Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تولیدات مجموعه در حال بازگشت به مدار قبلی است کاری کردیم، خودروها با قیمت های مناسب به دست مصرف کننده اصلی برسد برای کاهش هزینه های مالی برنامه داریم / بخشی از دارایی های مازاد واگذار می شود بادکوبه در نشست خبری امروز سایپا طی سخنانی گفت: برنامه ما بر این است، که ٨٠ درصد از تولید ماهانه ما به معوقات تخصص داده شود و ٢٠ درصد به فروش های جدید. تعهدات معوق نیز با قیمت های قدیم که در قرارداد ها درج شده به فروش خواهد رسید و...

قائم مقام سایپا در امور اقتصادی و مالی: خودروساز اول کشور شدیم

بورس24 : صبح امروز علیرضا بادکوبه قائم مقام مالی و اقتصادی گروه سایپا در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، از تولید 42 هزار و 851 خودرو توسط این مجموعه در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تحریم هایی که علیه ایران وضع شد درگیر یک جنگ اقتصادی شدیم، که منجر شد در سال 97 با کاهش تولید روبرو شویم، اما خوشبختانه تولیدات مجموعه در حال بازگشت به مدار قبلی است و در اردیبهشت ما با تولید 42 هزار و 851 دستگاه خودرو خودرو ساز اول کشور شدیم. 

محصولات جدید در راه است؟ 

بادکوبه در ادامه گفت: بعضی خودرو های CKD وارداتی با توجه به شرایط موجود با افت تولید روبرو است،که برنامه های لازم جهت جایگزینی ان در حال عملیاتی شدن است و محصولاتی جدیدی را برای جبران کاهش تولید در این بخش جایگزین خواهیم کرد. 

وی با اشاره به کاهش سرمایه در گردش مجموعه سایپا در سال مالی 97 گفت: رشد قیمت نهاده های تولید و افزایش قیمت ارز مارا با مشکلاتی روبرو کرد و در تامین سرمایه در گردش با مشکل روبرو بودیم که با حمایت های دولت توانستیم، 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب کنیم.

انتشار اوراق بدهی 

او ادامه داد: از طرفی با برنامه ریزی های صورت گرفته و مساعدت های سازمان بورس برنامه انتشار 1100 میلیارد تومان اوراق بدهی را در دستور کار داشتیم، که 700 میلیارد تومان از این اوراق منتشر و 400 میلیارد تومان دیگر نیز به زودی منتشر خواهد شد و این موارد تاثیرات مثبتی بر تامین سرمایه در گردش مجموعه در سال 98 داشته اشت.

این مقام مسئول در سایپا گفت: در حوزه تامین مواد اولیه نیز اقداماتی صورت دادیم، تا بتوانیم با توجه به رشد قیمت مواد اولیه در بهترین شرایط و با مناسب ترین قیمت اقدام به تهیه مواد اولیه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود شاهد التهابات و سفته بازی هایی در بازار خودرو بودیم که با وضع برخی محدودیت ها در حوزه فروش تلاش شد تا خودرو ها به دست مصرف کنندهاصلی با قیمت های مناسب برسد.

درباره برخی شایعات، غیر واقع 

بادکوبه در توضیح این موضوع که چرا قیمت های درج شده در صورت های مالی متفاوت از قیمت هایی است، که عرضه می شود، نیز گفت: برخی شایعات در خصوص ارائه اطلاعات غیر واقع مطرح است. در صورتی که باید به این موضوع توجه داشت که افزایش قیمت اعلام شده از سوی سازمان حمایت از 1 بهمن ماه اعلام شد و تا قبل از آن خودرو های ما با قیمت قدیم به فروش می رسید. 

وی ادامه داد: برای مثال پراید که با قیمت 21 میلیون 900 هزار تومان به فروش می رسد، باید هزینه های آن از جمله 9 درصد ارزش افزوده 3 درصد عوارض شماره گذار و هزینه های بیمه شخص ثالت و ... را از ان کم کنیم و در مجموع در حدود 13.5 درصد از قیمت فروش خودرو کم می شود و خالص فروش عددی بالغ بر 18.5 میلیون تومان است.

او گفت: همچنین باید به این موضوع توجه داشت، که بخشی از فروش های ما مربوط به تعهدات معوق ماست که باید با قیمت های قدیم که در قرارداد ها درج شده به فروش برسد.

وی گفت: مجموع تعهدات ما تا این لحظه 442 هزار دستگاه خودرو است که 220 هزار دستگاه شامل معوقات، 173هزار دستگاه مربوط به طرح اتو خدمت است، برنامه ما نیز بر این است که 80 درصد از تولید ماهانه ما به معوقات تخصص داده شود و 20 درصد به فروش های جدید.

کاهش هزینه های مالی 

بادکوبه به برنامه سایپا برای کاهش هزینه های مالی نیز اشاره داشت و گفت: در نظر داریم به منظور کاهش هزینه های مالی بخشی از دارایی های مازاد را واگذار کنیم و در رایزنی های اولیه با بانک هایی که به آن ها بدهکاریم صورت گرفته است. 

به گفته او این اقدام بخشی از بدهی ها ی ما را کاهش خواهد داد.  

وی در ادامه به موضوع زیان انباشته و برون رفت از این زیان نیز اشاره داشت و گفت: یکی از راهکارهای ما افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی هاست، که بر اساس استانداردهای حسابداری هر 33 تا 5 سال یک بار می توان این اقدام را عملیاتی کرد اقدامات اولیه برای این کار را عملیاتی کردیم و منتظر هستیم تا مصوبه آن به تصویب نهایی شورای نگهبان و مجلس برسد تا بتوانیم اقدامات نهایی را عملیاتی کنیم.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24