Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ٣٠ دی ماه ٩٧ به همراه گزارش سه ماهه ابتدایی سال مالی ٩٨ گزارش تفسیری بااهمیتی را منتشر کرد که از رشد دو برابری پیش بینی سود شرکت در سال ٩٨ نسبت به سود واقعی ٩٧ حکایت دارد. «وامید» که در پایان دی ماه ٩٧ با رشد ۴۴ درصدی سود هر سهم نسبت به عملکرد واقعی ٩۶ همراه شد و برای هر سهم ۴٩۵ ریال سود محقق کرد ، برآورد کرده تا پایان سال مالی ٩٨ دست کم دو برابر سود واقعی سال ٩٧ سودآوری داشته باشد. گفتنی است ، ساعت ١۴ روز سه شنبه ٣١ اردیبهشت ماه مجمع عادی سالیانه «وامید» برگزار می شود. دکتر محمد جمالی معاون سرمایه گذاری ها و امور شرکت های سرمایه گذاری امید در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره آخرین وضعیت این چند رشته ای توضیح داد: شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ٣٠ دی ماه ٩٨ را با رشد ١٠٠ درصدی نسبت به سود واقعی سال مالی ٩٧ در نظر گرفته و این موضوع اتفاق مطلوبی برای سهامداران است که در گزارش تفسیری شرکت به تفصیل بیان شده است.

سهامداران «وامید» پرامیدتر از سال قبل به مجمع می روند / معاون سرمایه گذاری : سود امسال شرکت ١٠٠ درصد رشد می کند؛ گزارش تفسیری را به دقت بخوانید

بورس24 : شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 30 دی ماه 97 به همراه گزارش سه ماهه ابتدایی سال مالی 98 گزارش تفسیری بااهمیتی را منتشر کرد که از رشد دو برابری پیش بینی سود شرکت در سال 98 نسبت به سود واقعی 97 حکایت دارد.

«وامید» که در پایان دی ماه 97 با رشد 44 درصدی سود هر سهم نسبت به عملکرد واقعی 96 همراه شد و برای هر سهم 495 ریال سود محقق کرد ، برآورد کرده تا پایان سال مالی 98 دست کم دو برابر سود واقعی سال 97 سودآوری داشته باشد.

گفتنی است ، ساعت 14 روز سه شنبه 31 اردیبهشت ماه مجمع عادی سالیانه «وامید» برگزار می شود.

سود 98 محتاطانه در نظر گرفته شده

دکتر محمد جمالی معاون سرمایه گذاری ها و امور شرکت های سرمایه گذاری امید در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت این چند رشته ای توضیح داد: شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 دی ماه 98 را با رشد 100 درصدی نسبت به سود واقعی سال مالی 97 در نظر گرفته و این موضوع اتفاق مطلوبی برای سهامداران است که در گزارش تفسیری شرکت به تفصیل بیان شده است.

وی افزود: «وامید» که در پایان سال مالی منتهی به 30 دی ماه 97 برای هر سهم 495 ریال سود محقق کرده در بودجه سال 98 سود هر سهم را 988 ریال پیش بینی کرده که با توجه به عملکرد مطلوب شرکت های وابسته از جمله گل گهر، چادرملو و گهرزمین و همچنین شرکت های تابعه انتظار می رود سود بیشتری محقق گردد.

مدیریت درآمد و هزینه؛ دو هدف از مهمترین اهداف سال 98

او در ادامه به مهمترین اهداف شرکت در سال مالی 98 اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در سال مالی 98 به دنبال این موضوع است که ضمن مدیریت درآمد، هزینه های شرکت را نیز مدیریت نماید. در بودجه سال 98 نسبت به عملکرد واقعی سال 97 سود حاصل از سرمایه گذاری ها با 41 درصد رشد و جمع درآمدها با 26 درصد افزایش پیش بینی شده است. این در حالی است که هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی صرفا با افزایش 13 درصدی در نظر گرفته شده که به وضوح نشان دهنده مدیریت شرکت در زمینه هزینه هاست تا سود سهامداران به حداکثر ممکن برسد.

