Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : پژوهشکده شورای نگهبان امروز با انتشار گزارشی از چند ایراد اساسی به طرح حداکثر توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی خبر داد. یکی از ماده های قانونی مزبور که توسط فعالان بازار سرمایه به طور جدی دنبال می شود و حائز اهمیت است ، اجازه مجدد به شرکت ها برای تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل با مالیات صفر است. امتیازی که سال گذشته برای شرکت های مشمول ماده ١۴١ قانون تجارت و به شرط خروج از شمولیت این ماده قانونی وجود داشت.

داستان تجدید ارزیابی دارایی و معافیت مالیاتی افزایش سرمایه آن دوباره به دست انداز خورد!

بورس24 : پژوهشکده شورای نگهبان امروز با انتشار گزارشی از چند ایراد اساسی به طرح حداکثر توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی خبر داد.

یکی از ماده های قانونی مزبور که توسط فعالان بازار سرمایه به طور جدی دنبال می شود و حائز اهمیت است ، اجازه مجدد به شرکت ها برای تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه از این محل با مالیات صفر است.

امتیازی که سال گذشته برای شرکت های مشمول ماده 141 قانون تجارت و به شرط خروج از شمولیت این ماده قانونی وجود داشت.

اما ماده قانونی مزبور برای دومین مرتبه است که توسط شورای نگهبان با ایراداتی مواجه می شود...

پژوهشکده شورای نگهبان درباره بنده 6 ماده 15 طرح حداکثر توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ( ۱۵ ) توضیح داده :

«بر اساس اصلاح صورت گرفته در ماده حاضر، ظاهراً قانون‌گذار در حکم ماده اصلاحی ، صرفا افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های اشخاص حقوقی را مجاز دانسته است و در خصوص معافیت مالیاتی این موضوع اظهارنظری نکرده است .

لکن با عنایت به این که چنین( امری افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ) پیشتر نیز مجاز بوده و لکن مشمول مالیات می شده است ، مشخص نیست مقصود حکم اصلاحی از جواز این امر و اشاره به تجدید ارزیابی دارایی های اشخاص حقوقی موضوع مقرر در تبصره یک ماده( ۱۴۹ )قانون مالیات های مستقیم و همچنین شروط پیش بینی شده جهت این امر چیست.

درصورتی که مقصود سرایت معافیت مذکور از محل تجدید ارزیابی موضوع تبصره مذکور باشد، ایراد قبلی شورا کماکان باقی خواهد بود.»

در ظاهر ایراد اصلی از طرح دولت است که به طور دقیق مقصود معافیت مالیاتی شرکت هایی که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی را دارند را در این طرح حلاجی نکرده است!

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24