Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به گزارش خبرنگار بورس ٢۴، در این مجمع شرکت ۹۰ درصد سود تقسیم کرد، که...

در مجمع نفت پارس چه گذشت؟

بورس24 : در مجمع نفت پارس گفته شد، افزایش سرمایه ۴۰ درصدی از انباشته در دستور کار شرکت است. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مجمع شرکت ۹۰ درصد سود تقسیم کرد، که ۲۳۰ تومان سود به هر سهامدار رسید. مجمع نفت پارس با حضور 89 درصد سهامداران تشکیل شد. این مجمع 230 تومان معادل 90 درصد سود شرکت را تقسیم کرد. 

هیات مدیره مجمع بدین شرح بود: 

رئیس مجمع: پرویز راحت    
ناظر مجمع: حسن جباری
ناظر مجمع: الهیار صالحی 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، حمید رضا خلیلی مدیر عامل نفت پارس در این مجمع گفت: از اقدامات انجام شده در سال 97,، به تولید بیش از 55 میلیون لیتر روغن پایه و بالغ بر 122 میلیون لیتر انواع محصول نهائی روغن جمعا به میزان بیش از 177 میلیون لیتر که بالاترین میزان تولید شرکت نفت پارس از بدو تاسیس تاکنون بوده است، می توان اشاره کرد. 

وی ادامه داد: تحقق صادرات بیش از 62 میلیون دلار در سال 97 که در خصوص ارز حاصله کلیه مصوبات و بخشنامه های ارزی هیئت وزیران و بانک مرکزی در ارتباط با برگشت وجوه ارزی حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور و عرضه آن در سامانه نیما توسط شرکت به صورت کامل رعایت شده و شرکت به کلیه تعهدات خود در رابطه با وجوه مذکور اقدام نموده است. 

وی گفت: فروش ارزهای حاصل از صادرات بر حسب مورد، بخشی با نرخ ارز رسمی بانک مرکزی و بخشی با نرخ سامانه نیما انجام شده است. 
 
به گفته وی، شرکت در چند مرحله افزایش سرمایه شرکت پالایش پارسیان سپهر (پروژه تولید اتان ) که طبق برآورد، زمان بهره برداری اواخر سال 98 خواهد بود و با توجه به طرح مطالعاتی پروژه ، سودآوری آن بعد از بهره برداری، درآمد غیر عملیاتی قابل توجهی را نصیب شرکت خواهد کرد. 

خلیلی گفت: اخذ تاییدیه داخلی و خارجی محصولات موتوری و دریایی برگزارسمینار جهت اتو سرویس ها به منظور معرفی محصولات به مصرف کننده نهائی و اعطای جوایز در قالب جشنواره، اجرای پروژه افزایش راندمان تولید، انجام تعمیرات اساسی و به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی  اقدامات ۹۷ بوده است. 

به گفته وی، تولید و عرضه محصولات جدید فلومکس، مکانیزه کردن سیستم های تدارکات داخلی و ایجاد لیست تامین کنندگان، اهداف مهم شرکت در سال 98 بوده که با تلاش و همکاری کلیه کارکنان امید تحقق آن را دارد.

به گفته او افزایش تولید و فروش نسبت به سال قبل، سرمایه گذاری در افزایش ظرفیت های جدید،  سرمایه گذاری در بخش روانکارهای بنزینی و دیزلی با سطح کیفیت بالا، اجرای پروژه های deoiling ، گاز خنثی، بویلر جدید و کوره های جدید، توسعه بازار با عرضه محصولات جدید و افزایش ظرفیت به منظور افزایش سهم بازار، رشد چشمگیر فروش خالص و سود خالص شرکت و هم چنین افزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش نرخ لوبکات نسبت به سال قبل دیده می شود. 

وی گفت: جهت تحقق برنامه تولید محصولات جدید شرکت تلاش می نماید بهره وری را افزایش دهد، در سال آتی ضایعات تامین کننده با دقت بیشتری جدا سازی و از حساب تامین کننده کسر خواهد گردیده تا راه حل  هایی برای کاهش ضایعات وافزایش کیفیت محصولات اتخاذ نماید. 

برنامه های شرکت و افزایش سرمایه پیش رو 

وی در مورد برنامه های آتی صادرات برای سال 98 شرکت گفت:  از آنجائی که یکی از مهمترین اهداف  صادرات نفوذ در بازارهای وسیع تر بین المللی می باشد، مطالعه بازار و  تجزیه تحلیل صورت گرفته نشان داده است.

او ادامه داد: تنوع محصولات نفت پارس در مقایسه با دیگر رقبا و در پی آن صادرات  متنوع محصولات به کشورهای هدف و تکمیل سبد تقاضای مشتریان می تواند نقطه عطفی به نفوذ بیشتر در بازار رقابتی باشد.

مدیر عامل شرکت در پایان گفت: برنامه مهم شرکت ادامه افزایش سرمایه است، که در دستور کار  قرار گرفته و از محل سود انباشته  و به میزان ۴۰ درصد انجام می شود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24