جمالی تاکید کرد: در بودجه 98 سود عملیاتی با 30 درصد و سود خالص با 100 درصد رشد نسبت به عملکرد واقعی 97 در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر با توجه به این که در صورت های مالی ٩٧ مبلغ  1،070 میلیارد تومان هزینه مالی جهت جرایم دیرکرد عدم پرداخت مطالبات سود سال های قبل به سهامدار عمده، شناسایی شد، در سال جاری به نحوی برنامه ریزی شده است که بازپرداخت این بدهی به سهامداران عمده انجام شود.

سرانجام بدهی به بانک سپه چه شد؟

معاون سرمایه گذاری ها و امور شرکت های سرمایه گذاری امید در خصوص نحوه پرداخت مطالبات سهامدار عمده گفت : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده که از محل فروش و واگذاری املاک مازاد و فروش سهام برخی از شرکت های تابعه این بدهی ها تسویه شود.

جمالی تصریح کرد: برنامه سرمایه گذاری امید جهت تسویه بدهی ها در سال 98 کاملا جدی است. شرکت حدود 5 هزار میلیارد تومان بدهی به سهامدار عمده دارد و برنامه ریزی شده که عمده این مبلغ در سال 98 پرداخت شود.

فروش دارایی ها و املاک راکد

او درباره تصمیمات «وامید» در خصوص فروش سهام شرکت کویرتایر اظهار داشت: بر مبنای برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از بدهی ها از طریق فروش سهام شرکت های زیرمجموعه امید صورت خواهد گرفت که ممکن است کویر تایر نیز یکی از این گزینه های مورد نظر باشد. در همین راستا خریدارانی جهت خرید سهام کویر تایر به «وامید» مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح کرده اند که پس از بررسی و تصویب در هیات مدیره جهت فروش آگهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: فروش املاک راکد و سرمایه گذاری هایی که طی سال های گذشته در زمینه ملک و ساختمان انجام شده و تا پایان سال رشد قابل توجهی نیز یافته است، یکی دیگر از مهمترین برنامه های سال مالی 98 است که طی 8 ماه باقی مانده تا پایان سال مالی جاری از طریق آگهی مزایده در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

جمالی در پاسخ به این پرسش خبرنگار بورس24 در خصوص برنامه شرکت جهت پذیرش سهام برخی از شرکت های زیرمجموعه از جمله ساختمان سپه در بازار سرمایه گفت: پذیرش سهام شرکت ساختمان سپه در بازار سرمایه به آینده موکول شده است. این شرکت در ابتدا باید با اصلاح ساختار مالی و افزایش سودآوری همراه شود تا آمادگی مطلوب تری جهت عرضه در بورس داشته باشد. برخی دیگر از شرکت های «وامید» از جمله ساگار و یزدسفالین با توجه به رشد نرخ ارز و تورم ناشی از آن،افزایش سود قابل توجهی داشته اند که برنامه ریزی کرده ایم در سال 98 این شرکت ها را یا بورسی کنیم یا واگذار نمائیم.

بازدهی جذاب «وامید» طی دو ماه

او در پایان به مقایسه بازدهی «وامید» نسبت به شاخص کل بورس و شاخص صنعت چند رشته ای پرداخت و ابراز داشت: از ابتدای سال 98 تا کنون سهام شرکت سرمایه گذاری امید از محدوده 444 تومان به حدود 560 تومان رسیده و طی دو ماه 23 درصد بازدهی کسب کرده است. در حالی که طی این دوره دو ماهه شاخص کل بورس 19 درصد و شاخص صنعت چندرشته ای، 11.6 درصد رشد کرده اند که نشان می دهد بازدهی مناسبی نصیب سهامداران «وامید» شده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24