Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری بررسی وضعیت شرکت بیمه زندگی باران صبح امروز به میزبانی شرکت فرابورس برگزار شد.

مدیر عامل بیمه زندگی باران: همه مردم باید بیمه عمر داشته باشند

بورس24 : نشست خبری بررسی وضعیت شرکت بیمه زندگی باران صبح امروز به میزبانی شرکت فرابورس برگزار شد.

علیرضا هادی مدیر عامل این بیمه ای در آغاز این نشست گفت: به اعتقاد من همه افراد باید بیمه عمر داشته باشند، از تمامی آحاد جامعه.

وی ادامه داد: این مهم ارتباط چندانی با شرایط مالی و درآمدی نداشته و نخواهد داشت. اگر شخصی شرایط مالی مناسبی هم داشته باشد، اندوخته ای برای بازماندگان از طریق بیمه ایجاد شود، کار اشتباهی صورت نگرفته. در کشور ما امکان توسعه بیمه های زندگی بسیار زیاد است.

همچنین نماینده دانایان پارس در هیات موسس نیز گفت: در مجموعه دانایان پارس بیمه زندگی، حوزه مدیریت ثروت است. وی تاکید کرد که صنعت بیمه به ویژه بیمه‌ های زندگی کمک می‌ کند تا اقتصاد از نفتی‌ بودن و بانک‌ محوری به کمک ‏سرمایه‌ گذاری بلند مدت به یک اقتصاد متعادل بدل شود.

به گفته وی اگر سیل سرمایه‌ های خرد برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت ‏جذب شود از سوی دیگر، محل جذب سایر سرمایه‌ گذاری‌ ها نیز خواهد بود که این سرمایه‌ ها می‌تواند بازدهی چند برابری داشته ‏باشد.‏

در ادامه بابک جهان‌ آرا نماینده هیات موسس این شرکت در مورد ایده تشکیل بیمه زندگی باران گفت: دو سال پیش ایده تشکیل این شرکت مطرح شد و از آنجا که حوزه بیمه زندگی در کشور توسعه چندانی پیدا نکرده و ضریب نفوذ بیمه زندگی در کشور بسیار پایین است، این ایده مورد استقبال قرار گرفت. 

 جهان‌ آرا با اشاره به اینکه با ورود یک شرکت جدید به این حوزه انتظار رشد بیمه زندگی در کشور را داریم، گفت: شرکت بیمه باران با هدف توسعه وجه سرمایه‌گذاری بیمه زندگی تشکیل شد و از آنجا که بیمه زندگی برای ما به نوعی مدیریت ثروت به شمار می‌ آید و محصولات بیمه‌ای این شرکت نیز در زمینه سرمایه‌ گذاری است، موجب تعمیق بازار سرمایه خواهد شد. 

در ادامه، علیرضا هادی نماینده هیات موسس بیمه زندگی باران به تشریح بیمه زندگی به شرط حیات پرداخت و گفت: این نوع بیمه که دوره زمانی آن کوتاه‌ مدت و حداکثر پنج‌ ساله است، به زودی با شرایط و بازدهی خاص در انحصار بیمه زندگی باران خواهد بود. 

هادی از مزایای بیمه زندگی به شرط حیات را دریافت تسهیلات از محل ذخایر ریاضی، امکان وثیقه‌ گذاری بیمه‌ نامه نزد مراجع پرداخت‌ کننده تسهیلات، امکان بازخرید و ... برشمرد و افزود: نکته‌ ای که قرار است در این نوع بیمه اجرایی شود آن است که بیمه‌ گذار، امکان پرداخت حق بیمه را به هر شکلی خواهد داشت.

او گفت: یعنی در کنار بیمه‌ نامه در قالب کیف پول شرایطی فراهم می‌ شود که مشتری بتواند در هر زمان که بخواهد مبالغی را به عنوان حق بیمه پرداخت کند. 

وی چشم‌ انداز بیمه باران را رسیدن به جایگاه نخست منطقه در حوزه بیمه‌ های زندگی و همچنین جذب اقشار مختلف بیمه‌ گذار عنوان کرد و گفت: به عقیده ما فعالان حوزه بیمه، تمامی افراد در همه رده‌ های سنی، شغلی و درآمدی باید بیمه عمر داشته باشند؛ چرا که در بسیاری از موارد، تحت پوشش قرار گرفتن بیمه عمر و زندگی ارتباط چندانی با درآمد و شرایط اقتصادی افراد ندارد. 

این عضو موسس بیمه زندگی باران با اشاره به اینکه بسیاری از افراد پس‌ اندازهایی دارند که به تنهایی محدود است، اما با ورود این سرمایه‌ های خرد به مجموعه‌ بیمه‌ ها، امکان سرمایه‌ گذاری منابع انبوه ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: بدین ترتیب تجمیع سرمایه‌ های خرد، امکان بازدهی‌ های مناسبی را برای سرمایه‌ گذاران فراهم می‌ کند. 

به گفته هادی در دنیا ضریب نفوذ بیمه‌ های زندگی 3.3 درصد است، اما این ضریب در کشور ما 35/. درصد است. از سوی دیگر نزدیک به 45 درصد پرتفو صنعت بیمه در دنیا بیمه‌های زندگی است این در حالی است که این رقم در کشور ما 15 درصد است.  وی این نکته که در کشور ما امکان توسعه بیمه زندگی با توجه به شرایط حاضر وجود دارد را مطرح کرد و دلیل آن را این‌گونه توضیح داد: حق بیمه زندگی، وابسته به تورم نیست و سرمایه بیمه زندگی بنا به تمایل مردم افزایش پیدا می‌ کند که این سرمایه به طور متوسط در چند سال اخیر 40 درصد رشد داشته است. اگر این روند تا چند سال آینده در کشور ادامه پیدا کند، پرتفو بیمه زندگی از 15 به 22 درصد می‌ رسد.   

محمود امراللهی دیگر نماینده هیات موسس بیمه زندگی باران به کسانی که با هدف سرمایه‌گذاری اقدام به خرید بیمه عمر می‌کنند، توصیه کرد صرفا با این هدف وارد بیمه نشوند؛ چرا که بیمه عمر و پس‌ انداز در ابتدا جنبه پوشش‌های بیمه‌ ای شامل فوت، از کارافتادگی و نقص عضو دارد و در ادامه نیز جنبه سرمایه‌گذاری و پس‌اندازی دارد. 

امراللهی تاکید کرد که صنعت بیمه به ویژه بیمه‌ های زندگی کمک می‌کند تا اقتصاد از نفتی‌ بودن و بانک‌ محوری به کمک سرمایه‌ گذاری بلند مدت به یک اقتصاد متعادل بدل شود.

به گفته وی اگر سیل سرمایه‌ های خرد برای سرمایه‌ گذاری بلندمدت جذب شود از سوی دیگر، محل جذب سایر سرمایه‌گذاری‌ها نیز خواهد بود که این سرمایه‌ها می‌تواند بازدهی چند برابری داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه شرکت بیمه زندگی باران با همین رویکرد در صدد آن است که بتواند سرمایه‌ های خرد را به سمت پوشش‌ های بیمه‌ ای و سرمایه‌ گذاری سوق دهد، اظهار کرد: رسیدن به این هدف با ایجاد جذابیت و همچنین جلب اطمینان امکان‌ پذیر است و باید در زمینه جذب افراد به پوشش‌های بیمه‌ا ی، فرهنگ‌ سازی صورت بگیرد.   

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24