Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حسن امیری معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پیشنهاد اخیر موضوع معافیت مالیاتی شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: تا دو هفته گذشته طبق آخرین اخبار، پس از رفع ایرادات شورای نگهبان از اصلاحیه مجلس در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها، هنوز اصلاحیه جدید تعیین تکلیف نشده است. وی گفت: تا جایی که بنده در جریان هستم، فعلا اصلاحیه توسط شورای نگهبان در حال بررسی است.

آخرین خبر از سرنوشت قانون مهم معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها

بورس24 : با مروری بر قانون بودجه ۹۷ به خاطر خواهیم آورد که، طبق پیشنهاد مرکز پژوهش ها در بند (ک) به تبصره ۷ لایحه بودجه ،انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت ها موضوع ماده ۱۴۹ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه۹۴به حساب افزایش سرمایه با رعایت شروط ذیل بلامانع است و مشمول مالیات ، به نرخ صفر خواهد بود.

در دو شرطی که برای این تبصره قانونی در نظر گرفته شده ، عنوان شده بود : اولا شرکت های مذکور باید براساس صورت های مالی عملکرد تا ۳۱ شهریور مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشند و همچنین این شرکت ها باید با این تجدید ارزیابی از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت خارج شوند.

این اتفاق در سال ۹۷، برای بسیاری از شرکت ها به وقوع پیوست و با استناد به این قانون ، شرکت ها خود را از زیان انباشته نجات دادند. اما برخی از شرکت ها به دلایل مختلفی هنوز موفق به تجدید ارزیابی دارایی ها نشده اند تا بتوانند از این محل افزایش سرمایه بدهند.

در سال ۹۸ و در قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور موضوع معافیت تجدید ارزیابی ها دو بار مطرح شد و البته قانون مزبور در شورای نگهبان با ایراداتی برگشت داده شد.

حال ، مجلس شورای اسلامی با رفع ایرادات مطروحه از سوی شورای نگهبان، بار دیگر این مصوبه را برای بررسی به شورای نگهبان ارسال نمود. البته تفاوت مهمی که در بودجه ۹۸ با سال گذشته وجود دارد این است که در مورد تجدید ارزیابی دارایی اشاره شده"شرکت هایی که طی پنج سال گذشته تجدید ارزیابی نداشته اند، با انجام آن از مالیات معاف می شوند."

مجلس شورای اسلامی تاکنون دو بار طی مصوبه ای ، موضوع تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها را مطرح نمود، که هر بار با ایراداتی از سوی شورای نگهبان برگشت داده شد . این بار ، برای بار سوم مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان را رفع نمود و برای تصویب نهایی به این شورا ارسال کرده است. این که شورای نگهبان در این مورد نظر قطعی اعلام می کند و یا باز هم برای اصلاح به مجلس بازمی گرداند، هنوز مشخص نشده است.

حسن امیری معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پیشنهاد اخیر موضوع معافیت مالیاتی شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به خبرنگار بورس24 گفت: تا دو هفته گذشته طبق آخرین اخبار، پس از رفع ایرادات شورای نگهبان از اصلاحیه مجلس در مورد تجدید ارزیابی دارایی ها، هنوز اصلاحیه جدید تعیین تکلیف نشده است.

وی گفت: تا جایی که بنده در جریان هستم، فعلا اصلاحیه توسط شورای نگهبان در حال بررسی است.

امیری گفت: جزئیات موضوع و آخرین اقدامات را باید از نمایندگان مطلع جویا شویم.

به گفته وی، موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها در این مصوبه مجلس به این صورت است ، شرکت هایی که طی ۵ سال گذشته تجدید ارزیابی دارایی های خود را نداشته اند ، با انجام آن و انتقال به حساب سرمایه معاف از مالیات شوند.

امیری گفت: در مورد دو موضوع معافیت مالیاتی خرید و فروش سهام و افزایش سرمایه از محل سود انباشته که به سران سه قوه ارجاع داده شده، هنوز نتیجه قطعی را دریافت نکرده ایم.

این مقام نظارتی در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: موضوع معافیت مالیاتی فروش سهام و معافیت افزایش سرمایه از سود انباشته شرکت ها همچنان در مرحله اخذ موافقت سران سه قوه است.

امیری گفت: به هر حال این پیشنهاد مستقیم از سوی سازمان بورس مطرح شده و در مورد موضوع مطرح شده از سوی مجلس شورای اسلامی برای معافیت مالیاتی از محل تجدید ارزیابی دارایی هم نظر سازمان، مثبت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24