Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت شهد ایران: آنچه که در سال گذشته منجر به رشد سودآوری شرکت نسبت به سال ٩۶ شد، افزایش بهای دلار و تاثیر بر نرخ کنسانتره بود. کنسانتره وارداتی به دلیل افزایش نرخ ارز با رشد قیمت رو به رو شد و به همین دلیل نرخ محصولات شرکت نیز افزایش یافت.

«غشهد» دو محصول جدید وارد بازار می کند

بورس24 : مجموعه شهد ایران دو محصول جدید را در سال 98 به بازار وارد می کند. این دو محصول تولید آزمایشی موفقی در سال 97 داشته و می توانند در سال 98 تولید انبوه خوبی را در اختیار بگیرند. از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ میوه می توان انتظار افزایش نرخ محصولات این شرکت را داشت.

ابوالقاسم تازه دل مدیر عامل شرکت شهد ایران درگفتگو با بورس24 در خصوص وضعیت فعلی شرکت و نرخ جهانی کنسانتره بیان داشت: شرکت در شرایط مستعدی قرار دارد اما شرایط فعلی مبهم است. وضعیت نرخ میوه و میزان جذب آن نامشخص است. همه چیز بستگی به میزان جذب میوه دارد. هنوز در مورد سال 98 نمی توان پیش بینی دقیقی ارائه کرد چراکه شرایط اقتصادی مبهم است.

وی ادامه داد: البته آنچه که در سال گذشته منجر به رشد سودآوری شرکت نسبت به سال 96 شد، افزایش بهای دلار و تاثیر بر نرخ کنسانتره بود. کنسانتره وارداتی به دلیل افزایش نرخ ارز با رشد قیمت رو به رو شد و به همین دلیل نرخ محصولات شرکت نیز افزایش یافت. در سال جاری نیز پیش بینی افزایش نرخ می رود اما در مورد میزان آن به دلیل شرایط مبهم اقتصادی هنوز نمی توان با قطعیت صحبت کرد.

وی در مورد نرخ جهانی کنسانتره نیز گفت: نرخ های جهانی کنسانتره نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و آنچه که تغییر کرده تنها نرخ ارز بوده است که بهای داخلی کنسانتره را رشد می دهد. شرکت شهد ایران به دلیل افزایش در بهای تمام شده خود قیمت محصولات را رشد می دهد.

تازه دل در خصوص برنامه شرکت در سال 98 بیان داشت: تلاش مجموعه شهد ایران این است که بتواند سال 98 همانند سال 97 موفق عمل نماید اما باید منتظر باشیم تا شرایط کمی مشخص تر شود، ابهام موجود شرایط را دشوار کرده است.

وی در ادامه گفت: مجموعه شهد ایران برای سال جدید در تلاش است تا محصولات جدید خود را روانه بازار نماید، دو نوع محصول جدید کنسانتره هویج و «به» برای اولین بار در سال 97 به تولید آزمایشی رسیده است و در سال 98 می توان تولید انبوه آن را آغاز کرد. این موضوع تاثیر خود را بر سود شرکت در سال 98 خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت شهد ایران در پاسخ به این سوال که آیا در سال 98 دارایی مازادی وجود دارد که شرکت شاهد سود غیر عملیاتی باشد، گفت: خیر در سال 98 مجموعه شهد ایران برنامه ای برای فروش دارایی مازاد ندارد و تماما از محل تولید و فروش اقدام به سودسازی خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • شهرام نجفی
    شهرام نجفی

    عالیییی

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24