Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع عمومی عادی سالانه فنرسازی خاور از ١۶۴ ریال سود تحقق یافته مبلغ ۱۰ ریال بین سهامداران تقسیم کرد ، چرا که به دلیل زیان انباشته این میزان سود قابل تقسیم بود...

تقسیم سود قطره چکانی در مجمع یک قطعه ساز ؛ فقط یک تومان!

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالانه فنرسازی خاور از 164 ریال سود تحقق یافته مبلغ ۱۰ ریال بین سهامداران تقسیم کرد، چرا که به دلیل زیان انباشته این میزان سود قابل تقسیم بود.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مهدی اله یاری بیگ مدیر عامل شرکت فنرسازی خاور در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، که با حضور ۸۹ درصد از سهامداران برگزار شد، توضیح داد: در سال ۹۷، ۲ هزار و ۹۲۰ تن محصول تولید کردیم، که پیش بینی ما تولید ۲ هزار و ۷۶۹ تن بوده است. در این میان ۲ هزار و ۳۱۹ تن مجموع فنرهای تخت تولید شده بوده و فروش ما نیز مجموعا سه هزار و ۴۶۲ تن بوده و مبلغ آن نیز ۳۴۸ هزار و ۵۲۳ میلیون ریال بوده است. 

وی تصریح کرد: توسعه صادرات را به شدت پیگیری خواهیم کرد. قدم های جدی در این راستا برداشته شده و علاوه بر عراق و افغانستان، سوریه، اتیوپی ؛ کویت نیز به مقاصد صادراتی ما اضافه خواهند شد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مجمع با موافقت سهامداران حاضر در جلسه صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ تصویب شدو به ازای هر سهم ۱۰ ریال سود تقسیم شد.

در این مجمع  که با حضور ۸۹ درصد از سهامداران برگزار شد. سیروس شجاعی به عنوان رییس مجمع، رضا جلیلی از سوی شرکت پارس فنر و پرداختچی از سوی شرکت کاوه ایرانیان به عنوان ناظران، عباسی به عنوان مدیر مالی، نیکوکار به عنوان حسابرس و ابراهیمی به عنوان حسابرس حضور داشتند. 

ابتدا مهدی اله یاری بیگ مدیر عامل شرکت فنرسازی خاور گفت: برای سال پیش رو توسعه بازارهای صادراتی خود را در دستور کار قرار داده ایم. در این زمینه نیز قدم های جدی برداشته شده است. پیش بینی ما برای صادرات سال پیش رو ۶۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و بازارهای ما نیز عراق، افغانستان، اتیوپی، سوریه و کویت هستند. 

وی تصریح کرد: صادرات ما در سال های مالی ۹۶ و ۹۷ متوقف بود و از سال گذشته دوباره در حال انجام است. در خصوص منابع انسانی باید بگویم که روند ما روند کاهشی بوده که هدف بهینه سازی نیروی انسانی مد نظر ما بوده است.

او گفت: از جمله پروژه های ما برای سال پیش رو می توان پروژه بهبود فرآیند و تکنولوژی تولید، پروژه بهبود سیستمی و پروژه تنوع بخشیدن به محصولات را نام برد. سود ناخالص ما در سال مالی ۹۷، ۸۱ هزار و ۹۱۴ میلیون ریال بوده و ۳۲ هزار و ۸۵۱ میلیون ریال سود خالص محقق کردیم. تعداد روزهایی که نماد ما باز بوده ۲۳۴ روز و تعداد روزهایی که سهام ما مورد معامله قرار گرفته ۲۱۸ روز بوده است. 

در ادامه نیکوکار حسابرس شرکت بندهای حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ را برای سهامداران حاضر در مجمع خواند که به شرح زیر است: 

بند چهار: علارغم کاهش تولید واقعی نسبت به ظرفیت عملی هزینه های جذب نشده ناشی از ظرفیت بلااستفاده در تولید محاسبه و شناسایی نشده است. طبق استانداردهای حسابداری، هزینه های مذکور باید در سر فصل سایر اقلام عملیاتی طبقه بندی گردد. 

در خصوص این بند مدیرعامل شرکت فنر سازی خاور گفت: ما به اندازه برنامه های تولیدی نیرو تامین می کنیم، تصور من این است که تا حد مقدور هزینه جذب نشده در سیستم نباید داشته باشیم. در نهایت مجمع تکلیف کرد که  تمهیدات لازم برای روشن شدن این بند انجام شود. 

اله یاری بیگ همچنین در خصوص بند هفت گفت: پوشش بیمه ای برای محصولاتمان داریم . اما گاهی مواد اولیه موجود در انبار ما ارزشش از میزانی که بیمه برای پوشش تقبل کرده بود افزایش پیدا می کندکه البته مازاد آن مشمول بیمه نمی شود. 

همچنین در خصوص بند ۱۵ نیز گفت: واحد حسابرسی در شرکت ایجاد شده است اما اواخر سال گذشته برای حستبرس مشکلاتی پیش آمده و بدون هیچ اطلاعی همکاری اش را با ما قطع کرد. درصدد هستیم تا در این خصوص شخص مناسبی را برای این منظور پیدا کنیم. 

گفتنی است، در پایان نیز صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ تصویب شده و به ازای هر سهم ۱۰ ریال سود تقسیم شد. البته نکته قابل توجه این مجمع این بود، که هیچ پرسشی از سوی سهامداران حاضر در مجمع مطرح نشد! 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24