ 

فولادی گفت: همکاران سیستم با شناسایی و حمایت از شرکت های نوپا و تازه تأسیس نسبت به تجهیز آنها به تکنولوژی نرم افزاری اقدام کرده است. از ابتدای سال 97 ،حمایت از 32 شرکت استارتاپ و تجهیز آنها به نرمافزارهای اداری محصول سپیدار انجام شده است.

به گفته وی، همچنین در طرحی از شرکت سپیدار سیستم آسیا، شرکت های استارتاپی از50 درصد تخفیف برخوردار شدند.درآمدهای عملیاتی عمدتا به دلیل توسعه بازار و افزایش درآمد پشتیبانی می باشد.  

فولادی افزود:  افزایش درآمد غیرعملیاتی سال 97 به نسبت 96 ،عمدتا بابت سرمایه گذاری نزد بانک است.  سود عملیاتی تلفیقی حدود 47 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. همچنین حاشیه سود عملیاتی از 38 درصد در سال 96 به 44 درصد افزایش یافته است. گروه با افزایش 28 درصدی درآمدهای عملیاتی و افزایش 17 درصدی هزینه هد موفق به افزایش 6 درصدی حاشیه سود شده است.

وی در مورد برخی برنامه های سال 98  توضیح داد: توسعه  ماژول کنترل تولید برای پاسخ به نیاز صنعت لوازم خانگی در سال 97 و برنامه ریزی عرضه آن در سال 98 و عرضه عمومی ماژول نگهداری و تعمیرات در سال 97 و متناسب سازی آن برای  صنایع پتروشیمی و فولاد در سال 98توسعه ماژول جانمایی در انبارداری پیشرفته در سال 97 و برنامه ریزی جهت  عرضه این ماژول در سال 98 برخی برنامه های آینده شرکت است.

* شرکت با توجه به عملکرد مناسب خود، بند حسابرسی خاصی نداشته و کاملا مطلوب بوده است. 

 سوالات سهامداران؛ پاسخ مدیران؟   

در ادامه مجمع سهامداری پرسید با توجه به رشد فروش 36 درصدی، شرکت در سال جاری چه پیش بینی دارد؟ 

امیری که ریاست مجمع را برعهده داشت  گفت: این روند برای سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و پیش بینی ما همان میزان است. 

یکی دیگر از سهامداران گفت، چرا با توجه به اینکه شرکت در زمینه های مختلف پیشرفت داشته، نیروی انسانی خود را کم کرده است؟

که یکی از اعضای هیئت مدیره  گفت: هیچگونه تعدیلی نداشته  و فقط جابجای انجام   شده است. ضمن اینکه در کل گروه ۱۰درصد افزایش نیروی انسانی دیده می شود.

مصوبات مجمع چه بود؟ 

همکاران سیستم در پایان مجمع سالانه رای به تقسیم سود 60 تومانی به ازای هر سهم داد.

گفتنی است، سود سهام سال 97 برای تمامی سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی از تاریخ 98.03.23 از طریق مراجعه حضوری به تمامی شعب بانک ملت پرداخت خواهد شد.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24